PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Thu, 5 Dec 2002 15:51:45 +0100

    Użytkownik Artur Lato <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asksnm$fdh$...@n...onet.pl...

    > No tak, ciekaw jestem kiedy, i w jaki sposób, rynek stwierdzi,
    > że potrzebne nam są autostrady

    Wtedy kiedy wybudowanie autostrady nie będzie obarczone ogromnymi
    ograniczeniami, wtedy ktoś wybuduje autostradę, zacznie pobierać z niej
    opłaty. Jeżeli użytkownicy stwierdzą, że warto płacić te opłaty, bo dzięki
    temu mogą jechać szybciej, bezpieczniej i mniej awaryjnie, to zacznie ich
    przybywać.
    Jeżeli okaże się, że zadowolenie kierowców z lepszych warunków jazdy
    przewyższa koszt budowy autostrady, a więc przychody z opłat przewyższą
    koszty, to właściciel zbuduje drugą autostradę.
    Jak inni zauważą, że on robi dobry interes, to zaczną sami budować
    autostrady w innych miejscach. I tak w nieskończoność aż do momentu kiedy
    zadowolenie z kolejno wybodowanej autostrady będzie wyższe niż koszty jej
    budowy i utrzymania...

    To jest tylko jedna z możliwych dróg rozwoju sytuacji.

    >, albo całkowite przezbrojenie
    > naszego wojska.
    > A w USA też pewnie rynek stwierdza ile pieniędzy przeznaczyć
    > np. na wyprawy na Marsa.

    A to są akurat przykłady działalności , które nawet liberałowie utzrymaliby
    w rękach Państwa (chociaż też niekoniecznie, ale wyjątki możemy pominąć)
    Liberalizm to nie anarchia.
    Ponieważ liberalizm wymaga, aby w gospodarce panowały pewne zasady (choćby
    poszanowanie prawa własności), to liberałowie zgadzają się np. na
    utrzymywanie policji, wojska i tego typu działalności przez państwo.
    Tak więc ta działalność to są wyjątki, które odróżniają liberalizm od
    anarchii.

    Rafał