PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?

  • 11. Data: 2003-06-16 10:07:35
    Temat: Re: Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    leszek wrote:

    > zainteresowaniami. Najlepiej studiować na kierunku, który gwarantuje
    > wszechstronne wykształcenie, tak by w razie potrzeby bez problemu się
    > przekwalifikować. Nie należy więc wybierać wąskich specjalności. Bardzo
    > ważna jest też ranga uczelni.

    Przy dzisiejszym tryndzie, lepiej wstapic do jakiejs partii, ale tez nie
    wiadomo do ktorej. Popierac szefa, wlazic w d... Ewentualnie poszukac
    zony wsrod corek, wnuczek politykow. Oni krzywdy nie dadza zrobic. Jedna
    z poslanek w wywiadzie stwierdzila, ze ma ochote na randke z mlodszym,
    nie nalezy sie przejmowac, ze ma k... w oczach, moze ona zalatwi dobra
    posade?

    wer

  • 12. Data: 2003-06-16 10:40:07
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Łukasz napisał:

    > Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    >
    > Stoie przed wyborem studiow: w gre wchodzi informatyka i elektronikai nadal
    > sie waham. Kto bedzie mial pewniejsza prace ?

    Poczytaj grupę i ewentualnie inne źródła --> nie ma czegoś takiego jak
    zawód, który jest dobrze płatny dla całej populacji osób go wykonujących
    [nawet odnosi się to do prostytucji ;)]. Księgowy może zarabiać i 800 zł
    brutto i 8000 zł brutto. Ale, zdarza się często, że osoby naprawdę
    lubiące swój zawód, potrafią nieźle zarobić, mimo, że dany zawód ma
    "naklejkę" - mało płatny. Najważniejsze --> być dobrym w tym co się
    robi.

    Flyer

  • 13. Data: 2003-06-16 12:51:52
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    >
    > Stoie przed wyborem studiow: w gre wchodzi informatyka i elektronikai
    nadal
    > sie waham. Kto bedzie mial pewniejsza prace ?

    Nie patrz co warto tylko na to cię w miarę cieszy i bawi - zawsze łatwiej
    potem strawić taką robotę która nie nudzi. Lubisz informatykę wal śmiało w
    tym kierunku, wolisz elektronikę nawet się ne zastanawiaj.
    Ja raczej wybrałbym informatykę ale niestety kiedyś wybrałem automatykę.
    Niby robota po tym dobra bo potrzeba specjalistów. Tylko ja do automatyki
    jakoś serca nie mam i zdaję sobie sprawę iż nigdy dobrym fachowcem nie będę
    to i się nie pcham. Do dziś pluję sobie w brodę (za ten wybór) bo pracuję
    jako informatyk urzędowy ( do tego stopnia się poniżyłem aby pracować jako
    "informatyk" :) i niektórych podstaw mi z informatyki brakuje. I nie ma
    problemu można się nauczyć idzie łatwo i przyjemnie - tylko czasu brakuje
    (jestem za wydłużeniem dnia o 12 godzin).

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 14. Data: 2003-06-16 14:08:46
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > tak jak na przyklad Ty, wychodzac za cudzoziemca dla papierka (widzialem
    na

    alez jestes wstretny !

  • 15. Data: 2003-06-16 18:18:12
    Od: "Łukasz" <u...@o...pl>

    Widze ze tamt ciekawy :D , ale myslalem ze lepiej wypadnie elektronika niz
    informatyka, bo szkol i specjalistow od informatyki jest coraz wiecej, a
    elektronika jest wszedzie i mysle ze lepiej bedzie prace znalesc :) choc do
    srody musze sie zdecydowac na jaki kierunek skladam papiery : / Jestem
    ciekaw jak z ta elektronika i telekomunikacja jak teraz sie rynek pracy
    ksztaltuje.
    Użytkownik Łukasz <u...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bcj0er$fil$...@n...onet.pl...

  • 16. Data: 2003-06-16 18:34:28
    Od: "Maciej W" <m...@o...pl>

    Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości
    > Informatyka sie konczy.
    > 1) Konsolidacja producentow oprogramowania, wiadomo ze konsolidacja wiaze
    > sie z redukcja zatrudnienia
    > 2) Oprogramowanie nie moze byc w nieskonczonosc udoskonalane. Na przyklad
    > CAD software, Word Processors, itd
    > 3) Nastepna wersja DB2 bedzie sama siebie ustawiac i optymalizowac. Za 10
    > lat administratorzy moga byc nie potrzebni.
    > 4) Narzedzia do programowania automatuzuja programowanie do tego stopnia ze
    > staje sie ono trywialne dla kazdego.

    calkowicie sie z toba nie zgadzam.....chyba nie za bardzo masz pojecie o
    rynku...?
    informatykow potrzeba nie tylko w sensie pisania oprogramowania...lecz np
    zarzadzania bazami danych, tworzenia aplikacji, stron internetowych, itd
    konsolidacje to sa teraz w kazdym sektorze rynku...czy to oznacza ze niegdzie
    nie bedzie roboty za pare lat?
    a jak oprogramowanie takie trywialne to zbuduj baze danych np dla przychodni
    gdzie potrzeba wpisac kilka tysiecy klientów i na bierzaca ja modyfikowac wg
    potrzeb...

  • 17. Data: 2003-06-16 19:16:23
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Informatyka sie konczy.

  • 18. Data: 2003-06-16 23:39:14
    Od: "db501" <d...@t...net>

> [...]
    przychodni
    > gdzie potrzeba wpisac kilka tysiecy klientów i na bierzaca ja modyfikowac

    Rynek jeszcze jakis tam jest ale dla kogos kto sie dopiero przymierza do
    studiowania informatyki nie widze przyszlosci za 5 lat kiedy te studia
    skonczy. Juz obecnie jest zle i bedzie coraz gorzej. Jesli ktos zna .NET
    albo J2EE to napisanie bazy danych dla przychodni jest trywialne. Co gorsza
    takich aplikacji nie bedzie sie pisac poniewaz wystarczy kupic i
    zainstalowac odpowiedni modul ERP. Strony internetowe to nie jest zajecie
    dla informatyka. Aplikacje uzytkowe jakie tylko chcesz juz sa napisane.
    Producenci baz danych pracuja nad wyeliminowaniem administratorow. Kiedys
    trzeba bylo optymalizowac SQL, teraz automatyczny optymajzer zastapil
    programiste. Podobnie bedzie z zarzadzaniem baz danych, bedzie to robil
    automat. Sa jeszcze w informatyce problemy nierozwiazane ale to jest zajecie
    dla matematykow i doktorantow a nie dla "informatyka rzemieslnika".

  • 19. Data: 2003-06-17 06:47:31
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej W" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > konsolidacje to sa teraz w kazdym sektorze rynku...czy to oznacza ze
    niegdzie
    > nie bedzie roboty za pare lat?

    Dużo w tym racji. Głównym celem konsolidacji jest zmniejszenie kosztów,
    czyli zwolnienie części ludzi. Jeżeli chodzi klasyczne utraty pracy w IT to
    konsolidacje banków są tego doskonałym przykładem. W Poznaniu po połaczeniu
    WBK z BZ straciło pracę wielu informatyków. HP z połączenia z Compaq chce
    zredukowac zatrudnienie na świecie o 10 tys ludzi. To tylko jedne z niewielu
    przykładów.

  • 20. Data: 2003-06-17 07:23:17
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    ?ukasz wrote:
> [...]
    > srody musze sie zdecydowac na jaki kierunek skladam papiery : / Jestem
    > ciekaw jak z ta elektronika i telekomunikacja jak teraz sie rynek pracy

    hehe a co rozumiesz przez to..telekomunikacja to ogromna dziedzina
    ale wg mnie warto w to isc niz w klasyczna informatyke
    teraz informatykow na peczki...uczelnie produkuja nastepnych
    a ..jednak dobrych specow od telekomunikacji..
    chyba lepiej sie na tym wyjdzie, bo jakby latwo sie przekwalifikowac :)

    a masz mozliwosci : sieci, radio, tv, itp itp...sieci komorkowe...

    m.