PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzym się różni staż od praktyk ? › Re: Czym się różni staż od praktyk ?
  • Data: 2007-08-08 18:02:40
    Temat: Re: Czym się różni staż od praktyk ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f9c237$o7c$1@inews.gazeta.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Niemieckie urzedy maja podobne kryteria
    [cut]
    My jesteśmy w Polsce. Nie wpisałem tego wprawdzie do siga, ale tak jest.

    > Rozroznienie powinno przebiegac nastepujaco: a) dobra uzytkowe konieczne
    > do codziennego fizycznego funkcjonowania na poziomie przyjetym w
    > spoleczenstwie - lodowka, pralka, kuchenka, odkurzacz itp. - rzeczy, bez
    > ktorych czlowiek by chodzil zaniedbany lub poswiecal niewspolmiernie wiele
    > czasu na utrzymanie siebie w dobrym stanie
    Nie podajesz (jak zresztą zwykle) żadnych źródeł swoich opowieści i
    dywagacji, więc nie sposób bez nakładu czasu sprawdzić czy zawierają prawdę.
    Spytam (choć bez nadziei na jakiekolwiek linki źródłowe, czy choćby akronim
    IMHO): czy posiadanie w mieszkaniu łazienki z muszlą klozetową, wanny oraz
    ciepłej wody też łapie się na klasę A. Bo są w Polsce ludzie, którzy tych
    dóbr nie mają.

    b) dobra mogace pomoc w poprawie
    > sytuacji, np. znalezieniu pracy, jak telefon komorkowy, komputer
    > podlaczony do Internetu czy samochod w miejscach, gdzie poruszanie sie
    > komunikacja publiczna jest utrudnione, np. na wsi
    Co ty mi tu o komórce i komputerze z dostępem do netu!
    A czy do kategorii B łapie się np. proteza nogi lepsza niż refundowana z
    NFZ? Na pewno bardziej funkcjonalna i mogąca pomóc w poprawie sytuacji.
    Elektryczny wózek inwalidzki? Albo pompa insulinowa? Sama znajdziesz ile to
    kosztuje, czy mam ci napisać?

    > c) dobra typowo konsumpcyjne, wiekszej wartosci i nie sluzace zadnym z
    > celow ujetych w poprzednich punktach: TV, hi-fi, srebrna zastawa lub
    > luksusowe wersje przedmiotow z poprzednich grup.
    Od kiedy jest luksusowa wersja? Czy stary telewizor kolorowy to luksus?

    > W wielu cywilizowanych krajach wymaga sie spieniezenia dobr z grupy c
    > przed przyznaniem zapomogi.
    W jakich i co jest podstawą. Chciałbym gdzieś coś wreszcie przeczytać
    konkretnego i dowiedzieć się, a nie tylko twoje ogólnikowe opowieści.

    > Mysle, ze roznica miedzy telewizorem a odkurzaczem jest dosc oczywista -
    > jedno z nich sluzy konstruktywnym celom, drugie, powiedzialabym, wrecz
    > przeciwnie.
    Słusznie, drugie można spokojnie zastąpić miotłą.

    > Nic.
    Jak na nic, to sporo o tym piszesz poniżej. Lubisz pisać o niczym?
    Przecież powód, dla którego takich jak Bylejaki to kręci nawet dziecko
    rozumie.
    Ja spytałem o ocenę skutku, nie o przyczynę.

    --
    Jotte