PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-27 01:48:37
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    flyer wrote:

    > Prezes jest glownie reprezentantem tak naprawde nie majacym
    > mozliwosci samemu podjac wlasciwych dzialan ;).

    Tu tez naszla mnie ochota na uzupelnienie.

    1. Pozycja prezesa banku (i nie tylko) zwiazana jest m.in. z potrzeba
    istnienia w spoleczenstwie wyraznej hierarchii i instytucji stojacej ponad.

    2. Rola prezesa banku jest rola reprezentanta o statusie medialnego
    gwiazdora - liczy sie jego rozpoznawalnosc przez okreslona grupe
    docelowa. Innymi slowy - prezes jest produktem medialnym skierowanych do
    2 grup osob: zajmujacej sie finansami/gielda i zainteresowanych
    korzystaniem z produktow finansowych banku. Jest "namacalnym" gwarantem
    stabilnosci banku, doswiadczenia, madrosci i dostatniosci - ma wzbudzac
    zaufanie u odbiorcy.

    3. Wysoka gaza pozwala utrzymac "gwiazdora" w jednej firmie (czeste
    zmiany bylyby niezauwazalne dla osob zainteresowanych produktami
    finansowymi banku, ale budzilyby niepokoj grupy osob zajmujacej sie
    finansami/gielda). Oprocz tego kazdy nowy prezes moglby wystepowac z
    "rewolucyjnymi" pomyslami co naraziloby bank na dodatkowe koszty/straty.
    Pozwala rowniez (gaza) na godne zaprezentowanie sie prezesa - choc ta
    opcja nie jest az tak jednoznaczna. Z rownym spokojem bank moglby placic
    prezesowi np. 20 kzl/m-c ale fundowac w ramach kosztow reprezentacji
    rozne pierdoly jak zegarki za dziesiat kzl, ubrania, wieczne piora za
    nascie kzl.

    4. Dla niedowiarkow przypominam kasus dwoch lekarzy z Dolnego Ślaska,
    ktorzy w rolach prezesow PZU i PZU Zycie sprawdzali sie calkiem dobrze
    (jezeli pominac pewne oskarzenia o przekrety i sume przekrecona dodac do
    wyniku spolek). Zapewne gdyby poszperac w zyciorysach prezesow spolek
    bankowo/finansowych/ubezpieczeniowych to znalazloby sie troche podobnych
    reprezentantow potwierdzajacych teorie, ze to nie czlowiek zdobi szate,
    ale szata czlowieka ;) (przekrecenia powiedzenia swiadome).

    Osobiscie i zupelnie subiektywnie uwazam, ze wynagrodzenia prezesow sa
    za wysokie. Bajki o odpowiedzialnosci do niedawna mozna bylo opowiadac
    tylko dzieciom. Na szczescie zaczyna normalniec (patrz. pkt.4 i
    zaostrzenie prawa w USA po Enronie i Worldcomie). Ale nawet mimo to,
    nikt chyba nie posadzi prezesa za "niezawinione" pograzenie spolki.
    Rowniez z tytulu ulubionego przeze mnie slowa Ryzyko - prezes banku nie
    bedacy jego wlascicielem nie powinien dostawac zadnej premii za ryzyko.
    Po prostu nie ma porownania miedzy gosciem inwestujacym swoja kase a jej
    zarzadca.
    Niestety z "gwiazdorami" tak jest, ze zeby taka slawa chciala
    wystepowac, trzeba jej sporo zaplacic :(.

    Flyer