PracaGrupypl.praca.dyskusje › Copywriter - ile zarabia?

  • 11. Data: 2005-01-04 19:58:06
    Temat: Re: Copywriter - ile zarabia?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Jan 2005 20:28:09 +0100, CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>
    wklepał(-a):

    >hmm ja za jedno zadanie tego typu.. dokladnie chodzilo o konkurs na
    >haslo reklamowe produktów Parkera otrzymalam nagrode rownowartosci 800
    >zl :) (pioro ze zlota stalowka ze specjalnej edycji ;-) )

    Dobrze, że nie pracowałaś dla producenta armatury łazienkowej albo rur. :->

  • 12. Data: 2005-01-04 21:51:52
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > hmm...
    > z doświadczenia wiem że:
    > wykształcenie jest przydatne, aczkolwiek nie konieczne :-)
    > oczytanie, osłuchanie bardzo pomaga
    > wyobraźnia się przydaje,
    > znajomośc podstawowych zagadnień z negocjacji/socjotechnik/psychologii
    > dobrze miec swoje portfolio :-)
    > a jeszcze lepiej portfolio ze zrealizowanymi zleceniami :-)))
    > tak czy siak najlepiej się wybrac do agencji i pogadać.

    wszystko pieknie fajnie! posiadam wyksztalcenie i wiedze a nie mam
    doswiadczenia i portfolio ze zrealizowanymi zleceniami itp! to co wtedy?

    > mamy produkt. Pasta do zębów w kolorze czarnym. Proszę ułozyc hasło
    reklamowe. Medium: radio. Grupa docelowa: młodzież 14-18 lat"
    coś takiego. teraz musisz pogłowkowac w jaki sposób wstrzelić się z
    hasłem radiowym opisującym kolor (w radiu nie widać :-)
    generalnie taki tescik ma pokazac jak umiesz stosowac różnego rodzaju
    techniki, chwyty, czyli jak zbajerować klienta :-)

    taki przyklad to przy sniadaniu robie :) i problemow z tym nie mam wiekszych
    :D jakas rada?

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2005-01-04 23:46:35
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Dobrze, że nie pracowałaś dla producenta armatury łazienkowej albo rur. :->

    hehe .. to byl dobrowolny konkurs :) w sumie te nagrody takie
    przecietne byly .. moja znajoma kiedys wymyslajac haslo reklamowe dla
    pewnego mydelka wygrala 10tys zl + noc w mariocie w wawie (uroczysty
    odbior nagrody) :)

    PS. kilka razy sie zastanawialam jak to jest byc copywriterem ..
    mysle ze tak doskoku moze to byc ciekawe zajecie (pytanie tylko jak
    taka fuszke dorwac ;-) )..
    zas na stale to ludzie sie chyba szybko wypalaja

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 14. Data: 2005-01-05 06:56:46
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > alt.pl.sztuka-reklamy - siedzi tam kilku zawodowo czynnych copywriterow,
    > jak ktos chce pogadac. Ale to ciezka praca i (choc nie jestem
    > copywriterem, przynajmniej nie w sensie krotkich hasel reklamowych)
    > denerwuje mnie, jak ludzie uznaja ja za mila, lekka i przyjemna.

    Tak naprawdę to chyba nie ma pracy lekkiej, łatwej i przyjemnej - choc wiele
    na początku sprawia takie wrażenie....

    > Kreatywnosc przy piwie na temat samemu wybrany to cos zupelnie innego niz
    > kreatywnosc na czas i na zadany temat, z zadana grupa docelowa - i z
    > mierzalna skutecznoscia Twojego hasla

    Czami jak słucham bloków reklamowych albo czytam gazety, niesety odnosze
    wrażenie, że hasła powstawały własnie przy piwie - "złamana" rytmika
    wypowiedzi, niedociągnięte mozliwości skojarzen itp.
    A swoją droga zawsze zastanwiało mnie jak przy mierzeniu skutecznosci hasła
    szacuje sie wpływ innych czynników.
    Na przykład Heyah - nota bene z bardzo fajną kampanią - szybko zdobyła
    istotną część rynku pre-paidów. Ale należy pamiętać, że był to (nie wiem czy
    jest nadal) najtańszy produkt w swojej klasie. Pojawia się zatem pytanie,
    czy przy takich cenach równie skuteczna nie byłaby każda inna kampania,
    łącznie z rozwieszaniem informacji o cenach pisanych flamastrem na workach
    po cemencie ;-)

    O tym że agencje reklamowe przeceniają znaczenie hasła, świadczy moim
    zdaniem przykład frugo. W popularnych opracowaniach dotyczących reklamy jak
    mantrę powtarza się stwierdzenie, że kampania reklamowa (swoja drogę
    rewelacyjna) "wprowadziła zwyczaj picia przez młodych ludzi naturalnych
    soków owocowych". Niestety zdanie to jest piramidalną bzdurą. Przynajmniej
    od połowy lat osiemdziesiątych, bardzo popularnycm napojem młodzieży były
    właśnie takie soki sprzedawane w małych szklanych butelkach np. "bobofruty".
    To że formalnie przeznaczone były one dla niemowląt nie zmieniało faktu, że
    były żelaznym zaopatrzeniem bufetu w każdym schronisku, czy knajpie w
    miejscowościach turystycznych (np. oferta napoi sprzedawanych na "Rancho"
    ograniczała się do piwa i właśnie tych soków). Frugo zatem bynajmniej nie
    stworzyło nowej niszy, a jedynie jeako pierwsze wstrzeliło się w już
    istniejącą, okupowaną przez produkty dla niemowląt. Tym można też ,do
    pewnego stopnia, tłumaczyć szybki schyłek oszałamiającej kariery tych
    napoi. Gdyby marka rzeczywiście "stworzyła nowy zwyczaj" - jak utrzymują
    spece od reklamy - to klienci wykazaliby się większym przywiązaniem.

    Pozdrawiam

    paweł

  • 15. Data: 2005-01-05 08:28:16
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak naprawdę to chyba nie ma pracy lekkiej, łatwej i przyjemnej - choc
    wiele
    > na początku sprawia takie wrażenie....

    Copywriterstwo szczegolnie :) Patrz na xeta - twierdzi, ze wymysla przy
    sniadaniu hasla, ale nie napisal tego hasla z zadania ematiego (a produkt
    jest nie istniejacy i istnial nie bedzie, wiec o kradziez pomyslow nie ma
    obaw). Przeciez powinien od razu krzyknac kilkanascie propozycji w stylu
    "czarne czysci" :D

    > Czami jak słucham bloków reklamowych albo czytam gazety, niesety odnosze
    > wrażenie, że hasła powstawały własnie przy piwie - "złamana" rytmika
    > wypowiedzi, niedociągnięte mozliwości skojarzen itp.

    Taktak. Ale robi sie pod widownie taka, jaka mamy, niewyrobiona, ktora z
    pewnymi skojarzeniami by sobie np. nie poradzila.

> [...]
    > łącznie z rozwieszaniem informacji o cenach pisanych flamastrem na workach

    Nie liczy sie wylacznie sprzedaz, ale wykreowanie marki. Pisanie informacji
    o cenach itd. nie wykreowaloby takich skojarzen z marka, jakie wytworzyla ta
    kampania. Chodz na alt.pl.sztuka-reklamy z tym, jesli chcesz na ten temat
    dyskutowac, bo na tej grupie to jest off-topic.

    I.

  • 16. Data: 2005-01-05 09:24:26
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...com.pl> napisał w
    wiadomości news:crg8ji$frh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >Chodz na alt.pl.sztuka-reklamy z tym, jesli chcesz na ten temat
    > dyskutowac, bo na tej grupie to jest off-topic.

    Ja też tam chciałem wejść, ale na mojej onetowskiej liscie grup nie ma
    takiej.

    Temat kopyrajterstwa zaciekawil mnie tez, bo czasem mam (wydaje mi sie)
    dobre pomysly i z checia sprobowalbym swoich sil.
    Ostatnio szukalem bez powodzenia aktualnych namiarow na agencje saatchi,
    bo chcialem ich zapytac, czy nie kupiliby hasla do promocji toyoty
    avensis.

    vertret

  • 17. Data: 2005-01-05 11:41:08
    Od: mgl <m...@s...net>

    http://www.saatchi.pl

  • 18. Data: 2005-01-05 12:00:11
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "mgl" <m...@s...net> napisał w wiadomości

    > http://www.saatchi.pl

    Pisząc "aktualnych" miałem na mysli też "działających". Nie wiem, czy
    adres jest ok, bo numery na pewno nie.

    vertret

  • 19. Data: 2005-01-05 12:45:17
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (....ciach...)

> [...]
    > obaw). Przeciez powinien od razu krzyknac kilkanascie propozycji w stylu
    Może uznał ze skojarzenia typu "czarna pasta - białe zęby", są dla zbyt
    oczywiste by się z nimi wyrywać....

    A poważniej, to rzeczwiście w powszechnej opinii copywriter i dziennikarz
    (zwłaszcza felietonista) to zawody wymagające jedynie umiejętnosci
    "wkręcenia się"...

    (...ciach....)

    > Taktak. Ale robi sie pod widownie taka, jaka mamy, niewyrobiona, ktora z
    > pewnymi skojarzeniami by sobie np. nie poradzila.

    Mozliwe, ale czasami odnosze wrażenie, że "niewyrobienie" odbiorcy jest
    wygodnym usprawiedliwieniem dla robienia fuszerek, zwłaszcza w przypadku
    haseł niechlujnych rytmicznie - tu własnie dla niewyrobionych potrzeba
    największej staranności.....

    (..ciach....)
    > kampania. Chodz na alt.pl.sztuka-reklamy z tym, jesli chcesz na ten temat
    > dyskutowac, bo na tej grupie to jest off-topic.

    Rzeczywiście OT, ale n ajakim serwerze znaleźć grupę, na którą odsyłasz?
    Pozdrowienia
    Paweł

  • 20. Data: 2005-01-05 13:07:06
    Od: d...@v...pl