PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy taka umowa jest zgodna z prawem?

  • 1. Data: 2003-11-19 11:57:33
    Temat: Czy taka umowa jest zgodna z prawem?
    Od: "Gregor" <i...@n...e-gregor.com>

    Witam,

    wymiar pracy: pelen etat
    wynagrodzenie: 677 brutto + premia motywacyjna

    Pozdr
    Gregor

  • 2. Data: 2003-11-19 13:10:50
    Temat: Re: Czy taka umowa jest zgodna z prawem?
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    Gregor <i...@n...e-gregor.com> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > wymiar pracy: pelen etat
    > wynagrodzenie: 677 brutto + premia motywacyjna

    Co masz wpisane to mało istotne. Istotne jest to, że nie możesz co miesiąc
    dostawać mniej niż 800 złotych brutto - czyli płaca minimalna. Obojętne z
    jakiego tytułu.

  • 3. Data: 2003-11-19 15:10:45
    Od: "Gregor" <i...@n...e-gregor.com>

    > Co masz wpisane to mało istotne. Istotne jest to, że nie możesz co miesiąc
    > dostawać mniej niż 800 złotych brutto - czyli płaca minimalna. Obojętne z
    > jakiego tytułu.

    Jak to nie istotne?
    A jesli wypowiem umowe i firma zacznie placic tyle co na umowie?

  • 4. Data: 2003-11-19 21:13:16
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > Jak to nie istotne?
    > A jesli wypowiem umowe i firma zacznie placic tyle co na umowie?

    Na umowie możesz mieć napisane nawet 0,10 zł, ale i tak musisz dostać co najmniej
    wynagrodzenie
    minimalne.
    Taki zapis jest po prostu nieważny z mocy prawa.

    andrzej

  • 5. Data: 2003-11-20 07:40:27
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    > Na umowie możesz mieć napisane nawet 0,10 zł, ale i tak musisz dostać co
    najmniej wynagrodzenie
    > minimalne.
    > Taki zapis jest po prostu nieważny z mocy prawa.

    No nie całkiem.
    Nie jestem ekspertem, ale z tego co wiem, to minimalne wynagrodzenie jest
    tylko wskaźnikiem.
    Zgodnie z prawem to np. osoba po szkole zawodowej bez doświadczenia musi
    dostawać minimum 80% minimlanego wynagrodzenia (czy jakos tak)

    Schwester

  • 6. Data: 2003-11-20 10:15:33
    Od: "Michał Papis" <m...@2...pl>

> [...]
    > Zgodnie z prawem to np. osoba po szkole zawodowej bez doświadczenia musi
    > dostawać minimum 80% minimlanego wynagrodzenia (czy jakos tak)

    A ztego co ja slyszalem to nawet gdyby umowa byla niezgodna z prawem to
    mozesz jej niepodpisac ale jak juz ja podpiszesz to lezysz bo co do sadu
    pojdziesz, watpie.

  • 7. Data: 2003-11-20 10:28:44
    Od: w...@p...onet.pl

    > A ztego co ja slyszalem to nawet gdyby umowa byla niezgodna z prawem to
    > mozesz jej niepodpisac ale jak juz ja podpiszesz to lezysz bo co do sadu
    > pojdziesz, watpie.

    Roszczenia ze stosunku pracy przedawniają się po upływie 3 lat. Mam czas.
    Dlaczego mam nie iść ?

    Paweł