PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ? › Re: Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    From: "db501" <d...@t...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    Date: Mon, 16 Jun 2003 16:39:14 -0700

    "Maciej W" <m...@o...pl> wrote in message
    news:bcl2jk$bt0$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości
    >
    > calkowicie sie z toba nie zgadzam.....chyba nie za bardzo masz pojecie o
    > rynku...?
    > informatykow potrzeba nie tylko w sensie pisania oprogramowania...lecz np
    > zarzadzania bazami danych, tworzenia aplikacji, stron internetowych, itd
    > konsolidacje to sa teraz w kazdym sektorze rynku...czy to oznacza ze
    niegdzie
    > nie bedzie roboty za pare lat?
    > a jak oprogramowanie takie trywialne to zbuduj baze danych np dla
    przychodni
> [...]

    Rynek jeszcze jakis tam jest ale dla kogos kto sie dopiero przymierza do
    studiowania informatyki nie widze przyszlosci za 5 lat kiedy te studia
    skonczy. Juz obecnie jest zle i bedzie coraz gorzej. Jesli ktos zna .NET
    albo J2EE to napisanie bazy danych dla przychodni jest trywialne. Co gorsza
    takich aplikacji nie bedzie sie pisac poniewaz wystarczy kupic i
    zainstalowac odpowiedni modul ERP. Strony internetowe to nie jest zajecie
    dla informatyka. Aplikacje uzytkowe jakie tylko chcesz juz sa napisane.
    Producenci baz danych pracuja nad wyeliminowaniem administratorow. Kiedys
    trzeba bylo optymalizowac SQL, teraz automatyczny optymajzer zastapil
    programiste. Podobnie bedzie z zarzadzaniem baz danych, bedzie to robil
    automat. Sa jeszcze w informatyce problemy nierozwiazane ale to jest zajecie
    dla matematykow i doktorantow a nie dla "informatyka rzemieslnika".