PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy potrzebuje zakladac firme...?

  • 1. Data: 2005-01-30 17:57:58
    Temat: Czy potrzebuje zakladac firme...?
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    Witam.

    Jak wyglada sytuacja, jezeli zamierzam sprzedawac programy za "10zl" np. przez
    allegro (odrazu uprzedzam nie bedzie to nic typu 800% szybszy..., mam
    projekt uzytecznego programu...), jezeli sprzedalbym <10 sztuk w sumie to
    oczywiscie nie byloby problemu, ale co jezeli szlo by to conajmniej w
    setki...? nie moge chyba od tak sobie sprzedwac..., musze miec firme, tak?
    ale to sie wiaze z dodatkowymi kosztami... :/

    czy daloby rade "wykozystac" firme znajomego albo kogos z rodziny? zeby
    przez ta firme sprzedawac? tzn pewnie nie ma problemu, ale wtedy nikt nie
    moze wiedziec "o mnie"?

    chodzi mi o to zeby uniknac wszelkich dodatkowych kosztow (wlasna firma) i
    zeby to szlo "na moj rachunek", nie mam tu na mysli tylko kasy, ale tez sam
    fakt ze program jest mojego autorstwa, co moge umiescic np. w CV...

    jak to najoptymalniej rozwiazac?

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ MP3Blaster is playing now: ]
    [ Ekg: #3781111 ][ Title: , Artist: ]

  • 2. Data: 2005-01-30 18:06:59
    Temat: Re: Czy potrzebuje zakladac firme...?
    Od: Adam <k...@p...gf>

    Brzezi napisał(a):
> [...]
    > setki...? nie moge chyba od tak sobie sprzedwac..., musze miec firme, tak?
    > ale to sie wiaze z dodatkowymi kosztami... :/
    moze na lewo wiekszosc tak robi, piszesz w licencji co chcesz, nie
    wystawiasz vfat, brak gwarancji ..

    > czy daloby rade "wykozystac" firme znajomego albo kogos z rodziny? zeby
    > przez ta firme sprzedawac? tzn pewnie nie ma problemu, ale wtedy nikt nie
    > moze wiedziec "o mnie"?
    no spoko, biora cie na umowe zlecenie, tylko wiedz ze na ich barki spada
    gwarancja jakies problemy prawne i pieniezne, jak spieprzysz oni leca

    > chodzi mi o to zeby uniknac wszelkich dodatkowych kosztow (wlasna firma) i
    > zeby to szlo "na moj rachunek", nie mam tu na mysli tylko kasy, ale tez sam
    > fakt ze program jest mojego autorstwa, co moge umiescic np. w CV...
    autorem programu bedziesz zawsze to niezbywalna zasada, przejzyj
    licencje i napisz wlasna, widze ze nie wiesz ze cos takiego istnieje
    wiec swoj program powstal na lewym sofcie, kiepsko.

  • 3. Data: 2005-01-30 18:43:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 30 Jan 2005 19:06:59 +0100, Adam <k...@p...gf>
    zakodował:

    >no spoko, biora cie na umowe zlecenie, tylko wiedz ze na ich barki spada
    > gwarancja jakies problemy prawne i pieniezne, jak spieprzysz oni leca

    Jaka gwarancja? Widziałeś kiedyś gwarancję na program komputerowy?
    Licencjodawcy nie dają żadnej gwarancji (nawet, że będzie działał) i
    nie biorą żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody.

    Na umowę zlecenie? Jakim sposobem? Co będzie przedmiotem zlecenia? Jak
    napisanie programu i przekazanie praw autorskich - to już umowa o
    dzieło. Tylko, że wtedy właścicielem praw majątkowych staje się
    zleceniodawca i robi z programem co chce.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-01-30 20:59:03
    Od: Arkadiusz Ryćkowski <c...@n...posiadam>

    Adam napisał(a):

    > autorem programu bedziesz zawsze to niezbywalna zasada, przejzyj
    > licencje i napisz wlasna, widze ze nie wiesz ze cos takiego istnieje
    > wiec swoj program powstal na lewym sofcie, kiepsko.
    No to źle widzisz. O eclipse czy netbeans, emacs czy nawet notatniku nie
    słyszałeś.

    P. Arek

  • 5. Data: 2005-01-30 23:13:25
    Od: Adam <k...@p...gf>

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    > Licencjodawcy nie dają żadnej gwarancji (nawet, że będzie działał) i
    > nie biorą żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody.
    to zalezy od licencji

    > Na umowę zlecenie? Jakim sposobem? Co będzie przedmiotem zlecenia?
    cokolwiek bo rozumiem ze to firma znajomego...

  • 6. Data: 2005-01-30 23:15:56
    Od: Adam <k...@p...gf>

    Arkadiusz Ryćkowski napisał(a):

    > No to źle widzisz. O eclipse czy netbeans, emacs czy nawet notatniku nie
    > słyszałeś.

    daj spokoj myslisz ze ktos pisze aplikacje dla klienta w javie? Chlopak
    stuka pewnie w Delphi albo Visual Studio, w javie to stuka sie calkiem
    inne bajery, znam naprawde kilka aplikacji z GUI na javie, zadna nie
    jest wydajna :(

  • 7. Data: 2005-01-31 00:05:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 31 Jan 2005 00:13:25 +0100, Adam <k...@p...gf>
    zakodował:

    >cokolwiek bo rozumiem ze to firma znajomego...

    Ale znajomy może się w każdej chwili wypiąć. A w jakiś sposób musi
    stać się właścicielem praw majątkowych do programu, żeby sprzedawać
    licencje.

  • 8. Data: 2005-01-31 00:06:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 31 Jan 2005 00:15:56 +0100, Adam <k...@p...gf>
    zakodował:

    >daj spokoj myslisz ze ktos pisze aplikacje dla klienta w javie?

    Tak. Na ten przykład Oracle ma system ERP w Javie.

  • 9. Data: 2005-01-31 08:42:49
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Jeżeli piszesz komercyjne programy, to sprawdź sobie dokładnie licencje
    kompilatorów..

    Nie znam się na programowaniu, ale zaprzyjaźniona firma miała swego czasu
    kłopoty gdy zaczęła sprzedawać "na zewnątrz" użyteczne aplikacje wcześniej
    napisane na własne potrzeby. Okazało się, że ich licencja na licencja na
    Visual Studio nie powalała na używanie go w celu pisania programów
    "wprowadzonych do obrotu ogólnego" (czy jakoś tak).

    Podobny problem ma uczelnia, na której pracuje moja żona - mają podono kupę
    przydatnych aplikacji, a nie mogą ich sprzedać, bo kompilatory kupowali z
    licencją "Academic"..

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 10. Data: 2005-01-31 15:24:55
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    nie, 30 sty 2005 o 19:06 GMT, Adam napisał(a):

    > moze na lewo wiekszosc tak robi, piszesz w licencji co chcesz, nie
    > wystawiasz vfat, brak gwarancji ..

    nie znam sie na tym, ale wole "chuchac na zimne" i miec wszystko
    uregulowane...

    > no spoko, biora cie na umowe zlecenie, tylko wiedz ze na ich barki spada
    > gwarancja jakies problemy prawne i pieniezne, jak spieprzysz oni lecia

    ale co Ty histeryzujesz? jaka gwarancja? co mozna "spieprzyc" programem za
    "10zl"?

    > widze ze nie wiesz ze cos takiego istnieje wiec swoj program powstal na
    > lewym sofcie, kiepsko.

    znowu histeryzujesz wycagajac pochopne wnioski, widac ze nie jeste w
    temacie, srodowisko programistyczne mam legalne -> OS

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ]
    [ Ekg: #3781111 ][ a--- C+++ UL++ P+ L+++ E--- W+++ N+++ ]