PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego europa zachodnia jest taka obludna??? - sprostowanie

  • 21. Data: 2003-06-23 18:26:04
    Temat: Re: Dlaczego europa zachodnia jest taka obludna??? - sprostowanie [OT]
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > plemnika i/lub komorke jajowa

    Nie wydaje Ci się, że to lekko w stylu Benny Hilla?
    W jaki sposób chciałbyś zabić komórkę jajową albo plemnik?
    Udusić, utopić, powiesić, rozerwać?

    Poza tym: sugerujesz, że w Twoim organizmie istnieje ładna
    populacja Twoich potomków, a Ty za każdym razem, gdy natura
    zmusza Cię do ich wydalenia, zabijasz, niczym bezwzględny
    dyktator?

    Sorry, ale to zabawne. Powiedz, że żartujesz...

    > Zabicie np. muchy nie jest morderstwem.

    Chyba nie zrozumieliśmy się.
    Ja mówię o stadium rozwoju, a nie o "morderstwie" muchy czy
    jaszczurki.

    > Zabicie bez powodu istot ktore przejawiaja inteligencje, oraz
    > czuja itd - jak delfiny, malpy, itd - jest nieco kontrowersyjne.

    No więc właśnie. W takim razie, o co ten spór? Bo ja myślę
    podobnie.

    > Czlowiek dorosly na pewno czuje, mysli, jest odpowiedzialny
    > za swoje czyny itd. Na pewno nie przejawia tego sama zygota.

    Ah, zygota - użyłeś tego terminu, bo łatwiej wtedy poprzeć teorię,
    że "to" rzekomo nie jest istnienie, że "to" jeszcze nie czuje?
    Zygota - tak naukowo brzmi, prawda? A nie lepiej - człowieczek?

    Nadal nie rozumiem, na jakiej podstawie przypisałeś sobie
    zdolność określania, kiedy coś już czuje, myśli i jest istnieniem,
    a kiedy jeszcze nie - bo wnioskuję, że chyba tylko na podstawie
    zlepku artykułów prasowych, w których pobieżnie omówiono
    _hipotezy_ medyków. Czy się mylę?

    Pozdrawiam!
    Maciek
    --
    http://www.infobroker.prv.pl/ - Ty lub Twoja firma potrzebujecie
    informacji? Chcesz wyszukać i zestawić dane efektywnie? Skorzystaj

  • 22. Data: 2003-06-24 19:03:01
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@w...pl news:bd7go1$cmv$1@news.onet.pl

    > Nie wydaje Ci się, że to lekko w stylu Benny Hilla?
    > W jaki sposób chciałbyś zabić komórkę jajową albo plemnik?
    > Udusić, utopić, powiesić, rozerwać?

    Globulka / inna antykoncepcja?

> [...]
    > zmusza Cię do ich wydalenia, zabijasz, niczym bezwzględny
    > dyktator?
    > Sorry, ale to zabawne. Powiedz, że żartujesz...

    dokladnie - chcialem wlasnie zebys zauwazyl to ze jest to zabawne.
    Ale gdy te 2 komoreczki sie dotkna blonkami i polacza - to juz jest
    to smiertelnie powazne. A ja twierdze ze nie ma zadnego dowodu ze
    dokladnie wtedy powstaje nowy czlowiek, nowa istota (W sensie
    etycznym).

    A zreszta - co oznacza TEN moment - dotkniecie sie komorek?
    Wniknieciech ich do siebie ale przed polaczeniem materialu
    genetycznego? Czy moze po wymieszaniu matrialu genetycznego? A moze
    gdy zygta sie juz osadzi w lozysku?

    Kazda w/w granica jest nieco sztuczna.

    --
    :. http://www.raf256.com/from-news .: ~~~~~~~l-.~~~~~~\ SSN 688
    :.:. Rafal (at) Raf256 (dot) com .:.: ____| ]____, '--------

  • 23. Data: 2003-06-25 07:00:23
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Globulka / inna antykoncepcja?

    Chyba mylimy tu zapobieganie z morderstwem.
    Sugerujesz, że np. obcinając paznokcie zabijam je?

    > Ale gdy te 2 komoreczki sie dotkna blonkami i polacza
    > - to juz jest to smiertelnie powazne.

    No więc właśnie - sam widzisz, jak łatwo określić moment,
    gdy rodzi się życie.

    > A ja twierdze ze nie ma zadnego dowodu ze dokladnie
    > wtedy powstaje nowy czlowiek, nowa istota (W sensie
    > etycznym).

    A co to jest sens etyczny? Mam pytać księdza, Boga?
    Pierwszy jest tak samo zielony w temacie, jak my, drugi
    zapewne przez kilka ładnych lat jeszcze nic do nas nie
    powie.

    A przecież to takie proste: to dwie połączone komórki
    tworzą nową istotę - po połączeniu tych dwóch komórek
    nie jest już wymagana żadna ingerencja z zewnątrz - to
    one dwie (połączone w jedno) się rozwijają, one ŻYJĄ
    JUŻ WŁASNYM ŻYCIEM.

    Nie narodzi się nowy człowiek ani z plemnika, którego
    chciałeś uśmiercać, ani z komórki jajowej...
    Rodzi się z dwóch razem, więc logicznym jest, że zabicie
    tych dwóch, połączonych w jeden zestaw, jest zabiciem
    nowego życia.

    > Kazda w/w granica jest nieco sztuczna.

    Owszem, ale nie do tego stopnia, że gdy widzimy ROZWIJAJĄCY
    się organizm, który docelowo (za parę miesięcy) będzie
    człowiekiem, mówimy, że to nie człowiek, bo rzekomo nie
    myśli.

    Pozdrawiam!
    Maciek

  • 24. Data: 2003-06-25 08:46:44
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@w...pl news:bdbha3$jek$1@news.onet.pl

    > No więc właśnie - sam widzisz, jak łatwo określić moment,
    > gdy rodzi się życie.

    To byla ironia, nie jestes chyba zbyt bystry?

    > A co to jest sens etyczny? Mam pytać księdza, Boga?

    ..ani oczytany, etyka to cos zupelnie innego niz religia.

> [...]
    > nie jest już wymagana żadna ingerencja z zewnątrz - to
    > one dwie (połączone w jedno) się rozwijają, one ŻYJĄ

    Bzdura - wymaga przez nablizsze minimum 8 miesiecy nieustannego
    przpywania w ciele matki, od organizmu matki by umarlo orazu -
    dlatego to *NIE* jest organizm - bo umrze odrazu w wypadku braku
    BEZPOSREDNIEGO POLACZENIA z organizmem matki, z ktorym jest POLACZONY
    (ukladem krwionosnym chociazby).

    > Owszem, ale nie do tego stopnia, że gdy widzimy ROZWIJAJĄCY
    > się organizm, który docelowo (za parę miesięcy) będzie

    Ale komorka i plemnik - ktora znajduja sie obok siebie w macicy tez
    docelowo (za pare miesiecy + pare sekund) stworza czlowieka.

  • 25. Data: 2003-06-25 10:48:10
    Temat: Re: Dlaczego europa zachodnia jest taka obludna??? - sprostowanie
    Od: "steer" <s...@N...gazeta.pl>

    Ale degrengolada, upadek wartości, pewnie zaraz ktoś mnie zruga że wyznaje
    jakiekolwiek wartości....

    Otóż właśnie wyznaje. Niechętnie rozszerzam ogólno pojęty liberalizm na
    wszystkie fery życia, na wszystkie dziedziny aktywności ludzkiej. Jestem
    całkowitym przeciwnikiem jakichkolwiek zakazów i nakazów z tą jednak różnicą
    że są takie obszary dotyczące ludzkiej osoby które należy szczególnie,
    wyjątkowo chronić tj. własność, wolność, istnienie. To nienaruszalne trio
    wywodzi sie z naturalnego prawa człowieka i na nim powinien zasadzać sie cały
    system prawny. Po rewolucji francuskiej z 1898 roku zaczęło sie coś jednak z
    prawem dziać niedobrego. Zostało postawione na ostrzu noża ( polecam "prawo"
    Bastiat'a) i własność została odbierana albo w postaci nacjonalizacji albo
    podatków, wolnosć ograniczana a prawo istnienia czyli prawo do życia
    ograniczane (najczęściej ze względu na aspekty społeczne, hehe.)

    Tzw. liberalna demokracja nie jest najszczęśliwszym ustrojem. Ludzie wspólnie
    decydują że im wszystko wolno .... Tak, wolno im wszystko oprócz naruszania
    czyjejś własności, wolności czy życia ,,,,(pomijam omówienie samego ułomnego
    i zgubnego ustroju demokratycznego, bo jak może większość idiotów decydować o
    mądrej mniejszosci???). mniejsza z tym.

    Proces liberalizacji obyczajów co do narodzin i eutanazji powinien być
    zachamowany. Małżestwa homosiów i zabijanie staruszek całkiem jeszcze
    zdrowych ale chcących zejść bo np dzieci do nich nie przychodzą, nie jest
    czyms naturalnym i zdrowym moralnie. Zabijanie nastiturus zazwyczaj jest
    wynikiem słabości, obawy przed wychowaniem, a czasami fanaberią modelki. Otóż
    nie ma wolności bez odpowiedzialnosci. Dziecko jeszcze nie narodzone nie jest
    czyjąkolwiek własnością tak samo jak dziecko w wózeczku. Matka która zabija
    własne dziecko jest matką zwyrodniałą i nadaje sie do kamieniołomów. To nie
    jest kurz na samochodzie że można je usunąć. Matka powinna dziecko urodzić i
    wychować jak należy i za to jest odpowiedzialna. Jak je wychowa to już nie
    moja sprawa ... (państwowe systemy emerytalne powodują rozluźnienie więzi
    pokoleniowych bo matka wie ze na starosc będzie na utrzymaniu państwa a nie
    swoich dzieci i dlatego moze je wychowywać byle jak ...... lewica ?).

    Jeśli chodzi kwestie usuwania dzieci de lege lata to przecież ustawa nie
    nakazuje do bezwzględnego rodzenia dzieci. Na szczęście nie pozwala też na
    usuwanie dzieci ze względu na kwestie społeczne. Zresztą .... kto chce to i
    tak usunie na czarno, za określoną opłatą. Chodzi jednak o stosunek "państwa"
    do ludzi wyrażony prawem. Można powiedzieć ze jest to bubel legislacyjny bo i
    tak nie jest egzekwowany. Pewnie tak (a szkoda)ale sam zakaz usuwania ciąży
    odpowiednio oddziałowuje na społeczeństwo które wie że nie ma społecznego
    przyzwolenia za zabijanie dzieci i pewnie proceder w jakims stopniu
    ogranicza.

    I na koniec .... dlaczego obecne rządy europejskie są za usuwaniem ciży ???
    Ano dlatego że sa w większosci lewicowe, a lewakowi jest obojątnei czy
    kobieta usunie czy nie bo nie ma z tego żadnych korzyści. Z jednej strony
    wyzwolone panie z lewicy szargają prawem do życia ogłaszając sie
    libetariankami w tej kwesti z drugiej strony razem ze swoimi kolegami
    lewakami wyciskają z obywateli ostatnie soki podatkami i parapodatkami żeby
    jak najwięcej sie nachłapać z przepływającego "górą" strumienia pieniądza.

    I na koniec bis. Gdyby stworzyć liberalne warunki do gospodarowania i wdrożyć
    reguły rynkowe w Polsce, bezrobocie spadłoby do frykcyjnego (3-4%) matki i
    rodziny mialyby więcej pieniędzy i pewnie wtedy większosć nie myślałby o
    usuwaniu swoich dzieci tylko o świetlanej ich przyszłości .....

  • 26. Data: 2003-06-25 11:09:48
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > To byla ironia, nie jestes chyba zbyt bystry?

    Wydaje mi się, czy ta dyskusja prowadziła do próby leczenia
    Twoich kompleksów? Wybacz, ale jakoś mi się odechciało.

    EOT, bez względu na Twoje pseudo-naukowe wywody.

    Pozdrawiam mimo wszystko!
    Maciek

  • 27. Data: 2003-06-25 11:35:57
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "steer" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > jest kurz na samochodzie że można je usunąć. Matka powinna dziecko urodzić
    > wychować jak należy i za to jest odpowiedzialna. Jak je wychowa to już nie
    > moja sprawa ...

    Drobna uwaga: jeśli matka nie chce, nie może lub nie jest w stanie utrzymać
    i wychować dziecka - co się wszakże zdarza - to może je oddać do adopcji. Na
    niemowlęta z uregulowaną sytuacją prawną popyt znacznie przewyższa podaż.

    Tomek Z.

  • 28. Data: 2003-06-25 14:31:41
    Od: p...@p...onet.pl

    > Pięknego dnia Sat, 21 Jun 2003 05:53:31 +0200, "eastwoo"
    > <s...@p...fm> zakodował:
    >
    > Tak samo jak Holendrów w Polsce. A u nas można pić i palić.
    > Przykro, ale facet ma rację. Wielu moich kolegów po powrocie z
    holandii,Belgii i Francji oraz Niemiec mówili podobnmie. Policja tych krajów ma
    niezłą zabawę łapiąc Polaków. Bo tak jak nasza musi poprawić sobie statystyki.

  • 29. Data: 2003-06-27 22:43:47
    Od: "|T-rat drogowy /.)" <...@n...tpi.pl>

    Rafal 'Raf256' Maj (news.onet.pl) wrote:

    >m...@w...pl news:bdbha3$jek$1@news.onet.pl

    >Ale komorka i plemnik - ktora znajduja sie obok siebie w macicy tez
    >docelowo (za pare miesiecy + pare sekund) stworza czlowieka.

    No właśnie - samo sedno.
    Bo źródłem jest zamysł, a nie fragment czynności.
    --
    i6ea
    Jak rzutować bezwymiarowość do czasoprzestrzeni