PracaGrupypl.praca.dyskusje › brak fachowych pracownikow

  • 1. Data: 2005-07-08 20:05:32
    Temat: brak fachowych pracownikow
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    ostatnio bylem na rozmowie rekrutacyjnej
    firma zajmujaca sie alarmami, kasami pancernymi, systemami ochrony
    stanowisko typowe dla elektryka
    firma wymaga mlodych ludzi gdyz praca polega na wyjazdach
    pani prowadzaca rekrutacje powiedziala mi ze mimo tego iz tak wiele ma
    pracownikow do wyboru ma problemy ze skompletowaniem ekipy
    tutaj sama powiedziala ze ludzie uciekaja do anglii wiadomo za czym

    i tutaj pracodawcy pokazuja swoja paranoje
    z jednej strony ten ktory w Polsce nie jest wart zainteresowania w anglii
    jest "fachowcem"- mowa tu o pracy typowo instalacyjnej dla elektryka
    no i tutaj nasuwa mi sie taka mysl:
    my Polacy sami u siebie przyzwyczailismy spoleczenstwo do tego aby
    pracodawca czul ze robimy dla niego panszczyzne lub tez jestemy murzynami
    to powoli sie zmienia czesc ludzi szybko rzygnuje wiedzac w co sie wpakowali

    no ale tekst z trudnocia znalezienia pracownika to juz moim zdaniem przesada

  • 2. Data: 2005-07-08 21:01:46
    Temat: Re: brak fachowych pracownikow
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    zasit napisał(a):
> [...]
    >
    > no ale tekst z trudnocia znalezienia pracownika to juz moim zdaniem przesada

    Przesada. Ale jesli wezmiesz pod uwage ze pracodawcy oczekuja pracownika
    "z polki" czyli wyksztalconego, z praktyka, i stalowym (SW18)
    kregoslupem moralnym to wyjdzie ci ze to nie przesada tylko standard w
    naszym kraju.
    Smutne ale prawdziwe. I pewnie jeszcze kilka lat tak pozostanie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2005-07-09 07:07:25
    Od: "Parasol" <p...@p...wycinasz.onet.pl>

    Ciekawe spostrzezenia. Zgadzam się. Ja pracuje za grosze, informatycy w
    większym mieście robiący to co ja dostają 4 do 7 razy więcej kasy, a szef
    darł się po nas ostatnio że nas poprzegania z firmy, że 30-tego to on
    wykłada kase i mamy pisać projekt wg jego koncepcji a nie naszej. Śmiech na
    sali po prostu. Za te grosze które nam płaci powinien codziennie rano
    przychodzić i dziekować że przyszliśmy.

    P.S. Tak, tak. Nie tylko narzekam.... niebawem się zwalniam.

  • 4. Data: 2005-07-09 07:28:18
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    zasit wrote:

    > ostatnio bylem na rozmowie rekrutacyjnej
    > firma zajmujaca sie alarmami, kasami pancernymi, systemami
    > ochrony stanowisko typowe dla elektryka

    Tez odwiedzilem pewna firme bo poszukiwala podwykonawcow a jestem
    w tej branzy prawie od 1986 roku.

    > firma wymaga mlodych ludzi gdyz praca polega na wyjazdach

    Bzdura do kwadratu. Wymaga mlodych ludzi bo latwiej ich oszukac i
    mniej mozna zaplacic.

    > pani prowadzaca rekrutacje powiedziala mi ze mimo tego iz tak
    > wiele ma pracownikow do wyboru ma problemy ze skompletowaniem
    > ekipy tutaj sama powiedziala ze ludzie uciekaja do anglii
    > wiadomo za czym

    Za chlebem. Firma najczesciej daje takie warunki, ze trzeba miec
    sponsora zeby z tego wyzyc.

    > no ale tekst z trudnocia znalezienia pracownika to juz moim
    > zdaniem przesada

    A co powiesz na to, ze od 2 lat w ogloszeniach w Wyborczej
    przewijaja sie prawie te same firmy? A w branzy security co
    tydzien sa te same ogloszenia wiec fluktuacja kadr jest straszna.

  • 5. Data: 2005-07-10 14:39:05
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > pani prowadzaca rekrutacje powiedziala mi ze mimo tego iz tak wiele ma
    > pracownikow do wyboru ma problemy ze skompletowaniem ekipy
    > tutaj sama powiedziala ze ludzie uciekaja do anglii wiadomo za czym

    I ta pani miała rację. Zaczynamy przerabiać to w co co kraje zachodnie wpakowały
    się wcześniej. Brak wykwalifikowanej siły roboczej. Gospodarka nie opiera się na
    specach od reklamy i zarządzania. Bankowośc i ubezpieczenia to też margines tak
    jak zawody informatyczne. Gospodaraka opiera sie na mrówczej pracy robotników
    wykwalifikowanych. System kształcenia w Polsce nie postawił na masową produkcję
    robotników wszystkich szczebli. Kiedyś było mnóstwo szkół zawodowych.
    Przygotowywały jak sama nazwa wskazuje do wykonywania zawodu. Ci co je
    pokończyli i mieli szansę popracować w prawdziwym przemysle , czyli prawie
    wszyscy, są w tej chwili najwyższej klasy fachowcami. Teraz można skończyć naukę
    na gimnazjum. Co potrafi taki młody człowiek. Nic bo nawet do liceum nie zdał.
    Po liceum też nic nie potrafi. Jak dostanie się na studia to równiez niewiele
    stamtąd wyniesie. Widziałem niedawno prace studentów II roku politechniki. Na
    kilkudziesięciu zdał 1 ( słownie jeden). Pytania były na poziomie 2 klasy
    dawnej zawodówki. Zaczynamy żyć w państwie w którym jak ktos dwa razy pomaluje
    sobie pokój i mu wyjdzie to jest już specem od malowania. Ktoś kto potrafi
    naprawić samochód albo magnetowid to czarodziej. Pracodawcy mają spory problem.
    Na prawdziwych fachowców ich nie stać. A nawet jak któryś z biedy sie przyjmie
    do roboty to jest za cwany zeby za małe pieniądze wypruwać sobie flaki. Jakby
    pracodawcy płacili dobrze fachowcom to ci wyuczyli by dla nich nowe kadry. Ale
    jak na razie nie chcą potrząsnąć kieszenią. Bardzo żle to się skończy. Zwłaszcza
    ze w Anglii ruszaja przygotowania do olimpiady. Anglicy są bardzo zadowoleni z
    pracowników z Polski. Ich państwo ma z tego wymierne korzyści. Zgadnij co się
    stanie jak wyjedzie tam z 300 tysięcy fachowców. Tomek

  • 6. Data: 2005-07-10 14:48:08
    Od: "nica" <n...@W...gazeta.pl>

    > Zgadnij co się
    > stanie jak wyjedzie tam z 300 tysięcy fachowców. Tomek

    sciagneimy sobie 300k sasiadow zza wschodniej miedzy ?
    podono w wawie jest kilkdziesiat tysiecy nielegalnych Ukraincow ktorzy robia
    to co Polacy robic nie chca, czyli sprzataja domy bogatym za glodowa stawke
    3-5 zlotych.

  • 7. Data: 2005-07-10 15:06:08
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > to co Polacy robic nie chca, czyli sprzataja domy bogatym za glodowa stawke

    Myślisz optymistycznie że tam nie było reformy szkolnictwa. To już prędzej z
    Chin. Kimś robią produkcję. Tylko coś mi się widzi że Chińczycy mają już lepiej
    niż my. Tomek

  • 8. Data: 2005-07-10 15:41:11
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > robotników
    > wykwalifikowanych. System kształcenia w Polsce nie postawił na masową

    Robotnikow wysoko wykwalifikowanych i to tez coraz mniej, poniewaz duza
    czesc pracy przejmuja maszyny, zas na topie sa ci, ktorzy potrafia je
    projektowac, programowac i obslugiwac.

> [...]
    > wszyscy, są w tej chwili najwyższej klasy fachowcami. Teraz można skończyć

    Troche sie mylisz. Bardzo duza czesc naszego bezrobocia jest bezrobociem
    robotnikow z komunistycznych zakladow przemyslowych, ktore poupadaly, zas ci
    ludzie nie moga sobie znalezc pracy, poniewaz nie maja kwalifikacji dzis
    poszukiwanych. A zawodowki zamyka sie wlasnie dlatego, ze zobaczono, ze sa
    one masowa produkcja bezrobotnych.
    To, czego nam trzeba, to wysze szkolnictwo zawodowe, ale z tym jest problem
    braku rozwinietego, nowoczesnego przemyslu w Polsce. Przeciez gdzies ci
    ludzie musza praktykowac.

    > na gimnazjum. Co potrafi taki młody człowiek. Nic bo nawet do liceum nie
    > zdał.

    Przesadzasz, bardzo malo jest osob konczacych nauke na etapie gimnazjum.
    Potem nie zawsze jest liceum, ale technikum czy niemodna zawodowka - tak.
    Zreszta, chyba mamy obowiazek ksztalcenia do 18 roku zycia, chyba ze mam
    nieaktualne dane.

> [...]
    > Ale
    > jak na razie nie chcą potrząsnąć kieszenią. Bardzo żle to się skończy.

    Nie chca potrzasnac kieszenia, bo niewiele w niej maja. To jest bledne kolo:
    nie stac ich na dobrych pracownikow, a nie majac ich nie sa w stanie zarobic
    tyle, zeby bylo ich stac. W normalnym kraju taka sytuacje rozwiazuje kredyt,
    ale w Polsce banki sa strasznie pazerne i obawiajace sie ryzyka i dla malej
    firmy polskiej otrzymanie kredytu na rozwoj graniczy z niemozliwoscia.
    Powodem tej ostroznosci jest z kolei to, ze egzekwowanie naleznosci lezy i
    potrafi trwac latami i nawet firma uczciwa i z dobrymi widokami moze nie moc
    splacic zobowiazan, bo jej dluznicy z kolei nie zaplaca. Jako regularny
    czytelnik ogloszen syndykow w mnostwie ogloszen nt. masy upadlosciowej widze
    probe sprzedania pakietu wierzytelnosci, czasem na kwoty naprawde robiace
    wrazenie; widac, ze te firmy prawdopodobnie upadly nie z powodu
    niekonkurencyjnosci czy zlego zarzadzania, tylko z powodu nierzetelnosci
    kontrahentow. Dlatego, biorac przecietna firme, analiza jej samej nie
    wystarczy do sprawnego okreslenia jej prawdopodobnej przyszlosci, bo
    zachowanie kontrahentow trudno przewidziec - czasem jeszcze nie wiadomo, kto
    nimi bedzie, wiec (zwiekszajace koszty) przeswietlanie kontrahentow tez nie
    jest mozliwe. I w ten sposob nie ma dla firm kasy.

    I.

  • 9. Data: 2005-07-10 15:50:13
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    Niemodna zawodówka. Do technikum gastronomicznego było 8 na jedno miejsce. Do
    najlepszego w Łodzi liceum chyba 4. Tomek

  • 10. Data: 2005-07-10 15:52:46
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia 10-07-2005 o 17:41:11 Immona <c...@W...zpds.com.pl>
    napisał:

> [...]
    > Potem nie zawsze jest liceum, ale technikum czy niemodna zawodowka -
    > tak. Zreszta, chyba mamy obowiazek ksztalcenia do 18 roku zycia, chyba

    Tak naprawdę, większość prac (również tych "na komputerze") potrafi
    wykonywać przyzwoicie przyuczony idiota. Nawet przemielony przez durne
    szkolnictwo RP.

> [...]
    > kolo: nie stac ich na dobrych pracownikow, a nie majac ich nie sa w
    > stanie zarobic tyle, zeby bylo ich stac. W normalnym kraju taka sytuacje

    Tzn. w państwie o normalnym systemie ekonomiczno-prawnym? W takim państwie
    ten problem nie występuje.
    Ponieważ:
    - konkurencja na rynku bankowym jest wystarczająca, a nie ograniczana
    administracyjnie
    - państwo nie jest głównym kredytobiorcą
    - system egzekucji należności działa sprawnie, a za wyłudzenia trafia się
    do kryminału