PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy paski placowe zastepuja RMUA?

  • 1. Data: 2002-03-01 15:18:58
    Temat: Czy paski placowe zastepuja RMUA?
    Od: "rocker" <b...@w...pl>

    Hej,

    W firmie, w ktorej pracuje nie otrzymujemy drukow RMUA
    tylko arkusze placowe z firmy, ktora robi nam place. Jestesmy
    uspakajani, ze takie druki wystarcza bo wszelkie informacje
    na nich zawarte sa takie same jak na RMUA. Nie jestem jednak
    przekonany, czy kiedys nie bede mial problemow z tytulu
    nieposiadania odpoiwednich drukow.

    Co wy na to? Jakas podstawa prawna?

    rocker

  • 2. Data: 2002-03-01 17:02:34
    Temat: Re: Czy paski placowe zastepuja RMUA?
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "rocker"
> [...]
    > na nich zawarte sa takie same jak na RMUA. Nie jestem jednak
    > przekonany, czy kiedys nie bede mial problemow z tytulu

    to te druki trzeba przechowywac?? cos mis sie zdaje ze nie wszystkie bym
    znalazl :(((
    Przylaczam sie wiec do pytania - jak jakiegos miesiaca brak i druku i paska
    to co?
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-03-01 17:13:31
    Od: Student <s...@w...ae.krakow.pl>

    blad napisa?(a):

> [...]
    > znalazl :(((
    > Przylaczam sie wiec do pytania - jak jakiegos miesiaca brak i druku i paska

    jak nie masz takich druków ZUS RMUA to mósisz wi nny sposób udowodniae wyskokoœae
    sk?adek odprowadzanych do zzus jak nie to zus do obliczenia kapita?u
    pocz?tkowego przyjmie najnizsze wynagrodzenia

  • 4. Data: 2002-03-01 18:05:04
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Fri, 01 Mar 2002 18:13:31 +0100, Student
    <s...@w...ae.krakow.pl> wrote:

    [ciach...]
    >jak nie masz takich druków ZUS RMUA to mósisz wi nny sposób udowodnić wyskokość
    >składek odprowadzanych do zzus jak nie to zus do obliczenia kapitału
    >początkowego przyjmie najnizsze wynagrodzenia
    Niedawno (jakis miesiac temu) w RMF wypowiadala sie rzeczniczka ZUS'u
    i twierdzila ze RMUA nie sa zadnym dowodem na to ze pieniadze sa na
    koncie. Szlag mnie trafil na takie dictum bo nie wiem jak mam w takim
    wypadku udowodnic ZUS'owi ze ukradl mi pieniadze.

    Pzdr
    Limfo

  • 5. Data: 2002-03-01 18:32:18
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

> [...]
    > koncie. Szlag mnie trafil na takie dictum bo nie wiem jak mam w takim
    > wypadku udowodnic ZUS'owi ze ukradl mi pieniadze.

    A czemu miały by być takim oczywistym dowodem?
    Są na nich wykazane Twoje podstawy do ubezp. i składki, ale z tego nie
    wynika, że firma je do ZUS-u przekazała i że trafiły na konto.
    Nie wiem jak z ZUS-em ale gdy idzie o US to kary za niezłożenie deklaracji w
    terminie sa duuuuzo wyzsze niz za niezapłacenie.
    Więc wszystkie huty/kopalnie/PKP deklaracje maja OK, zwłaszcza, że pań w
    księgowości tam z reguły więcej niż złotówek w kasie.

    A co do pasków to słyszałem juz wypowiedź pani z ZUS na kontroli:
    - po co drukujecie te RMUA, przeciez na paskach macie wiecej informacji niz
    my w ZUS-ie , a my RMUA nie dostajemy.
    Ale sa też zupełnie inne interpretacje.

  • 6. Data: 2002-03-02 13:10:18
    Od: "Ola Staniszewska" <o...@w...pl>

    Witam
    Kiedyś zadałam to pytanie w ZUS i powiedziano mi, że jeśli na psakach jest
    to samo co na RMUA to nie trzeba ich wręczać pracownikom ani drukować. Ja
    jednak drukuję i daję za potwierdzeniem - nigdy nie wiadomo kto przyjdzie na
    kontrolę.........
    Pozdrawiam
    OlaS

  • 7. Data: 2002-03-02 14:56:53
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Fri, 1 Mar 2002 19:32:18 +0100, "A.B." <b...@k...onet.pl> wrote:

    [ciach...]
    >A czemu miały by być takim oczywistym dowodem?
    >Są na nich wykazane Twoje podstawy do ubezp. i składki, ale z tego nie
    >wynika, że firma je do ZUS-u przekazała i że trafiły na konto.
    [ciach...]
    To po kiego one wogole sa ?
    RMUA uwazalem ze "dowod" wysokosci mojej skladki a to czy trafila ona
    na konto w ZUS'ie to powinien byc problem ZUS'u a nie moj (ZUS
    odpowiada za sciagniecie skladki i przekazanie do OFE). Jesli jednak
    to mialoby moim klopotem to chce te pieniadze do lapy bo wtedy sam
    bede wiedzial czy mnie oszukuja w zakladzie. Posrednim rozwiazaniem
    mogloby byc bezposredni przelew z zakladu do OFE a oni beda od razu
    sie dowiadywac czemu skladka do nich nie wplynela.
    Obecny system wspiera okradanie zwyklego czlowieka bo zanim sie on
    dowie co sie stalo firmy juz moze nie byc!

    Pzdr
    Limfo