PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czek in blanco

  • 1. Data: 2005-03-02 14:03:52
    Temat: Czek in blanco
    Od: "Mariusz" <o...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.

    Firma spozywcza (jeszcze nie wiem jaka) zaoferowała posade PH.Ale stawia
    okreslone warunki podpisania umowy.
    1.Podpisanie czeku "in blanco" kwotę pobranych od Firmy narzędzi pracy.
    2.Znalezienie osoby o zarobkach min. tysiaca złotych miesięcznie skłonnej do
    poręczenia finansowego.
    Jako nażędzia pracy otrzymujemy: samochód,telefon ,palmtop i drukarke.

    Moje obawy: dlaczego firma prowadzi rekrutacje przez internet(posrednikiem
    jest IMPULS, Doradztwo Personalne)
    po jaki grzyb jest im potrzebny czek in blanco.Czyzby nie mieli rzeczoznawcy
    który wyceniłby mienie przekazywane??!
    Jezeli ktos spotkał sie z taką sytuacja prosze o odpowiedz.

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2005-03-02 16:53:56
    Temat: Odp: Czek in blanco
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    rzeczoznawcy
    > który wyceniłby mienie przekazywane??!
    > Jezeli ktos spotkał sie z taką sytuacja prosze o odpowiedz.

    Firma inwestuje ,a inwestycja wiąże się z ryzykiem. Lecz ta forma jest nie
    do przyjęcia

    Aby czek i poręcznej , hm czy oni szukają partnera/przedstawiciela czy
    murzyna/złodzieja ?
    Jesli nie chodzisz głodny lub masz coś innego na oku to daj sobie spokój.
    Nawet jeśli firma jest OK to z kimś kto nią zarządza jest NOT OK
    I pewnie na własnej działalności ?

    rafal

  • 3. Data: 2005-03-02 17:50:02
    Temat: Re: Czek in blanco
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    Użytkownik "konto" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > do

    > rzeczoznawcy
    >>
    > Firma inwestuje ,a inwestycja wiąże się z ryzykiem. Lecz ta forma jest nie
    > do przyjęcia

    Pamiętajcie, że termin in-blanco - oznacza, że na czeku nie ma wpisanej
    kwoty....

  • 4. Data: 2005-03-02 19:04:55
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2005 15:03:52 +0100, Mariusz <o...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Witam grupowiczów.
    >
    > Firma spozywcza (jeszcze nie wiem jaka) zaoferowa?a posade PH.Ale stawia
    > okreslone warunki podpisania umowy.
    > 1.Podpisanie czeku "in blanco" kwot? pobranych od Firmy narz?dzi pracy.
    > 2.Znalezienie osoby o zarobkach min. tysiaca z?otych miesi?cznie
    > sk?onnej do
    > por?czenia finansowego.
    > Jako na??dzia pracy otrzymujemy: samochód,telefon ,palmtop i drukarke.

    Z czekiem jest to bzdura i cos wzbudzajacego wyjatkowa nieufnosc.
    Jesli jako pracownik otrzymujesz mienie, jest one ubezpieczone przez firme.
    Wszelkie szkody firma powinna egzekwowac z ubezpiecznia - co naturalnie
    nie wyklucza konsekwencji dyscyplinarnych wobec pracownika.
    Jesli masz pracowac nie jako pracownik a jako DG prowadzaca sprzedaz, to
    moze sie okazac, ze za sprzet otzrymasz po jakims czasie fakture i
    wezwanie do komornika w celu uregulowania platnosci.
    Moze ktos u nich przedobrzyl wymyslajac takie formy zabezpieczenia,
    ale....zmienia sie u nich ludzie i uklady i ktos moze wyciagnac te weksle
    (domyslam sie, ze raczej o weksel chodzi) i zrobic z nich inny urzytek niz
    w zalozeniu.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-03-02 21:06:18
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wystukał[a]:
    > Z czekiem jest to bzdura i cos wzbudzajacego wyjatkowa nieufnosc.
    > moze wyciagnac te weksle (domyslam sie, ze raczej o weksel chodzi)
    > i zrobic z nich inny urzytek niz w zalozeniu.

    Właśnie, na pewno to chodzi o czek a nie weksel? Przecież czek to jest
    glupota, bo możesz założyć konto na którym trzymać 10 zł i niech sobie
    potem pracodawca realizuje ten czek ;)

    A co do tego poręczenia. Imo pracodawca nie może żądać takiego
    poręczenia. To tak jakbyś ty od niego zażądał czeku in-blanko,
    poręczyciela o wysokości dochodów min . 3000, na wszelki wypadek jakby
    ci pensji nie wypłacił. Zresztą domyślam się ze dochody tego
    poręczyciela musiałby by być udokumentowane, więc spytaj się, czy jest w
    stanie zagwarantować odpowiednią ochronę zebranych danych osobowych...

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-03-02 21:49:56
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > Pamiętajcie, że termin in-blanco - oznacza, że na czeku nie ma wpisanej
    > kwoty....

    Oraz takze to, ze kwota do wpisania na czeku _nie_ jest ograniczona rodzajem
    blankietu - sam blankiet "okresla" tylko oplate skarbowa i jesli zostanie
    wpisana wyzsza kwota to jedynym "przestepstwem" jest brak uiszczenia pelnej
    oplaty.

    Bezpieczenstwo (przynajmniej do pewnego stopnia) osoby wystawiajacej czek
    zapewnia dopiero deklaracja wekslowa - czyli umowa polaczona z tym czekiem,
    ktora okresla kiedy, w jakich okolicznosciach i na jaka kwote (wg jakich
    zasad ustalona) posiadacz czeku moze go zrealizowac.

    Generalnie czek to bardzo niebepieczny mechanizm i jesli tylko mozna, lepiej
    sie go wystrzegac (najpierw posiadacz czeku go realizuje, a pozniej
    wystawiajacy (pewnie juz bez grosza na duszy) moze dochodzic ze czek zostal
    zrealizowany z naruszeniem prawa (np. niezgodnie z deklaracja)).

  • 7. Data: 2005-03-02 22:34:58
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    Użytkownik "gostek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > blankietu - sam blankiet "okresla" tylko oplate skarbowa i jesli zostanie
    > wpisana wyzsza kwota to jedynym "przestepstwem" jest brak uiszczenia

    O ile gość się pomylił, a pracodawca miał na myśli wexel.

> [...]
    > ktora okresla kiedy, w jakich okolicznosciach i na jaka kwote (wg jakich
    > zasad ustalona) posiadacz czeku moze go zrealizowac.

    O ile dobrze pamiętam umowa wekslowa może być ustna...

  • 8. Data: 2005-03-03 00:01:04
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2005 22:49:56 +0100, gostek <g...@w...pl> napisał:

> [...]
    > blankietu - sam blankiet "okresla" tylko oplate skarbowa i jesli zostanie
    > wpisana wyzsza kwota to jedynym "przestepstwem" jest brak uiszczenia

    Zaden problem - wystarcza doklejenie odpowiednich znaczkow skarbowych,
    takze w nieobecnosci osoby ktorej jest to czek - czek moze byc na
    blankiecie "do 100 zl" a po doklejoniu znaczkow przeobraza sie w xxxxx zl.
    - Czyli znaczkami uiszczono po prostu oplate fiskusowi za transakcje
    wekslowa.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2005-03-03 11:07:01
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > O ile gość się pomylił, a pracodawca miał na myśli wexel.

    oczywiscie chodzilo o weksel ;)

    ale chyba czekow to juz teraz nikt nie wystawia - banki sie wycofuja

  • 10. Data: 2005-03-03 11:09:51
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]

    >blankiecie "do 100 zl" a po doklejoniu znaczkow przeobraza sie w xxxxx zl.
    >- Czyli znaczkami uiszczono po prostu oplate fiskusowi za transakcje

    ale ja nie mowie, ze to problem - dlatego slowo "przestepstwo" bylo w
    cudzyslowie, bo latwo problem rozwiazac, a nawet gdyby ktos nie dokleil to w
    koncu to tylko drobiazg

    natomiast zwracam uwage na fakt, ze wiele osob w takiej sytuacji mysli, ze
    pewnych zabezpieczeniem dla nich jest maksymalna wartosc kwoty na jaka mozna
    wystawic weksel okreslona typem zastosowanego blankietu - a to juz nie
    prawda