PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy potrzebuje zakladac firme...?

  • 21. Data: 2005-02-01 12:23:36
    Temat: Re: Czy potrzebuje zakladac firme...?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 1 Feb 2005 11:57:21 +0100, "sham"
    <shamann@no_spam_poczta.fm> zakodował:

    >chodzi tylko o darmowe programy, dzieki
    >ktorym uzyskujesz przychod,

    Przyznaję się bez bicia, że nie znam sposobu na osiągnięcie dochodu z
    programowania bez użycia systemu operacyjnego.

    Powiedz mi jak napisać i skompilowac program bez użycia systemu
    operacyjnego? Bo inaczej dzięki OSowi uzyskuje przychód - bez niego
    nie udałoby się.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 22. Data: 2005-02-01 14:45:24
    Od: "sham" <shamann@no_spam_poczta.fm>

    > Przyznaję się bez bicia, że nie znam sposobu na osiągnięcie dochodu z
    > programowania bez użycia systemu operacyjnego.

    oczywiste jest ze potrzebujesz OSa by wogole pracowac z uzyciem kompa
    i MF tez do tego doszlo.
    na moja logike to jest tak, ze gdy masz dzialalnosc gosp. i zajmujesz sie np. szyciem
    firanek,
    a komputer wykorzystujesz tylko do prowadzenia ksiegowosci (oczywiscie OS darmowy,
    program
    ksiegowy rowniez) to nie wykorzystujesz oprogramowania darmowego do uzyskania
    przychodu;
    ale gdybys podpial do komputera maszyne, ktora steruje darmowy program tak aby
    odpowiednie wzorki wydziergala, to jest to juz
    wykorzystanie oprogramowania darmowego do uzyskania przychodu.

    > Powiedz mi jak napisać i skompilowac program bez użycia systemu
    > operacyjnego? Bo inaczej dzięki OSowi uzyskuje przychód - bez niego
    > nie udałoby się.

    aby napisac i skompilowac program potrzebujesz kompilatora
    i jesli jest darmowy to stanowi to Twoj przychod

    takie jest moje zdanie [eot]
    sham

  • 23. Data: 2005-02-01 15:40:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 1 Feb 2005 15:45:24 +0100, "sham"
> [...]

    program
    >ksiegowy rowniez) to nie wykorzystujesz oprogramowania darmowego do uzyskania

    Gdyby tak było, to ani komputera, ani płatnych programów nie można by
    wliczyć w koszty (bo, jak sama nazwa wskazuje, są to koszty uzyskania
    przychodu). Podobnie z płacami księgowych, sprzątaczek i wszelkich
    działań ogólnych (wliczanych w koszty zarządu, trydnych do odniesienia
    do konkretnego wyrobu). IMO błędne rozumowanie.

    >i jesli jest darmowy to stanowi to Twoj przychod

    Niby dlaczego miałby być przychodem i w jakiej wysokości?
    Jeżeli normalnie jest płatny, a tylko Ty masz go za darmo - to OK.
    Ale jak jest za darmo (i wszyscy mają to za darmo) to czemu ma to być
    przychodem?

  • 24. Data: 2005-02-01 17:52:28
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    sham wrote:
> [...]

    > aby napisac i skompilowac program potrzebujesz kompilatora
    > i jesli jest darmowy to stanowi to Twoj przychod

    Rowny 0 peelenow. Jestem pewien, ze to co slyszales to jakis rykoszet od
    sprawy zwiazanej z opodatkowaniem Linuxa. Jest to kompletna bzdura,
    natomiast co bardziej bojazliwym na pl.soc.prawo zaleca sie nabyc
    odpowiednie wydanie jakiejs gazety do ktorej dolaczona jest plyta z
    pozadanym darmowym programem, oczywiscie na fakture, gazetka do
    archiwum, plytka do kompa. Wtedy latwo udowodnic ze program ten nabyles
    w pakiecie z 10 innymi za 12,90 czy podobna kwote. Jesli US ma
    watpliwosc to niech sciga sprzedawce/wydawce czasopisma, ktory wystawil
    taka fakture.

    WL