PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co zmieniono w kodeksie w kwestii urlopów?

  • 1. Data: 2004-01-07 17:39:37
    Temat: Co zmieniono w kodeksie w kwestii urlopów?
    Od: "Agnieszka" <j...@o...pl>

    Mam pewien problem:
    W firmie, w której pracuję, kilka lat temu zmuszono pracowników do zatrudnienia
    się na 3/4 etatu zamiast pełnego. Podobno miało to niczego nie zmienić w
    sytuacji prawnej pracowników.
    Dziś po firmie rozeszły się plotki, że zgodnie z nowym kodeksem pracy będzie na
    przysługiwać tylko 3/4 wymiaru urlopu, czyli 20 zamiast 26 dni.
    Czy ktoś coś na ten temat wie?
    Dzięki za wszelkie informacje.

  • 2. Data: 2004-01-07 19:40:05
    Temat: Re: Co zmieniono w kodeksie w kwestii urlopów?
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    na
    > przysługiwać tylko 3/4 wymiaru urlopu, czyli 20 zamiast 26 dni.

    Witam
    Tak masz rację na 3/4 etatu od 01.01. br. będzie Ci przysługiwało 20 dni urlopu
    ale z treści odpowiedniego artykułu ( nie mam pod ręką nowej wersji kp i nie
    mogę zacytować dosłownie ) wynika, że będzie to i tak jak dotychczas.Spokojnie
    i pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-01-07 22:37:06
    Od: "Agnieszka" <j...@o...pl>

> [...]
    > ale z treści odpowiedniego artykułu ( nie mam pod ręką nowej wersji kp i nie
    > mogę zacytować dosłownie  ) wynika, że będzie to i tak jak

    Ależ do tej pory miałam 26 dni urlopu, więc jednak zmieniono coś w Kodeksie?

  • 4. Data: 2004-01-08 19:04:08
    Od: s...@p...onet.pl

    > urlopu
    > dotychczas.Spokojnie
    >

    > Ależ do tej pory miałam 26 dni urlopu, więc jednak zmieniono coś w Kodeksie?
    >
    > --

    Witam drugi raz.
    Szanowno Agnieszko tak jak pisałem wczoraj nie przejmuj się w Twojej sytuacji i
    Tobie podobnych sytacjach nic się nie zmieni. Tą sprawę ( jak udziela się
    urlopu )reguluje znowelizowany art 154 duo, który posiada 4 paragrafy.
    Zacytuje Ci cały par.1 wymienionego art.
    cyt " Urlopu udziela się w dni, które są dla pracownika dniami pracy zgodnie z
    obowiązującym go rozkładem pracy, w wymiarze godzinowym, odpowiadającym
    dobowemu wymiarowi czasu pracy pracownika w danym dniu, z zastrzeżeniem par.4."-
    koniec cyt. Par. 4 przeczytaj z kp. ale on tutaj nie ma znaczenia. Zwracam Ci
    uwagę ,że urlop udziela się na Twoje dni pracy, a przecież masz także dni
    robocze w których nie pracujesz. Czyli reasumująć nic się nie zmienia a tylko
    nastąpiła upierdliwość dla kadrowców.Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-01-08 21:49:58
    Od: "Agnieszka" <j...@o...pl>

> [...]
    > robocze w których nie pracujesz. Czyli reasumująć nic się nie zmienia a tylko
    > nastąpiła upierdliwość dla  kadrowców.Pozdrawiam.

    Dziękuję Ci za informacje, niestety, nie są dla mnie pomyślne, bo z tego, co
    piszesz, rozumiem, że jednak w mojej sytuacji wiele się zmieni...a to z tej
    prostej przyczyny, że ja pracuję codziennie po 6 godzin, więc tak czy inaczej
    tracę 6 dni urlopu...Nie wiem, czy to bezmyślnośc, czy złośliwość szanownego
    gremium prawodawców, ale nie wzięto chyba pod uwagę takiej sytuacji jak u
    mnie...Otóż ja nie mam "dni roboczych w których nie pracuję".
    Trochę mnie to załamuje, bo urlop jest dla mnie bardzo ważny...
    W każdym razie dzięki za podstawę prawną, jeszcze poczytam, żeby wiedziec, co
    mnie czeka:(

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2004-01-08 23:01:49
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Szanowna Agnieszko,
    Nie zamartwiaj się, ponieważ nie masz powodu.
    Wprawdzie wymiar urlopu będziesz mieć 3/4 x 26 dni, tj. 20 dni, ale to
    będzie 20 dni 8-godzinnych, czyli 160 godzin. Ponieważ przy wymiarze 3/4
    etatu pracujesz po 6 godzin dziennie, to z tych 160 godzin będziesz mieć
    urlop w wymiarze 26 dni i 4 godziny (i ciesz się, bo zyskujesz te 4 godziny
    urlopu wypoczynkowego rocznie, ale co do tego nie jestem na 100% pewna).
    A tak praktycznie, gdy będziesz wypoczywać przez 4 dni (4 x 6 godz. = 24
    godz), to z Twojego konta urlopowego ubędzie tylko 3 dni (3 x 8 godz. = 24
    godz.).
    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-01-09 19:30:28
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Trochę mnie to załamuje, bo urlop jest dla mnie bardzo ważny...
    > W każdym razie dzięki za podstawę prawną, jeszcze poczytam, żeby wiedziec, co

    Witam.
    Kolega " waczek " bardzo ładnie przedstawił Ci to w sposób matematyczny i ma
    rację jeżeli chodzi o ilość dni urlopu.W 2003 i 2004 Twój urlop to 20 dni za
    pracę + 6 dni które nie pracujesz razem 26 dni. Kolega " waczek "zrobił jeden
    błąd - chociaż się zastrzega, że nie jest pewny - ale nie będziesz miała
    dodatkowo 4 godz. więcej urlopu, ponieważ urlop pracownika pracującego w nie
    pełnym wymiarze czasu nie może być wyższy od urlopu pracownika pracującego na
    pełen etat przy założeniu że mają ten sam wymiar urlopu. Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2004-01-09 21:28:14
    Od: "Agnieszka" <j...@o...pl>

> [...]
    > godz), to z Twojego konta urlopowego ubędzie tylko 3 dni (3 x 8 godz. = 24

    Jej! Zrozumiałam! Nawet taki antytalent matematyczny jak ja! Jeśli jest tak jak
    piszesz, to rzeczywiście jakby nie patrzeć nic się nie zmieni...TYlko dlaczego
    kadrowa właśnie poinformowała nas, że mamy mniej dni urlopu??? Czy ona nie
    powinna być zorientowana w sposobie naliczania urlopów?
    W każdym razie powinniśmy walczyć o swoje, tak sądzę.
    Wielkie dzięki.