PracaGrupypl.praca.dyskusje › Copywriter - ile zarabia?

  • 1. Data: 2005-01-04 09:30:26
    Temat: Copywriter - ile zarabia?
    Od: "Mirek Snarski" <m...@n...invalid.pl>

    Witam grupę. Czy orientujecie się może, ile zarabia początkujący etatowy
    copywriter (autor tekstów reklamowych, dla dociekliwych :) w
    warszawskiej agencji reklamowej? Więcej niż 3000 zł netto?

    pozdrawiam, Mirek

  • 2. Data: 2005-01-04 09:51:30
    Temat: Re: Copywriter - ile zarabia?
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Mirek Snarski napisał(a):
> [...]
    > copywriter (autor tekstów reklamowych, dla dociekliwych :) w
    > warszawskiej agencji reklamowej? Więcej niż 3000 zł netto?

    To wszystko zalezy czy jesteś dobry czy przeciętny.
    Znam człowieka który za wymyślenie "Ociec prać" :-) dostał za to 50000
    zł. Ale generalnie zarobki zaczynają sie od 1500 netto.

  • 3. Data: 2005-01-04 11:29:30
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "emati" <e...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    >ale generalnie zarobki zaczynają sie od 1500 netto.

    A da się współpracować z agencjami okazyjnie, czyli wystawiać fakture vat
    za wymyślone hasła?

    vertret

  • 4. Data: 2005-01-04 12:04:40
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > To wszystko zalezy czy jesteś dobry czy przeciętny.
    > Znam człowieka który za wymyślenie "Ociec prać" :-) dostał za to 50000
    > zł. Ale generalnie zarobki zaczynają sie od 1500 netto.

    to jak mozna zostac takiem COPYWRITEREM? gdzie szukac? jak zaczynac??

  • 5. Data: 2005-01-04 12:22:59
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    VERTRET napisał(a):
    > Użytkownik "emati" <e...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A da się współpracować z agencjami okazyjnie, czyli wystawiać fakture vat
    > za wymyślone hasła?
    >
    > vertret

    mozna tak współpracować, chociaz copywriterów jest generalnie więcej niz
    ofert/zleceń dla nich, a i tak co lepsze kąski dostają cw zatrudnieni w
    agencji. freelancerzy raczej dostają ogony, lub mniej ważne zlecenia.
    wszystko jest kwestią dogadania się z agencją, jesli jestes na prawde
    dobry to nie ma się o co martwic, jak się o tym przekonają to sami będą
    zabiegać o ciebie, a czy będą cię chcieli zatrudnic czy wolą fakture to
    juz szczegół.

  • 6. Data: 2005-01-04 12:36:37
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    xet napisał(a):

    > to jak mozna zostac takiem COPYWRITEREM? gdzie szukac? jak zaczynac??

    hmm...
    z doświadczenia wiem że:
    wykształcenie jest przydatne, aczkolwiek nie konieczne :-)
    oczytanie, osłuchanie bardzo pomaga
    wyobraźnia się przydaje,
    znajomośc podstawowych zagadnień z negocjacji/socjotechnik/psychologii
    dobrze miec swoje portfolio :-)
    a jeszcze lepiej portfolio ze zrealizowanymi zleceniami :-)))
    tak czy siak najlepiej się wybrac do agencji i pogadać.
    agencje stosują różne sposoby zweryfikowania twoich umiejętności, z
    reguły są to zadania konkretne do wykonania typu:
    "mamy produkt. Pasta do zębów w kolorze czarnym. Proszę ułozyc hasło
    reklamowe. Medium: radio. Grupa docelowa: młodzież 14-18 lat"
    coś takiego. teraz musisz pogłowkowac w jaki sposób wstrzelić się z
    hasłem radiowym opisującym kolor (w radiu nie widać :-)
    generalnie taki tescik ma pokazac jak umiesz stosowac różnego rodzaju
    techniki, chwyty, czyli jak zbajerować klienta :-)
    Przykład wyssałem z palca, ale generalnie tak to wygląda.

  • 7. Data: 2005-01-04 12:41:16
    Od: "Redakcja Artserwis.pl" <redakcja@BEZ_TEGO.artserwis.pl>

    Użytkownik "xet" <x...@i...pl.USUNTO> napisał w wiadomości

    > to jak mozna zostac takiem COPYWRITEREM? gdzie szukac? jak zaczynac??

    do wypowiedzi ematiego dodam, ze niezlym wprowadzeniem w jezyku polskim jest
    "Marketing w praktyce. Budowanie marki, tworzenie tekstow reklamowych"
    Macieja Ślużyńskiego (jak dobrze poszukasz to znajdziesz go na polskich
    grupach usenetowych ;))

    pozdrowienia

    --
    Baza twórców
    www.artserwis.pl

  • 8. Data: 2005-01-04 12:45:35
    Od: "Redakcja Artserwis.pl" <redakcja@BEZ_TEGO.artserwis.pl>

    Użytkownik "Mirek Snarski" <m...@n...invalid.pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupę. Czy orientujecie się może, ile zarabia początkujący etatowy
    > copywriter (autor tekstów reklamowych, dla dociekliwych :) w
    > warszawskiej agencji reklamowej? Więcej niż 3000 zł netto?

    z tego co podaje Press (październik 2004)
    - junior copywriter od 2000-2500 zł (agencje polskie małe, do ok. 10 osób)
    poprzez 2500-3000 zl (agencje polskie, średnie i duże), po 3000-4000
    (agencje sieciowe)
    - copywriter: 3000-5000; 5000-8000; 6000-10.000
    - senior copywriter: 4000-6000; 7000-12.000; 8000-18.000

    Kwoty brutto, copywriterzy i senior copywriterzy wedle Pressa często
    prowadzą własną działalność gosp.

    pozdrowienia

    --
    Baza twórców
    www.artserwis.pl

  • 9. Data: 2005-01-04 14:51:45
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Redakcja Artserwis.pl" <redakcja@BEZ_TEGO.artserwis.pl> napisał
    w wiadomości news:cre2kd$k2m$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > "Marketing w praktyce. Budowanie marki, tworzenie tekstow reklamowych"
    > Macieja Ślużyńskiego (jak dobrze poszukasz to znajdziesz go na polskich

    alt.pl.sztuka-reklamy - siedzi tam kilku zawodowo czynnych copywriterow, jak
    ktos chce pogadac. Ale to ciezka praca i (choc nie jestem copywriterem,
    przynajmniej nie w sensie krotkich hasel reklamowych) denerwuje mnie, jak
    ludzie uznaja ja za mila, lekka i przyjemna. Kreatywnosc przy piwie na temat
    samemu wybrany to cos zupelnie innego niz kreatywnosc na czas i na zadany
    temat, z zadana grupa docelowa - i z mierzalna skutecznoscia Twojego hasla
    :)

    I.

  • 10. Data: 2005-01-04 19:28:09
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    hmm ja za jedno zadanie tego typu.. dokladnie chodzilo o konkurs na
    haslo reklamowe produktów Parkera otrzymalam nagrode rownowartosci 800
    zl :) (pioro ze zlota stalowka ze specjalnej edycji ;-) )
    swoja droga ciekawa jestem czy skorzystali gdzies z tego hasla bo nie
    sledzilam potem ich akcji marketingowych :)

    CanoE
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)