PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to jest: system SAP R/3 ? › Re: Co to jest: system SAP R/3 ?
  • Data: 2002-11-11 10:25:38
    Temat: Re: Co to jest: system SAP R/3 ?
    Od: "BogdanStraszny" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:aqebmn$8sn$1@news.onet.pl...

    > Przeciez to potrafi kazdy w miare porządny program do obslugi firmy, który
    kosztuje na przyklad 4000
    > zł a nie 14 tys. dolarów. W tym tanim też szef na zapleczu bedzie widział
    jak obrót zrobiłeś w
    > sklepie od frontu, ile na tym zarobiłeś, co zamówić, itp.
    > Gdzie jest różnica? Może dasz jakiś jeden przykład?

    Pozwolę się całkowicie nie zgodzić z powyższym :)) Już samo stwierdzenie 'w
    miare porządny program do obslugi firmy ... za 4000zł' posiada wg mnie gład
    w założeniu. Przede wszystkim powinniśmy sobie odpowiedzieć na pytanie dla
    jakiego biznesu ten soft jest nam potrzebny. To co napisałeś o 'szefie na
    zapleczu' to powiedzmy 0,5 % tego co umożliwia system klasy ERP. Dorzuć
    sobie do tego, że tak tylko delikatnie wspomnę, produkcję (!), planowanie
    (DRP + MRP), gospodarkę magazynową (!), dystrybucję, sprzedaż z prawdziwego
    zdarzenia no i trochę FK :)) Reasumując - realizacja takiego systemu to
    niebagatelne przedsięwzięcie wymagające od twórcy nie tylko wiedzy
    informatycznej, ale przede wszystkim doświadczenia i wiedzy biznesowej (a
    tego zespoły wdrożeniowo-projektujące uczą się latami). Sorry, ale niewiele
    ma to wspólnego z takim dajmy na to Subiekcikiem :))) Nie ta liga :)

    > Ty chyba też przesadzasz. Aby to mieć to trzeba podjąć właściwą decyzje na
    podstawie interpretacji
    > informacji jakie daje chyba każdy system sprzedaży.
    > A to juz jest zasługa odpowiedniego człowieka na odpowiednim miejscu a nie
    maszyny.

    Ewidentnie widać po tym co napisałeś, że brakuje CI tego o czym pisałem
    wcześniej - a więc wiedzy biznesowej i doświadczenia :) Sytuacja o której Ty
    piszesz jest poprawna w sklepiku/małej hurtowni gdzie mamy wąską
    spoecjalizację, nic nie produkujemy i nie mamy za dużego obrotu. Jeśli
    przekroczysz te granice to uwierz mi, że nawet genialny planista i wizjoner
    nie będzie w stanie zinterpretować niczego sensownie - informacji będzie za
    dużo i klapa gotowa. Człowiek jest bardzo ważny, ale możliwości naszej
    percepcji są niestety ograniczone... Bez dobrego ERP wiele firm
    produkcyjnych nie ma prawa bytu w dzisiejszej drapieżnej rzeczywistości.
    Takie są fakty i często spotykam się z sytuacją, gdy brak świadomości
    informatycznej u top managementu wielu firm prowadzi najpierw do spadku
    sprzedaży, utraty pozycji na rynku a później... Chyba wszystko jasne?

    > A tak wogóle to ciekawi mnie SAP, ale nie mialem z nim kontaktu i może
    dlatego nie chce mi sie
    > wierzyć, że jest naprawde wart tyle ile kosztuje.

    Ja jestem zdania, że nie jest wart :) Jest wiele innych systemów oferujacych
    funkcjonalność podobną i lepszą za mniejsze pieniądze. W Polsce decyzje o
    wdrożeniu SAPa są często związane z wymogami korporacyjnymi (korporacja
    przejmuje polską firmę i wymaga tego systemu), a jeśli nie to na takie
    wdrożenie decydują się molochy nie bardzo liczące się z kosztami :) Ale to
    już tylko moje zdanie :)

    Pozdrawiam
    Boguś