PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego europa zachodnia jest taka obludna??? - sprostowanie

  • 11. Data: 2003-06-22 00:22:02
    Temat: Re: Dlaczego europa zachodnia jest taka obludna??? - sprostowanie
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sun, 22 Jun 2003 00:56:49 +0200, "Maciej W" <m...@o...pl> wrote:

    >1) pozwalamy zamordowac dziecko bo przeciez ona nie wiedziala ze pieprzac sie
    >mozna zajsc w cize

    Nie dziecko od tego zacznijmy, tylko zarodek, ktory przez kilka pierwszych
    tygodni z medycznego punktu widzenia jest po prostu zlepkiem komorek - jedynie
    kosciol uczynil wielka filozofie i uwaza ze to juz dziecko. Jesli ta kwestie
    mamy juz jasna to mozemy przejsc do sedna - czy panstwo ma prawo ingerowac w
    decyzje o aborcji? A moim zdaniem nie ma takiego prawa gdyz jest to tylko i
    wylacznie decyzja kobiety i ewentualnie mezczyzny. Ich osobista decyzja,
    rozwazona w ich sumieniu.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 12. Data: 2003-06-22 07:43:28
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Maciej W" <m...@o...pl> writes:

    > dlaczego panstwo z moich podatkow ma placic gowniarzom ktorzy nie pomysleli
    > zanim poszli do lozka.....i placic za bledy ich rodzicow ktorzy nie maja czasu
    > wychowac swoich dzieci...
    > moim zdaniem nie powinni dostawac zadnej kasy...

    ok.
    to czy od dzis bedziesz walczyl wszedzie o prywatna opieke zdrowotna i
    ubezpieczenia?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 13. Data: 2003-06-22 09:55:58
    Temat: Re: Dlaczego europa zachodnia jest taka obludna??? - sprostowanie [OT]
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    OK, reflektuję - gościu rzeczywiście ma coś nie tak
    pod czaszką.

    Podrawiam!
    Maciek

  • 14. Data: 2003-06-22 09:59:59
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

> [...]
    > kosciol uczynil wielka filozofie i uwaza ze to juz dziecko. Jesli ta kwestie

    Przepraszam - mamy jasna, bo co? Bo Ty tak ustaliles?
    Z calym szacunkiem - jakim prawem pozwoliles sobie zadecydowac, ze cos
    "z medycznego punktu widzenia" jest tylko plodem, a nie istnieniem? Nie bardzo
    rozumiem, skad takie przekonanie - rozmawiales z Bogiem?

    Niejeden lekarz sie juz pomylil - nie jedno jeszcze do odkrycia zostalo, a
    szczególnie tak abstrakcyjne kwestie, jak pojawienie sie osobowosci.

    Pozdrawiam!
    Maciek
    --
    http://www.infobroker.prv.pl/ - Ty lub Twoja firma potrzebujecie
    informacji? Chcesz wyszukac i zestawic dane efektywnie? Skorzystaj

  • 15. Data: 2003-06-22 12:25:04
    Od: "Maciej W" <m...@o...pl>

    > ok.
    > to czy od dzis bedziesz walczyl wszedzie o prywatna opieke zdrowotna i
    > ubezpieczenia?

    powiem ci ze wlasnie to by mi sie bardziej podobalo...bo co z tego ze pracujac
    place to ubezpieczenie, skoro gdy musze isc do lekarza to ide prywatnie i za to
    place ze wzgledu na beznadziejny poziom uslug tzw "darmowych"

  • 16. Data: 2003-06-22 12:48:56
    Od: "Maciej W" <m...@o...pl>

    > Nie dziecko od tego zacznijmy, tylko zarodek, ktory przez kilka pierwszych
    > tygodni z medycznego punktu widzenia jest po prostu zlepkiem komorek - jedynie
    > kosciol uczynil wielka filozofie i uwaza ze to juz dziecko.

    po 1) co prawda nie jest to dyskusja na temat pracy
    po 2) - kto ustalil ze do np 4 tygonia mozna zabijac bo to nie dziecko a dzien
    pozniej juz nie mozna, jak mamy np wczesniaka i urodzi sie po 8 miesiacach to
    mozna go zabic bo to jescze zlepek komorek czy nie?
    wg mnie kobieta jest tak samo w ciazy w 1 tygodniu jak i w 30 i bez wzgledu na
    pore dla mnie jest to morderstwo.....

    > Jesli ta kwestie
    > mamy juz jasna to mozemy przejsc do sedna - czy panstwo ma prawo ingerowac w
    > decyzje o aborcji?

    "oczywiscie ze nie..." panstwo powinno przymykac oko na mordowanie ludzi.....

    > A moim zdaniem nie ma takiego prawa gdyz jest to tylko i
    > wylacznie decyzja kobiety i ewentualnie mezczyzny. Ich osobista decyzja,
    > rozwazona w ich sumieniu.

    a teraz moze zastanowmy sie nad cala istota aborcji....dlaczego mamy sie na nia
    zgadzac? bo ktos zapomnial zalozyc prezerwatywy? bo jak sie pieprzyl to nie
    myslal o tym za co kupi dziecku jesc? bo rodzice jakiegos gowniarza nie mieli
    czasu zeby go wychowac? bo ten goniarz byl na tyle tepy ze sam nie wiedzial ze
    uprawaijac sex mozna zajsc w ciaze? swietne usprawiedliwienia morderstwa....

    idac tym tokiem to moze pozwolimy na kradzieze.....no bo nie mam pracy, nie mam
    za co kupic jedzenie, no to bede kradl.....i to bedzie przeciez
    usprawiedliwione....bo skoro chcesz pozwolic na mordowanie bo ktos nie ma
    srodkow na utrzymanie dziecka, to tym bardziej na kradzierze jak ktos nie ma na
    jedzenie....

    przemysl to zanim cos napiszesz
    przemysl jakie jest dobre usprawiedliwienie zeby zabic to dziecko lub
    zarodek....
    mysle ze w okolicznosciach takich jak: kazirodztwo, gwalt, zagrozenie zycia
    matki, aborcja powinna byc dozwolona...
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2003-06-22 16:01:30
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@o...pl news:bd48jv$7ei$1@news.onet.pl

    > po 2) - kto ustalil ze do np 4 tygonia mozna zabijac bo to nie
    > dziecko a dzien pozniej juz nie mozna, jak mamy np wczesniaka i
    > urodzi sie po 8 miesiacach to

    a kto ustalil ze przed polaczeniem sie 2 komorek w jedna mozna, a
    SEKUNDE pozniej juz nie ?

    Kazda granica jest dosyc sztuczna, nie da sie sprawdzic w ktorym
    momencie powstaje czlowiek w sensie etycznym.

    Wiadomo ze w sensie biologicznym nowy ssak tworzy sie w momencie
    zaplodnienia, rodzi sie i jest samodzielnym organizmem ok 9 mc
    pozniej, w AFAIK 4-8 tyg tworzy sie i zaczyna dzialac mozg.

    Czlowiek jest wyjatkowy dzieki temu iz
    a) jest ssakiem
    b) ma mozg, moze myslec, czuc itd

    dla mnie odpowiedz B jest blizsza prawdy.

    --
    :. http://www.raf256.com/from-news .: ~~~~~~~l-.~~~~~~\ SSN 688
    :.:. Rafal (at) Raf256 (dot) com .:.: ____| ]____, '--------

  • 18. Data: 2003-06-22 18:18:20
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > a kto ustalil ze przed polaczeniem sie 2 komorek w jedna mozna,
    > a SEKUNDE pozniej juz nie ?

    Przepraszam, ale to mnie szczerze rozbawiło!
    A przed połączeniem, to co chciałbyś zabijać?

    > Czlowiek jest wyjatkowy dzieki temu iz
    > a) jest ssakiem
    > b) ma mozg, moze myslec, czuc itd
    >
    > dla mnie odpowiedz B jest blizsza prawdy.

    Ale co to ma do rzeczy, dlaczego człowiek jest wyjątkowy?
    Zabicie jaszczurki w stanie płodu jest dla mnie tak samo zabiciem
    jaszczurki, jak zabicie dorosłego osobnika tego gatunku, chociaż
    nie jest ssakiem... (bo to nie ma znaczenia - chodzi o czyn)

    Maciek
    --
    http://www.infobroker.prv.pl/ - Ty lub Twoja firma potrzebujecie
    informacji? Chcesz wyszukać i zestawić dane efektywnie? Skorzystaj

  • 19. Data: 2003-06-23 06:09:55
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

    Skończ może to 14 lat (bo na tyle cię widzę) i pisz
    na grupę. Pozatym czytaj dokładnie treść swojego
    przedmówcy. Jeśli twoja siostra byłaby zgwałcona,
    albo płód zagrażał jej życiu to co? Ma rodzić?
    Zastanów się człowieku

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 20. Data: 2003-06-23 13:09:29
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@w...pl news:bd4rt9$ann$1@news.onet.pl

    > Przepraszam, ale to mnie szczerze rozbawiło!

    nie szkodzi! ;o)

    > A przed połączeniem, to co chciałbyś zabijać?

    plemnika i/lub komorke jajowa

    > Zabicie jaszczurki w stanie płodu jest dla mnie tak samo zabiciem
    > jaszczurki, jak zabicie dorosłego osobnika tego gatunku,

    Zabicie np. muchy nie jest morderstwem.

    Zabicie bez powodu istot ktore przejawiaja inteligencje, oraz czuja
    itd - jak delfiny, malpy, itd - jest nieco kontrowersyjne.

    Czlowiek dorosly na pewno czuje, mysli, jest odpowiedzialny za swoje
    czyny itd. Na pewno nie przejawia tego sama zygota. Plod w pewnym
    okresie rozwoju - mozliwe ze to robi (tez kwestia nieco sporna).