PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile powinienem zarabiac?

  • 1. Data: 2005-01-30 16:00:08
    Temat: Ile powinienem zarabiac?
    Od: Maksmylian <m...@g...eu.org>

    Witam!

    Mam problem, chyba typowy dla tej grupy.
    Pracuje w pewnej firmie na tzw. fakture. Praca w jedenym z duzych miast
    Polski.. Pracuje w ciaglej gotowosci, na tzw. telefon. Praktycznie
    sprowadza sie to do tego, ze bywam raz w tygodniu w firmie okolo 8 h.
    Czasem przyjezdzam czesciej - bo sa jakies pilne awarie biezace. Moja
    praca polega na:
    - serwisowaniu Windowsikow
    - typowej pomocy uzytkownikom (gdzie kliknac w Wordzie itp)
    - aktualizuje oprogramowanie (antywiry, certyfikaty platnika itp.)
    - pilnuje licencji
    - odrobaczam komputery
    - backapuje
    - oblsudze systemu Netware (jednego ze starszych; proste rzeczy)
    - obsludze systemu Linux (jakie proxy, automatyczny backup, serwer
    emailowy z uslugami dodatkowymi)
    - prostej obsludze centrali telefonicznej
    - zakupach i serwisie sprzetu (np. gdzies tam to wioze)
    - itp. itd.

    ...ogolnie na wszytskich rzeczach typowo techniczno/informatycznych, na
    ktorych pracownicy nie znaja sie lub nie maja czasu by sie tym zajac.
    Dodatkowo odbieram telefony z zapytaniami w ciagu tygodnia i robie
    niektore rzeczy zdalnie. Tak jak pisalem, gdy tylko jest jakis wiekszy
    problem to przyjezdzam ponownie (czasami czesciej, czasami rzadziej). TO
    zajmuje mi to kilka godzin tygodniowo.

    Pytanie jest teraz takie. Ile wg was zarabiam / powinienem zarabiac
    brutto (prosze pamietac, ze jest to faktura; nie ponosze praktycznie
    innych kosztow typu ZUS gdyz firma jest na kogos innego kto ma ZUS z
    innego zrodla) ? Mowa o wynagrodzeniu miesiecznym, ewentualnie prosze
    napisac kwote brutto za 1h.

    Niedlugo prawdopodobnie zmieni sie moj zakres obowiazkow i bede mogl
    (oby) pracowac wiecej czasu. Chcialbym dalej pracowac na fakture.
    Zakladajac ze bedzie to prawie wiekszosc czasu w tygodniu .. a zakres
    obowiazkow powiekszy sie (jakies Cisco, ktore znam slabo ale moge sie
    "douczyc" bo nie beda to skomplikowane rzeczy) i dojdzie mi jeszcze
    jeden serwer linuxowy.. bedzie tez troche wiecej wdrazania nowych rzeczy
    .. to w takiej sytuacji ile powiniem zarabiac za 1h? za caly miesiac
    pracy??

    Prosze o odpowiedzi.. prosze je zapamietac w glowach... gdyz np.
    sugerujac jakiegos rzedu pulap, co zrobie za chwile moge zfalszowac
    Wasze oceny..

    Tak wiec, prosze napisac ile wg was powinien zarabiac za tego typu
    "dzialalnosc" teraz i w przyszlosci po poszerzeniu obowiazkow??? Dodam
    tylko ze skonczylem studia w sensie absolutrorium i lada miesiac
    powiniem sie bronic na kierunku nie zwiazanym z informatyka. Zarobione
    pieniazki chcialbym zainwestowac w siebie i jakies kursy/certyfikaty
    doszkalajace. Dodam tez w firmie pracuje tak dorowyczo okolo 3 lat i
    znam troche specyfike dzialania firmy.

    A teraz sugerujac juz.... zgodnie z kalkulatorem z kalkulatory.pl
    zakladajac ze firma miala by przyjac osobe na etat ktora by zarabiala
    2200 na reke to calkowity koszt firmy wynioslby 3932 zl. Gdybym mial
    taka kwote na fakturze (3932 brutto) to bylo by bardzo fajnie (nie
    mowiac o mniejszej ilosci papierkologi w firmie typu zusy, inne
    swiadczenia, szkolenia bhp, badania lekarskie, bony, 13nastki itd. ze
    strony firmy). Poza tym mogli by sobie odliczyc pelna fakture od
    kosztow...

    Tak wiec jak to wszytsko wg was wyglada?? Za duzo za malo? Ile
    powinienem zarabiac teraz?? Ile po rozszerzeniu obowiazkow?? Prosze o
    jakies sensowne opinie!

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-01-30 19:54:40
    Temat: Re: Ile powinienem zarabiac?
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Mam problem, chyba typowy dla tej grupy.
    > Pytanie jest teraz takie. Ile wg was zarabiam / powinienem zarabiac
    Tyle, na ile czujesz się wart oraz tyle, ile bedą chcieli ci w tej
    firmie zapłacic. Być może uważają, że jesteś wart 300zł a ty
    twierdzisz, że 3000zł i wtedy trudno wam się będzie dogadać...

  • 3. Data: 2005-01-30 20:21:04
    Od: Maksmylian <m...@g...eu.org>

    Kumam, a nie wiesz jak sie cenia pozostali informatycy?

  • 4. Data: 2005-01-30 20:29:17
    Od: "Aktos" <n...@a...lodz.pl>

    Hej.
    Moze to bedzie sarkastyczne ale dla naszych obecnych menagerow najlepiej
    jakbys sam dopłacal do swojego stanowiska pracy. Dla nich to jest takie
    proste.
    Przeinstalowanie systemu na kompie i jego właściwe ustawienie to dal nich 30
    minut pracy.
    Coż realia takie ze pożal się Boże. Ale cóż sie dziwic. Zaczeliśmy od faceta
    po przyzakładowej pegiereowskiej szkole zasadniczej naprawiacza wózków
    akumulatorowych. Później jakiś niepełen magister. Trudno się dziwic że nasz
    świat jest taki jaki jest.
    Czas umierać.

  • 5. Data: 2005-01-30 20:41:05
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Kumam, a nie wiesz jak sie cenia pozostali informatycy?
    Płacisz frycowe, bo dopiero zdobywasz doświadczenie. Jak wejdziesz
    głębiej w środowisko, będziesz wiedział ile i u kogo możesz wołać.
    Nic ci nie poradzę, bo powiem coś, a to może skończyć się dla ciebie
    zakończeniem pracy...

  • 6. Data: 2005-01-30 20:43:02
    Od: "Tomasz Deryk" <d...@g...pl>

    > Kumam, a nie wiesz jak sie cenia pozostali informatycy?

    Informatycy cenia sie wyzej niz serwisanci.

    dea_|_h

  • 7. Data: 2005-01-30 20:48:46
    Od: Maksmylian <m...@g...eu.org>

    > Informatycy cenia sie wyzej niz serwisanci.

    No wlasnie wiem.
    Ile w takim razie serwisant bierze?

  • 8. Data: 2005-01-30 20:50:02
    Od: Maksmylian <m...@g...eu.org>

    Jak Ty by sie cenil w mojej sytuacji? Nie boj sie o moje konsekwencje..

  • 9. Data: 2005-01-30 21:03:59
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Jak Ty by sie cenil w mojej sytuacji? Nie boj sie o moje konsekwencje..
    Oj nie wiem. Nie wiem ile naprawdę poświęcasz czasu tej firmie, jaka
    to firma (ile płacą ludziom), co wiedzą na temat ważności twojej pracy
    (a na to masz wpływ sam) itp. itd. Na dobry dochód musisz sobie
    zapracować - muszą wiedzieć ile dla nich znaczysz. Popracuj nad tym i
    sam sobie odpowiesz. Pracując "na fakturę" można miec np. "za
    dostępność" określoną, niedużą kwotę ryczałtową a znacznie więcej za
    konkretne sprawy "nie mieszczące się". W dużej firmie na dużej sieci
    kwota jaką wskazałeś nie powinna być problemem, o ile ciebie na tyle
    cenią jako serwisanta. Ale żeby to dostać muszą być przekonani, że
    warto tyle dawać. Tobie dawać.

  • 10. Data: 2005-01-30 21:24:17
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Maksmylian" <m...@g...eu.org> napisał w wiadomości

    > No wlasnie wiem.
    > Ile w takim razie serwisant bierze?

    My płacimy naszym kompowym magikom 110zł/godz i oni działają czy to zdalnie,
    czy przyjeżdżają...
    Każda rozmowa telefoniczna do 15 minut - 25 zł

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[WALSPAM]@interia[WALSPAM].pl < wytnij co nie co gdy będziesz pisać
    http://zycz.3mam.net/