PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie po studiach

  • 1. Data: 2003-06-15 18:22:37
    Temat: Ubezpieczenie po studiach
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Witam,

    Kilka dni temu obronilem prace mgr. Za kilka dni konczy mi sie waznosc
    legitymacji Euro26, ktora stanowila moje ubezpieczenie od nieszczesliwych
    wypadkow, itp.
    Zastanawiam sie wiec jak obecnie (zanim znajde prace) rozwiazac sprawe tego
    ubezpieczenia?
    Czy gdy zglosze sie do Urzedu Pracy jako bezrobotny absolwent, to bede mial
    jakies ubezpieczenie od nieszczesliwych wypadkow placone przez nich?

  • 2. Data: 2003-06-15 19:26:13
    Temat: Odp: Ubezpieczenie po studiach
    Od: Łukasz <we36167@(NOSPAM)rejestracje.pl>

    Użytkownik -=Przemek=- <c...@d...alter.pl> napisal:

> [...]
    ial
    > jakies ubezpieczenie od nieszczesliwych wypadkow placone przez nich?

    NNW nie. Jedynie bedziesz mial KL w Polsce.
    Zreszta Euro<26 nigdy nie pokrywala Ci w Polsce KL... To obejmuje ubezpiec
    zenie spoleczne.
    Praca zreszta tez nie daje Ci ubezpieczenia od NNW

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 3. Data: 2003-06-15 19:43:37
    Temat: Re: Ubezpieczenie po studiach
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Łukasz" <we36167@(NOSPAM)rejestracje.pl> napisał w wiadomości

    > NNW nie. Jedynie bedziesz mial KL w Polsce.
    > Zreszta Euro<26 nigdy nie pokrywala Ci w Polsce KL...

    Zgadza się ale koszty leczenia mam (miałem) pokrywane przez fakt bycia
    studentem studiów dziennych.

    > To obejmuje ubezpiec
    > zenie spoleczne.
    > Praca zreszta tez nie daje Ci ubezpieczenia od NNW

    Czyli pracownik aby mieć ubezpieczenie NNW musi sam je sobie wykupić w
    jakimś towarzystwie ubezpieczeniowym? Pracodawca nic nie ma to tego? Bo
    wydawało mi się, że to się jakoś przez pracodawcę załatwia...

  • 4. Data: 2003-06-15 19:48:20
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    > Zgadza się ale koszty leczenia mam (miałem) pokrywane przez fakt bycia
    > studentem studiów dziennych.

    Jak się zarejestrujesz w UP to też będziesz miał.

    > Czyli pracownik aby mieć ubezpieczenie NNW musi sam je sobie wykupić w
    > jakimś towarzystwie ubezpieczeniowym? Pracodawca nic nie ma to tego? Bo

    Owszem. Jest to indywidualna sprawa pracownika.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 5. Data: 2003-06-15 20:01:02
    Od: Łukasz <we36167@(NOSPAM)rejestracje.pl>

    Użytkownik Kaktus <p...@h...pl> napisal:

    > Owszem. Jest to indywidualna sprawa pracownika.

    Ale zwykle sie cos ubezpiecza - tzn. samochod, mieszkanie - zawsze mozna d
    okupic NNW w pakiecie i bedzie znacznie taniej...

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 6. Data: 2003-06-16 08:55:17
    Temat: Re: Odp: Ubezpieczenie po studiach
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    NOSPAM napisał:

    > Praca zreszta tez nie daje Ci ubezpieczenia od NNW

    Ależ daje i to jak najbardziej - w pracy i w drodze z/do pracy, choć
    stawki nie za wysokie. Dodatkowo pracując, nabywasz prawa do renty,
    która de facto jest formą ubezpieczenia od NW w ograniczonym ale
    długoletnim zakresie. Jeżeli natomiast chcesz sam ustalac sobie stawkę i
    zasady NW to rzeczywiście trzeba się ubezpieczyć prywatnie.

    Nie wiem jak się ma do tego okres nauki [chyba nie uprawnia do renty] i
    okres pozostawania zarejestrowanym w UP [z prawem do zasiłku lub/i bez],
    ale jak dla mnie jest to dosyc ważne pytanie - czy np. jeżeli złamię
    kregosłup na wakacjach będzie należała mi się renta. A odpowiedź wcale
    nie jest taka oczywista.

    Flyer