PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cos o web designerach...

  • 21. Data: 2002-11-09 00:38:06
    Temat: Re: Cos o web designerach...
    Od: "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl>

    > a w jaki sposob przyszly pracodawca
    > odroznia tych dobrych od tych kiepskich?

    Bzdura.

    zadalbym pytanie inaczej: "a w jaki sposob DOBRY pracodawca odroznia tych
    wlasciwych od tych niewlasciwych dla stanowiska. Nie ma czegos takiego jak
    ZLY pracownik... to wyjatkowa rzadkosc. Jest tylko pracownik niedostosowany
    do odpowiedniego stanowiska, co potwierdza opinia wielu zachodnich i nawet
    polskich agencji HR.

    Tak wiec moze nie po tej stronie lezy wina - nie po stronie pracownikow...
    tylko po stronie pracodawcow, ktorzy oszukuja finansowo ludzi (powszechnie),
    gnoja ich tak jakby sami nigdy nie mieli ani jednego szkolenia z zarzadzania
    zasobami ludzkimi, nie umieja motywowac, nie potrafia zapobiegac konfliktom
    itd itp...

    Mamy w Polsce kaste zarlocznych nierobow i niestety dopoki ona bedzie
    dyrektorowac ("beeede dyyyrektoreeem") - to bedzie zle.

    --
    ~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
    Andrzej 'Caramoon' Wroblewski

  • 22. Data: 2002-11-09 00:40:20
    Od: "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl>

    Masz zle odczucia... moge CI to udowodnic na priv, jesli chcesz... tutaj by
    za dlugo bylo mowic... i za duza dyskusja by z tego powstala.

    Temat uczciwosci i rzetelnosci pracodawcow bedzie chyba niedlugo
    potraktowany tak, jak w VI wieku bylo w Rzymie potraktowane zjawisko sporow
    religijnych... w karczmach i knajpach wisialy tabliczki: "spory religijne
    zabronione pod kara wiezienia"....

    --
    ~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

  • 23. Data: 2002-11-09 10:03:31
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > sama zreszta znam panny, co pokonczyly informe na MIMUW a sa takie
    > obrotne, ze same nie umieja zainstalowac se linuxa na PC albo
    > wkompilowac patcha do kernela.
    > i co?

    informatyka to b. szeroka (i poszerzajaca sie nieustannie) dziedzina.
    moze za to te "panny" sa dobre w czym innym ?
    - analizuja
    - projektuja
    - interfejsuja
    -... i moznaby tak wymieniac

    zajmuje sie profesjonalnie informatyka a linux'a tylko raz zainstalowalem
    (chyba 3 lata temu - w domu - z ciekawosci), troche sie pobawilem i
    zarzucilem - mam inne sprawy na glowie - calkiem niebanalne

    i pewnie tez tak od razu nie wkompilowalbym "se" patcha do kernela

    M.

  • 24. Data: 2002-11-09 10:10:07
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > ktorzy 20 lat temu powinni przestac uczyc. Osobiscie znam wielu mgr,
    ktorych
    > rzeczowo rozkladam na lopatki w rozmowie po 5 minutach. Dlaczego? Dlatego
    ze
    > logiczne myslenie to cecha charakterystyczna 10% spoleczenstwa...

    "ynteligencja" jest w duzej mierze uwarunkowana genetycznie i rozlozona w
    populacji wg krzywej gauss'a (cos w rodzaju dzwonka). tych naprawde bystrych
    zawsze bedzie malo - porownywalnie z iloscia naprawde tepych ;-) ,najwiecej
    jest przecietniakow - i tego niestety nie zmienia: upowszechnianie studiow
    (co swoja droga jest dosc pozytywnym zjawiskiem) i szkoly wyzsze w kazdej
    gminie

    > doceniania ludzi z ta cecha sie skonczyly i WLASNIE NA PAPIER sie
    patrzy...
    > a nie na umiejetnosci czlowieka...

    prosze nie dramatyzowac, tzw. "ciezkie czasy" byly zawsze (i "ach ta
    dzisiejsza mlodziez" rowniez) ;-)

    M.

  • 25. Data: 2002-11-10 02:51:37
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl> writes:

    > Nie chodzi o to , ze trzy wymagania... ale za 1.300 to w Warszawie nie
    > wyzywisz sie nawet mieszkajac samodzielnie!!!

    i dlatego ludzie na poczatek biora taka prace za mala place, mieszkaja
    do spolki z kolegami/znajomymi/rodzina w wynajmowanym mieszkaniu, albo
    sami wynajmuja pokoj przy jakiejs rodzinie;

    w miare zdobywania doswiadczenia i kontaktow staraja sie zmienic prace
    na lepiej platna.

    z reguly ci najabrdziej uparci laduja na cztery lapy. kwestia tego,
    jak sobie pustawiasz priorytety i z czego bedziesz w stanie
    zrezygnowac zeby zdobyc co.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 26. Data: 2002-11-10 02:59:04
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

> [...]
    > do odpowiedniego stanowiska, co potwierdza opinia wielu zachodnich i nawet

    oh czyzby?

    czyzbys nigdy nie mial okazji spotkac sie z ludzmi leniwymi,
    zlosliwymi i agresywnymi?
    czy mozesz podac przyklad pracy, gdzie lenistwo bedzie cecha
    porzadana?

    a nie spotkales sie nigdy z czlowiekiem, ktory jest uzalezniony od
    alkoholu na przyklad albo od heroiny? taki tez uwazasz bedzie dobrym
    pracownikiem? a w jakim rodzaju pracy?

> [...]
    > zasobami ludzkimi, nie umieja motywowac, nie potrafia zapobiegac konfliktom

    patrzysz na to wszystko bardzo jednostronnie.

    swiat nie jest czarno bialy.
    zarowno wsrod pracodawcow jak i pracobiorcow sa ludzie uczciwi,
    nieuczciwi, pazerni, mili, zlosliwi, leniwi etc.

    to jak sie te cechy rozkladaja w obu grupach zalezy od bardzo wielu
    rzeczy i prawde mowiac nie slyszalam, zeby ktokolwiek trzezwo myslacy
    utrzymywal ten poglad, ktory ty wyznajesz.

    ja rozumiem ze czasy trudne i im wiekszy popyt a mniejsza podaz na
    rynku pracy, tym bedzie ciezej - ale bez przesady.
    pracodawca to nie jest jakis czarny lud, na ktorego mozna zwalic
    wszystkie swoje niepowodzenia, frustracje i zawiedzenie swoim losem.

  • 27. Data: 2002-11-11 17:38:11
    Od: T...@p...onet.pl

    In article <aqdgpe$no1$1@news.onet.pl>,
    "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> wrote:

    > A za to sie placi, a jak nie, to niech se znajda
    > goscia za 1300 brutto ktory zna frontpage, bo to akurat tyle warte.

    No i jeszcze Łerda. Nawet egzamin na poczatku robia...
    T. Atomicus

  • 28. Data: 2002-11-12 11:58:52
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    <T...@p...onet.pl> wrote in message
    net.pl...

    > No i jeszcze Łerda. Nawet egzamin na poczatku robia...
    > T. Atomicus

    Ha, no tak, jak moglem zapomniec o ultraprofi lerdzie:)) Toz to podstawa...

  • 29. Data: 2002-11-12 14:32:17
    Od: T...@p...onet.pl

    In article <m...@p...ninka.net>,
    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote:

    > i dlatego ludzie na poczatek biora taka prace za mala place, mieszkaja
    > do spolki z kolegami/znajomymi/rodzina w wynajmowanym mieszkaniu, albo
    > sami wynajmuja pokoj przy jakiejs rodzinie;
    [...]
    > z reguly ci najabrdziej uparci laduja na cztery lapy. kwestia tego,
    > jak sobie pustawiasz priorytety i z czego bedziesz w stanie
    > zrezygnowac zeby zdobyc co.

    Wydaje mi sie, ze nie wiesz, jakie sa tu realia... Ja (od pewnego czasu
    mieszkam sam) wydaje mniej wiecej, jak obliczylem, 1700-1800zl
    miesiecznie... W-wa. Mieszkania nie wynajmuje, tylko czynsz place...
    Samochodu nie posiadam. Wszystko idzie na jedzenie, czynsz, rachunki...
    Do knajp nie chodze, niczego niepotrzebnego nie kupuje...
    Z czego moge zrezygnowac?
    T. Atomicus

  • 30. Data: 2002-11-13 04:15:12
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    T...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > Samochodu nie posiadam. Wszystko idzie na jedzenie, czynsz, rachunki...
    > Do knajp nie chodze, niczego niepotrzebnego nie kupuje...

    ja jak mieszkalam w wawie pare lat temu (do 98 r.) to z pensja 2000zl
    na reke placilam za wynajmowane mieszkanie 1000 zl miesiecznie, plus
    bilet miesieczny sieciowke.

    z pozostalej kasy utrzymywalam sie sama, stac mnie czasem bylo na piwo
    i na fajki ciagle (wtedy palilam).
    no ale ja oszczedna jestem.

    od czasu do czasu lapalam dodatkowe zlecenia na czarno i z tych zlecen
    oplacalam np. dentyste albo ginekologa (prywatnie, bo w wawie
    zameldowana nie bylam i moj rejon byl w lublinie). a czasem moglam
    sobie kupic jakiegos ciucha albo ksiazke.

    wesolo nie bylo bynajmniej, i zycie na styk mnie dobijalo, ale jednak
    daje sie.
    kwestia tego jak pszczedny jestes.