PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy dołączac zdjęcie do CV?

  • 1. Data: 2006-02-22 22:37:50
    Temat: Czy dołączac zdjęcie do CV?
    Od: "Robert" <k...@t...pl>

    Wiele firm tego wymaga, a gdzies slyszalem by nie dodawac zdjęcia

  • 2. Data: 2006-02-22 22:51:47
    Temat: Re: Czy dołączac zdjęcie do CV?
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Różne są szkoły. Ja zawsze dodaję. Wydaje mi się, że to zależy na jakie
    stanowisko aplikujesz - jeśli np będziesz miał kontakt z klientem i
    wyglądasz w miarę ok :) to powinieneś dołączyć...W większych korporacjach
    raczej powinno dołączać się zdjęcie, chociaż czasami jest pisemnie wymagane
    a czasami nie.

  • 3. Data: 2006-02-23 08:07:00
    Od: "www.praca.regiony.org" <i...@g...pl>

    > Wiele firm tego wymaga, a gdzies slyszalem by nie dodawac zdjęcia
    >
    > --

    Nie masz obowiązku dodawania własnego zdjęcia
    do CV, Nie jest to wymagane, nie obowiązkowe.

    To jest wyłącznie dobra wola z Twojej strony lub upiększenia
    własnego CV.

    Wymaganie zdjecia w CV przez pracodawce stanowi dyskryminacje.

    Pozdrawiam

    www.praca.regiony.org

  • 4. Data: 2006-02-23 09:42:28
    Od: "alek" <a...@w...pl>

    > Wymaganie zdjecia w CV przez pracodawce stanowi dyskryminacje.

    I co w zwiazku z ta dyskryminacja? Ktos to sciga? ;)

  • 5. Data: 2006-02-23 16:20:10
    Od: kulawa <k...@g...pl>

    Dzieki zdjęciu jesteś mniej anonimowy i możesz łatwiej osobie
    rekrutującej zapaść w pamięć.

  • 6. Data: 2006-02-23 16:57:24
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:2490.0000002e.43fd6d24@newsgate.onet.pl>
    www.praca.regiony.org <i...@g...pl> pisze:

    > Wymaganie zdjecia w CV przez pracodawce stanowi dyskryminacje.

    Dlaczego?
    Jeśli na danym stanowisku pracy bardzo ważna jest prezencja i wygląd
    zewnętrzny, to chyba oczywiste, że zdjęcie często pozwala przeprowadzić
    wstępną selekcję kandydatów.

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2006-02-23 18:25:25
    Temat: Re: Czy doł?czac zdjęcie do CV?
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On 22 Feb 2006 23:37:50 +0100, "Robert" wrote:

    >Wiele firm tego wymaga, a gdzies slyszalem by nie dodawac zdjęcia

    Jak wymagają to dodaj, jak nie to nie dodawaj. Jeśli gdzieś wysyłam
    CV, a nie jest sprecyzowane co ma się w nim znaleźć, to piszę (w
    takiej kolejności):
    Imię i Nazwisko, tel. kontaktowy, e-mail, adres do korespondencji,
    informacje o doświadczeniu zawodowym, edukacji, umiejętnościach
    (takich które mogą się przydać na danym stanowisku) i znajomości
    języków obcych.
    Nie zamieszczam zdjęć, daty urodzenia, info o stanie cywilnym, hobby i
    innych bzdur, bo po pierwsze o takich rzeczach to na randce mogę
    pogadać, a nie na rozmowie kwalifikacyjnej. Po drugie ktoś to musi
    przeczytać, więc im mniej tekstu, a więcej informacji tym lepiej.
    Jeśli chodzi o LM (tak przy okazji napiszę), to przeczytaj ogłoszenie
    o pracę i stawiane wymagania. Następnie napisz po jednym lub dwóch
    zdaniach do każdej wymaganej umiejętności i masz LM. Krótko, zwięźle i
    na temat.
    Aha, mimo że raczej mam niewielkie doświadczenie zawodowe w obecnej
    działce, to na rozmowy kwalifikacyjne jestem zapraszany.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 8. Data: 2006-02-23 18:35:28
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości news:dtkphm$2agl$1@news.mm.pl...
    > Jeśli na danym stanowisku pracy bardzo ważna jest prezencja i wygląd
    > zewnętrzny, to chyba oczywiste, że zdjęcie często pozwala przeprowadzić
    > wstępną selekcję kandydatów.

    Ale taką selekcję to można o kant dupy potłuc. Jak ktoś wyda trochę kasy na
    profesjonalne fotki to będzie wyglądał o niebo lepiej niż w rzeczywistości,
    a z drugiej strony są tacy, co żeby nie wiem jak się starali wychodzą na
    fotkach straszliwie. I selekcjoner może się przejechać.

    pzdr,
    Aga

  • 9. Data: 2006-02-23 18:53:25
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dtkvkb$n1u$1@news.onet.pl>
    aga.p <c...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > rzeczywistości, a z drugiej strony są tacy, co żeby nie wiem jak się
    > starali wychodzą na fotkach straszliwie. I selekcjoner może się

    Niezupełnie o to chodzi. Jeśli szuka się np. młodej dziewczyny o świeżym
    spojrzeniu i niebanalnym wyglądzie, a CV przyśle lekko zmiętolona życiem
    pani w balzakowskim wieku i niegustownym kołnierzyku tudzież fryzurce, to
    selekcja nie będzie problemem. Pewnych cech nawet najlepiej zrobione zdjęcie
    nie ukryje.

    Zgadzam się, że fotka nie może być w 100% wiarygodnym kryterium odsiewu,
    ale przy fafdziesięciu czy wręcz fafciuset aplikacjach złożonych przez
    kandydatów o zbliżonych walorach "pozawizualnych" na pewno stanowi jakąś
    pomoc.

    --
    PozdrawiaM

  • 10. Data: 2006-02-23 19:07:47
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:cgvrv1t81vu4cj4v1v9fn0tggh00k1nl15@4ax.com>
    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > Nie zamieszczam zdjęć, daty urodzenia, info o stanie cywilnym, hobby i
    > innych bzdur

    Dlaczego uważasz, że to są bzdury?

    > bo po pierwsze o takich rzeczach to na randce mogę
    > pogadać, a nie na rozmowie kwalifikacyjnej.

    Ty może i tak, ale potencjalny pracodawca chciałby wiedzieć, czy jego
    potencjalny pracownik ma jakieś zainteresowania, czy tylko "no, lubi
    internet i spotkania ze znajomymi przy piwie". Wbrew pozorom jest to równie
    ważne, jak wykształcenie i doświadczenie.
    Chciałby też może wiedzieć, czy oczekując kandydata w wieku do 40 lat nie ma
    właśnie przed sobą CV "omc" emeryta.

    --
    PozdrawiaM