PracaGrupypl.praca.dyskusje › Copywriter - ile zarabia?

  • 21. Data: 2005-01-05 13:10:44
    Temat: Re: Copywriter - ile zarabia?
    Od: d...@v...pl

    > Witam grupę. Czy orientujecie się może, ile zarabia początkujący etatowy
    > copywriter (autor tekstów reklamowych, dla dociekliwych :) w
    > warszawskiej agencji reklamowej? Więcej niż 3000 zł netto?
    >
    > pozdrawiam, Mirek

    Witam
    ja właśnie stawiam pierwsze kroki w tym zawodzie. Pracuje właśnie nad 1
    zleceniem. Chodzi o hasło akcji propmocyjnej znanej firmy odzieżowej. Mój pomysł
    chce kupić jedna z agencji i sprzedać klientowi. Hasło ma się pojawić na standzie.
    Jaką cenę mogę zaproponować za swoją usługę( jedno hasło)
    Pozdrawiam
    Dorota

  • 22. Data: 2005-01-05 14:35:06
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...com.pl> napisał w wiadomości

    > Copywriterstwo szczegolnie :) Patrz na xeta - twierdzi, ze wymysla przy
    > sniadaniu hasla, ale nie napisal tego hasla z zadania ematiego (a produkt
    > jest nie istniejacy i istnial nie bedzie, wiec o kradziez pomyslow nie ma
    > obaw). Przeciez powinien od razu krzyknac kilkanascie propozycji w stylu
    > "czarne czysci" :D

    "Czerń czystsza od bieli" ;-D

    Sigurd "podoba mi się ta zabawa, gdzie za to płacą?" :P
    PS. Dobra, dobra, wiem, że to nie tak lekko

  • 23. Data: 2005-01-05 15:27:00
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > (....ciach...)

    > Może uznał ze skojarzenia typu "czarna pasta - białe zęby", są dla zbyt
    > oczywiste by się z nimi wyrywać....

    hm... to "czarne czysci" byl raczej plagiat z "cukier krzepi". No i skoro
    Emati chcial radiowke, to mozna sie pobawic z tym "cz". "cz... cz.. cz..." -
    odglosy czyszczenia zebow. A poza tym oczywistosci sa dobre. "nocne
    szorowanie" byloby jeszcze bardziej konwencjonalne, ale imho w granicy
    przyzwoitego rzemiosla. Niech teraz ktos bardziej kreatywny pokaze Sztuke
    ;). (to nie do Ciebie, tylko do pragnacych zostac cw).

    > A poważniej, to rzeczwiście w powszechnej opinii copywriter i dziennikarz
    > (zwłaszcza felietonista) to zawody wymagające jedynie umiejętnosci
    > "wkręcenia się"...

    Aj, w przypadku dziennikarzy niejednokrotnie tak jest. Copywriterow
    weryfikuje przynajmniej rynek.

    > (..ciach....)
    >
    > Rzeczywiście OT, ale n ajakim serwerze znaleźć grupę, na którą odsyłasz?

    np. na news.tpi.pl...

    I.

  • 24. Data: 2005-01-05 16:22:10
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Immona [Wed, 5 Jan 2005 16:27:00 +0100]:

    > Niech teraz ktos bardziej kreatywny pokaze Sztuke ;).

    Hehe ale wiesz, tak z calym szacunkiem, perelek w reklamach
    radiowych nie jest za wiele. Przynajmniej tak na moje oko,
    bo zapewne istnieje jakas glebsza madrosc robienia reklamy
    hurtowni elektrycznej w ktorej jakis facet wydziera sie w
    rytm skocznej muzyki "unikniesz pecha kupujac u XXX-a" ;)
    Tak ze mam powazne podejrzenie, ze w przypadku czarnej pasty
    do zebow w reklamie skierowanej do mlodziezy uslyszalabym
    cos w typie:
    (umcca umcca odglosy dyskoteki)
    - tyyyy zeby ci powybijali?
    - cooo? o k... niedokladnie splukalem!

    ;)

    > Aj, w przypadku dziennikarzy niejednokrotnie tak jest.

    A tez mi sie tak wydawalo :) W praniu wyglada to zupelnie
    inaczej niz w teorii. Niestety :>

    Kira (a na grupe zajrzalam, ciekawa)

  • 25. Data: 2005-01-05 17:41:01
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > Niech teraz ktos bardziej kreatywny pokaze Sztuke
    > ;). (to nie do Ciebie, tylko do pragnacych zostac cw).

    "Czarne na bialym"
    "Zawsze Black & White"
    "Black-White Power"
    "Nie zawsze czarne co sie swieci"
    " CZARnujacy uśmiech"

    moge wiecej podac przykladow!!!

> [...]
    > obaw). Przeciez powinien od razu krzyknac kilkanascie propozycji w stylu

    zaraz pewnie ktos wykorzysta moj pomysl i zarobi piekna kase ;)

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2005-01-05 17:58:27
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:crgu6t$70v$1@news.onet.pl...
    > "Czerń czystsza od bieli" ;-D

    W rytm hiphopa:

    "Tym to umyć?
    Czarno widze!"

    vertret

  • 27. Data: 2005-01-05 18:24:38
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-05, Immona <c...@W...com.pl> wrote:
    > Niech teraz ktos bardziej kreatywny pokaze Sztuke
    > ;). (to nie do Ciebie, tylko do pragnacych zostac cw).
    Młoda firma produkująca pastę do zębów będąca przebojem rynkowym zatrudni
    osobę na stanowisko:
    - operator mieszalnika

    Wymagania:
    - ważne badania SANEPIDu
    - higiena osobista
    - kondycja fizyczna

    Oferty w postaci CV w formacie txt lub pdf z dopiskiem "Pasta" w temacie
    listu proszę wysyłać na adre... Erm, przepraszam, nie ta grupa...

    Pozdrawiam ;)

    Czesiu
    --
    windows jest jak Odie - głupi jak but, cały czas się uśmiecha, a linux jak
    Garfield - może i by coś zrobił, ale trzeba go najpierw do tego zmusić.

  • 28. Data: 2005-01-05 18:29:10
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "xet" <x...@i...pl.USUNTO> napisał w wiadomości

    > "Czarne na bialym"
    > "Zawsze Black & White"
    > "Black-White Power"
    > "Nie zawsze czarne co sie swieci"
    > " CZARnujacy uśmiech"

    Niezle :)

    > zaraz pewnie ktos wykorzysta moj pomysl i zarobi piekna kase ;)

    Nie, bo produkt jest fikcyjny.

    Z konkursowego punktu widzenia, zadanie nie bylo dobre, bo produkt byl
    nietypowy sam w sobie - wyroznial sie wyrazna cecha. Dla takiego latwiej sie
    wymysla. Dla np. uchwytow do mebli, serwisu komputerowego czy wody
    mineralnej lub innych produktow wystepujacych w duzej ilosci roznorodnych
    odmian trzeba sobie bardziej polamac glowe :) a to sa prawdziwe zadania, nad
    ktorymi musza sie glowic copywriterzy.

    Cos podpowiem: portfolio mozna sobie zrobic u tych, ktorzy by i tak nie
    zaplacili, a maja pewien prestiz - organizacje pozarzadowe, np. PAH czy
    inne - takie, ktore maja plakaty, strony www i maja gdzie umiescic to, ale
    maja z racji bycia tym czym sa male budzety na kreacje. Wpisanie sobie do
    portfolio wykorzystanego, wydrukowanego w Necie lub na papierze hasla cos
    znaczy w przeciwienstwie do zabaw "na sucho". Jesli nie masz religijnych
    animozji antykatolickich - sa te plakaty przy kosciolach (bardzo duzo w
    calym kraju), robia to franciszkanie, kiedys mieli wiecej fajnych pomyslow
    ("polacz sie" z rozancem rozciagnietym jak kable), ostatnio sa nudni i dobry
    pomysl by na pewno wzieli, nie placac, ale drukujac. Jakis czas temu MSZ
    szukalo wolontariuszy do pracy przy ksztaltowaniu marki... Polski. Zdobyc
    portfolio copywriterskie mozna tez dosc latwo w partiach politycznych, choc
    to sliska sprawa, bo bedziesz potem kojarzony z opcja polityczna. Tak wiec
    jesli czujesz powolanie, korzystaj z tych mozliwosci zrobienia sobie
    portfolio i kupuj w empiku branzowy miesiecznik "Press", dzieki ktoremu sie
    poorientujesz w branzy i w tym, do kogo sie zglosic, gdy juz bedziesz miec
    to portfolio.

    I.

  • 29. Data: 2005-01-05 19:00:34
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > Nie, bo produkt jest fikcyjny.

    nigdy nic nie wiadomo :) zielony ketchup juz jest, Blend-A-Med na noc tez
    tylko czekac kiedy bedzie czarna pasta:)

> [...]
    > odmian trzeba sobie bardziej polamac glowe :) a to sa prawdziwe zadania,

    mysle ze nie bylo by wiekszego problemu :) chcialby sie sprawdzic, jestem
    kreatywny i czuje sie na silach :)

> [...]
    sie
    > poorientujesz w branzy i w tym, do kogo sie zglosic, gdy juz bedziesz miec

    dzieki za rade :) biore sie teraz za moja "kariere" a raczej hobby :0

    pozdrawim

  • 30. Data: 2005-01-06 09:28:34
    Od: "marcin" <m...@o...pl>

    > W rytm hiphopa:
    >
    > "Tym to umyć?
    > Czarno widze!"

    w rytm np. kayah (przypadkowe skojarzenie ;-)

    "czarny do białego
    zęby na całego!"