PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w charakterze helpdeska??

  • 1. Data: 2005-01-30 18:38:43
    Temat: Praca w charakterze helpdeska??
    Od: "Wojciech Zera" <w...@p...fm>

    Witajcie,
    Pierwszy raz pisze na tej grupie. widzicie kończe na uczelni fakultet
    humanistyczny, ale chetnie, przynajmniej pracowałbym jako helpdesk.
    Czy ktos z was wie, gdzie najlepiej szukac tego typu ofert?
    Jakie kwalifikacje odnosnie polskich reali - powinien spelniac osoba
    pracujaca w charakterze Helpdeska.
    ja przez 1 rok pracowałem w firmie tp internet.
    karaluch

  • 2. Data: 2005-01-31 11:37:27
    Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 30 Jan 2005 19:38:43 +0100, na pl.praca.dyskusje, Wojciech Zera
    napisal(a):

    > Pierwszy raz pisze na tej grupie. widzicie kończe na uczelni fakultet
    > humanistyczny, ale chetnie, przynajmniej pracowałbym jako helpdesk.

    Raz ze piszesz iz konczysz fakultet humanistyczny a nie potrafisz
    formulowac wypowiedzi w jezyku polskim. Dwa ze z takim wyksztalceniem to
    raczej nie masz co szukac pracy w branzy IT.

    > Jakie kwalifikacje odnosnie polskich reali - powinien spelniac osoba
    > pracujaca w charakterze Helpdeska.

    Wiedza, doswiadczenie, certyfikaty - na dzien dobry od MS, w zaleznosci od
    firmy rowniez inne.

    > ja przez 1 rok pracowałem w firmie tp internet.

    To raczej sie tym nie chwal bo to zadna referencja.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 3. Data: 2005-01-31 12:11:08
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

    > Raz ze piszesz iz konczysz fakultet humanistyczny a nie potrafisz
    > formulowac wypowiedzi w jezyku polskim.

    A to i owszem.

    > Dwa ze z takim wyksztalceniem to
    > raczej nie masz co szukac pracy w branzy IT.

    Pierdu, pierdu, pardon my French. 10 lat się po branży IT poniewierałam, ja,
    prosty filolog. Branża IT nie kończy się na programistach.

    > To raczej sie tym nie chwal bo to zadna referencja.

    Ja bym raczej wyraziła zdziwienie, że jeszcze nie ma dość.

    Jop

  • 4. Data: 2005-01-31 12:29:31
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-01-31 13:11, Użytkownik Jolanta Pers napisał:

    > Pierdu, pierdu, pardon my French. 10 lat się po branży IT poniewierałam, ja,
    > prosty filolog. Branża IT nie kończy się na programistach.

    Zgadza sie. Ale osoba, która zadała pytanie nie ma pojęcia o rynku IT,
    nie ma pojęcia co się robi jako HD, do tego kończy humanistyczny
    kierunek. Czy widzisz dla tej osoby miejsce w branży IT?
    Stanowiska kierownicze wymagają zdolności humanistycznych, ale żeby być
    kierownikiem, to trzeba znać się na tym, co robią jego podwładni
    (przynajmniej mniej więcej).

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2005-01-31 13:12:40
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Mon, 31 Jan 2005 12:11:08 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, Jolanta Pers
    napisal(a):

    > Pierdu, pierdu, pardon my French. 10 lat się po branży IT poniewierałam, ja,
    > prosty filolog. Branża IT nie kończy się na programistach.

    OK, pytanie zatem kiedy pracuje sie w branzy IT a kiedy nie. Kolezanka
    dziennikarka uwazala ze pracuje w branzy IT bo pisala teksty dla jednego z
    portali - dla mnie byla dziennikarka czy redaktorem ale sam fakt ze
    pracowala dla serwisu internetowego nie czynil z niej jeszcze pracownika
    IT. Bo nie miala pojecia co to jest PHP czy ASP a nawet z HTML'em by sobie
    nie poradzila. Miala prosty interfejs do wprowadzania tego co naskrobala w
    notatniku i tyle.

    Zas pracownik helpdesku nie tylko musi miec przygotowanie merytoryczne i
    doskonale doswiadczenie by szybko wylapac o co uzyszkodnikowi chodzi ale
    dodatkowo musi byc w miare dobrym psychologiem by poradzic sobie ze
    zdenerwowanym lamerem na drugim koncu druta, ktory nawet nie potrafi nazwac
    tego co widzi na ekranie i nie umie zdefiniowac problemu a oczekuje pomocy.
    Znam wielu fachowcow ktorzy w kontakcie z takim uzyszkodnikiem zapewne
    dopusciliby sie rekoczynow :-)

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 6. Data: 2005-01-31 14:23:30
    Od: "Wojciech Zera" <w...@p...fm>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pomocy.
    > Znam wielu fachowcow ktorzy w kontakcie z takim uzyszkodnikiem zapewne

    Oki dobra widze, ze najbardziej jestes wygadany na tej grupie, ale
    moderatorem, to chyba nie jesteś.
    Ale jesli chodzi o helpdeska, to rozumiem, że chodzi tutaj o biegła
    znajomość Win2000/NT/XP, biegła znajomośc sieci!
    Bo helpdesk nie musi byc w końcu webmasterem?!
    Oczekauje informacji w takiej formie. -- --
    > Kyniu |
    ___

  • 7. Data: 2005-01-31 15:00:15
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

    > OK, pytanie zatem kiedy pracuje sie w branzy IT a kiedy nie.

    A jak się jest dokumentalistą to się pracuje w branży IT czy nie? Bo do tego
    wystarczy być humanistą i interesować się tematem. Pracując jako
    dokumentalista można się wiele nauczyć i potem np. zostać projektantem
    aplikacji.

    > Zas pracownik helpdesku nie tylko musi miec przygotowanie merytoryczne

    [ciach]

    Tak, tak, najlepiej żeby od razu miał MBA.

    JoP

  • 8. Data: 2005-01-31 18:19:28
    Od: toms <t...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > aplikacji.

    > [ciach]
    >
    > Tak, tak, najlepiej żeby od razu miał MBA.

    Nie żebym się czepiał, ale co MBA ma do "twardych" umiejętności.

    Tomek

  • 9. Data: 2005-01-31 18:37:04
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    toms <t...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie żebym się czepiał, ale co MBA ma do "twardych" umiejętności.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=20561

    JoP

  • 10. Data: 2005-01-31 19:02:20
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Mon, 31 Jan 2005 15:23:30 +0100, na pl.praca.dyskusje, Wojciech Zera
    napisal(a):

    > Oki dobra widze, ze najbardziej jestes wygadany na tej grupie, ale
    > moderatorem, to chyba nie jesteś.

    Nie kumam o co Ci teraz chodzi? Ktos ocenzurowal Twoja wypowiedz? Skasowal
    ja? A komentowac kazdy moze.

    > Ale jesli chodzi o helpdeska, to rozumiem, że chodzi tutaj o biegła
    > znajomość Win2000/NT/XP, biegła znajomośc sieci!

    Kazdy helpdesk ma swoja specyfike - ponadto jest pierwsza linia wsparcia,
    druga linia wsparcia - to taki najczesciej spotykany podzial - inne sa
    wymagania dla pracownika w linii pierwszej (wiedza ogolna ale w jak
    najszerszym zakresie) a inne dla drugiej (fachowcy w wybranej dziedzinie).
    Ponadto helpdesk niekoniecznie rozwiazuje problemy z zakresu sprzetu czy
    oprogramowania komputerowego. Wiec kazde stanowisko bedzie mialo swoja
    specyfike i opis - ktore pracodawca zapewne umieszcza w ogloszeniu.

    > Bo helpdesk nie musi byc w końcu webmasterem?!

    Nie musi ale moze jesli takie sa wymagania na danym stanowisku.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/