PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy potrzebuje zakladac firme...?

  • 11. Data: 2005-01-31 15:28:01
    Temat: Re: Czy potrzebuje zakladac firme...?
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    pon, 31 sty 2005 o 00:15 GMT, Adam napisał(a):

    > daj spokoj myslisz ze ktos pisze aplikacje dla klienta w javie?

    a czy to cos niezwyklego? uwazam ze to zupelnie normalne, juz nie jeden
    program stworzylem wlasnie w javie...

    > Chlopak
    > stuka pewnie w Delphi

    o nie, obym nigdy nie mial do czynienia z Delphi... to jest dla mnie
    przeklenstwo...

    > albo Visual Studio

    to juz w miare ok, ale osobiscie nie przepadam -> M$

    >, w javie to stuka sie calkiem inne bajery

    haha, bajery buahahah, widac ze nie wiesz o czym piszesz...

    > znam naprawde kilka aplikacji z GUI na javie, zadna nie jest wydajna :(

    to jest kwestia sporna..., ja jestem zadowolony ze swoich programow...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 16:25:23 up 22:23, 2 users, load ]

  • 12. Data: 2005-01-31 15:29:30
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    pon, 31 sty 2005 o 01:05 GMT, Kaizen napisał(a):

    > Ale znajomy może się w każdej chwili wypiąć. A w jakiś sposób musi
    > stać się właścicielem praw majątkowych do programu, żeby sprzedawać
    > licencje.

    sprawe "wypiecia" mozna pominac, bylaby to najprawdopodobniej firma mojego
    Ojca

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 16:29:00 up 22:27, 2 users, load ]

  • 13. Data: 2005-01-31 15:31:26
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    pon, 31 sty 2005 o 09:42 GMT, Pawel A. napisał(a):

    > Jeżeli piszesz komercyjne programy, to sprawdź sobie dokładnie licencje
    > kompilatorów..

    z tym nie ma najmniejszych problemow, urzywam srodowiska programistycznego
    na publicznej licencji -> NetBeans, i kompiluje "darmowym" kompilatorem ->
    java

    nie musze za nic placi, bez zadnych problemow sprzedawac moje programy

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ]
    [ Ekg: #3781111 ][ a--- C+++ UL++ P+ L+++ E--- W+++ N+++ ]

  • 14. Data: 2005-01-31 15:51:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 31 Jan 2005 15:24:55 GMT, Brzezi
    <u...@e...net.pl> zakodował:

    >ale co Ty histeryzujesz? jaka gwarancja? co mozna "spieprzyc" programem za
    >"10zl"?

    Oj, można dużo zepsuć. Jest (a może był) taki program BorgTV.
    Niejednej osobie uszkodził pliki (zupełnie niezwiązane z programem -
    aż do padu systemu) na NTFS. Gdyby autor odpowiadał za zniszczenia,
    których dokonał program (czy może raczej sterowniki do kart TV
    dołączone do niego) to by z długów nie wyszedł.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 15. Data: 2005-01-31 17:32:43
    Od: Adam <k...@p...gf>

    Kaizen napisał(a):
    > Pięknego dnia Mon, 31 Jan 2005 00:15:56 +0100, Adam <k...@p...gf>
    > zakodował:

    > Tak. Na ten przykład Oracle ma system ERP w Javie.

    hehe tak widzialem ;) niezle mulilo jak na kole musialem sql-ki pisac
    w javowym frontendzie pisac :(

  • 16. Data: 2005-01-31 17:35:07
    Od: Adam <k...@p...gf>

    > a czy to cos niezwyklego? uwazam ze to zupelnie normalne, juz nie jeden
    > program stworzylem wlasnie w javie...
    to pokaz jakies demko :)

    > o nie, obym nigdy nie mial do czynienia z Delphi... to jest dla mnie
    > przeklenstwo...
    no coz ja sobie chwale

    > to juz w miare ok, ale osobiscie nie przepadam -> M$

    ale piszesz dla winapi wiec nie marudz ze zle

    > haha, bajery buahahah, widac ze nie wiesz o czym piszesz...
    bajery w sensie jest to jezyk troszke innego przeznaczenia niz gui
    udowadniac mi sie nie chce, przejdz sie po ludziech co w bankach pracuja

    > to jest kwestia sporna..., ja jestem zadowolony ze swoich programow...
    demo pls :)

  • 17. Data: 2005-02-01 07:26:17
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Mon, 31 Jan 2005 18:32:43 +0100, Adam wrote:

    > hehe tak widzialem ;) niezle mulilo jak na kole musialem sql-ki pisac
    > w javowym frontendzie pisac :(

    Tak, ale weż pod uwage że złote czasy 486 mineły bezpowrotnie :)

    Rygel

  • 18. Data: 2005-02-01 08:20:40
    Od: "sham" <shamann@no_spam_poczta.fm>

    > nie musze za nic placi, bez zadnych problemow sprzedawac moje programy

    ze tak sie wtrace, swego czasu (jakies 6 miesiecy temu) intereswoalem sie "darmowymi"
    kompilatorami dla dzialalnosci gosp. w swietle
    prawnym. Z informacji, ktore wtedy znalazlem (m.in. interpretacji Ministerstwa
    Finansow) wynika, że darmowe oprogramowanie, ktore
    sluzy Ci do osiagniecia przychodów (a tak by bylo w tym przypadku) nie jest do konca
    darmowe. A mianowicie taki kompilator musisz
    uznac za swoj dochod - rownoznaczny z wartoscia komercyjnego odpowiednika - i musisz
    odprowadzic odpowiedni podatek dochodowy.
    sprawa jest ogolnie zagmatwana i czesto wszystko zalezy od tego na kogo trafisz w
    przypadku kontroli... ale to przy dzialalnosci
    gospodarczej...

    sham

  • 19. Data: 2005-02-01 09:34:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 1 Feb 2005 09:20:40 +0100, "sham"
    <shamann@no_spam_poczta.fm> zakodował:

    >uznac za swoj dochod - rownoznaczny z wartoscia komercyjnego odpowiednika - i musisz
    odprowadzic odpowiedni podatek dochodowy.

    Bzdura taka, jak z podobną interpretacją w sprawie linuxa (o czym
    swego czasu było głośno).

    Podciągneli to pod przepis, że prezent/nagroda/upominek, który
    otrzymujesz za darmo, ALE KTÓRY NORMALNIE JEST PŁATNY, trzeba uznać
    jako dochód. Ale to jest nie do wybronienia, kiedy dostajesz za darmo
    coś, co jest za darmo.

  • 20. Data: 2005-02-01 10:57:21
    Od: "sham" <shamann@no_spam_poczta.fm>

    > Bzdura taka, jak z podobną interpretacją w sprawie linuxa (o czym
    > swego czasu było głośno).

    wlasnie w tym problem, ze linuxa mozna uzywac jako darmowy, legalny OS w
    dzialalnosci, chodzi tylko o darmowe programy, dzieki
    ktorym uzyskujesz przychod, czyli np. gimp dla grafika komputerowego, itp. (nie moge
    niestety znalezc w sieci artykulu, ktory o tym
    mowil).
    byc moze juz sie to zmienilo - ja interesowalem sie tym w pazdzierniku zeszlego roku
    - tak czy owak, dla mnie sprawa jest sliska i
    tyle...

    sham