PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzym się różni staż od praktyk ? › Re: Czym się różni staż od praktyk ?
    From: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czym się różni staż od praktyk ?
    Date: Mon, 6 Aug 2007 07:29:14 +0200

    Dnia Sat, 4 Aug 2007 14:53:50 +0200, MarkX napisał(a):

    > Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:1h2thabymcoa2.i3ifc09bkkvp.dlg@40tude.net...
    >
    > Dokladnie tak jak piszesz.
    > Wlasnie tak, od niedawna w jednym ze slaskich miast walczy sie z
    > bezrobociem. Wysylaja masowo ludzi na staze za okolo 400 zl! Albo bierzesz,
    > albo spadowa. Przypadek mlodej samotnej kobiety z dzieckiem okolo 3 lat.
    > Wyslali ja na wlasnie taki staz. Babka tlumaczyla, ze nie moze isc do pracy
    > za takie pieniadze, bo nie ma z kim zostawic dziecka. 400 zl wyplaty -
> [...]

    Po pierwsze: bezrobotnym jest osoba, która jest gotowa do podjęcia pracy. Z
    tego co mówisz ona nie jest gotowa, więc nie powinna być osobą bezrobotną.
    Co prawda staż to nie praca, ale bezrobotny powinien być również gotowy do
    wzięcia udziału w programach realizowanych przez PUP.
    Po drugie: dostając skierowanie na staż mogła ubiegać się o dofinansowanie
    do przedszkola wypłacane przez urząd pracy - starała się o? Zapewne nie.
    Łatwiej krzyczeć, że PUP zły...
    Po trzecie: w przypadku stażu, przez cały okres jego odbywania jest
    dokonywany zwrot kosztów dojazdu.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski