PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co myślicie o irydologach ?

  • 1. Data: 2005-06-09 19:11:03
    Temat: Co myślicie o irydologach ?
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    Co myślicie o irydologach ?

  • 2. Data: 2005-06-09 19:42:54
    Temat: Re: Co myślicie o irydologach ?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 9 Jun 2005 21:11:03 +0200, "stokrotka" <p...@o...pl>
    wklepał(-a):

    >Co myślicie o irydologach ?

    To ci co jedzą iryd? To chyba szkodliwe jest.

  • 3. Data: 2005-06-09 20:07:19
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 21:42:54 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Dnia 9 Jun 2005 21:11:03 +0200, "stokrotka" <p...@o...pl>
    > wklepał(-a):

    > To ci co jedzą iryd? To chyba szkodliwe jest.

    Twórcach Iridium? przestrzelili się ekonomicznie.

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 4. Data: 2005-06-09 20:17:10
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    wiadomości news:op.sr4cuhap5qxrvn@blaster...

    > Twórcach Iridium? przestrzelili się ekonomicznie.

    A ja zapytam jeszcze - o wszystkich, czy o jakims konkretnym? ;-)

    A poważniej: "irydologia - rozpoznawanie chorób na podstawie wyglądu
    tęczówki oka" Encyklopedia Multimedialna PWN Portal.

    IMVHO coś w tym może i jest, ale chyba jest to jedna z najbardziej
    "niekonwencjonalnych" metod diagnostycznych medycyny niekonwencjonalnej...

    A czemu pytasz? Chcesz się kształcić w tym kierunku, czy chcesz się zbadać?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 5. Data: 2005-06-09 20:20:18
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 22:17:10 +0200, Maciej Ślużyński
    <m...@A...pl> napisał:

    > Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    > wiadomości news:op.sr4cuhap5qxrvn@blaster...

    > A poważniej: "irydologia - rozpoznawanie chorób na podstawie wyglądu
    > tęczówki oka" Encyklopedia Multimedialna PWN Portal.

    Ech, i Ty to nazywasz powagą? :>

  • 6. Data: 2005-06-09 20:36:10
    Od: ve <v...@v...vwed>

    > Co myślicie o irydologach ?

    Lekarze sie z nich smieja.. i ja raczej tak ale.. bo jest ale
    Historia prawdziwa bo moja.
    Mialem omdlenie.
    No i lekarze nie potrafili znalezc przyczyny.
    Ktos tam mnie zapisal do tego irydologa a ja - glosny przeciwnik "rak
    ktore lecza" powiedzialem, dobra pojde i posmieje sie.
    No i rzeczywiscie, poszedlem obsmiac sie .. stwierdzilem, nic mu nie
    powiem.. niech zgaduje co mi jest i niech szuka przyczyny.

    No i dobra, siadam u goscia na krzeselku. Gosciu mowi: broda tu.... No i
    nachylam sie, opieram przed wizjerem, cos tam jeszcze krece glowa.. 2, 3
    sekundy nim sie usadowilem. Patrze a gosciu juz zerka przez te swoje
    zielone szkielko... mowie wiec: dobra gotowe, mozemy zaczynac.. a gosciu
    na to: "Czy ma Pan jakies problemy z zawrotami glowy?"

    Myslalem, ze spadne z krzesla... normalnie po prostu doslownie powalilo
    mnie z nog.. szok totalny. Po tym stwierdzeniu, ktore mu zajelo 2
    sekundy po prostu wymieklem.

    Pozniej na spokojnie przesledzilem historie kontaktow z nim/jego
    firma... i nie ma mowy o tym, zebym wczesniej cos przebakiwal, ze chce
    przyjsc bo mi sie w glowie kreci....

    Potem zalecil jesc orzechy, migdaly i inne taki typu suszone sliwki..
    ogolnie nic nadzwyczajnego i fajnie bylo.. kazal przyjsc ponownie, nie
    przyszedlem.. do dnia dzisiejszego nie wiem co bylo faktycznym stanem
    mojego zakrecnia w glowie.. wiec nie wiem czy to co on wykryl jest
    prawda.. niemniej jednak po takiej diagnozeie mysle, ze staruszki sa w
    stanie na pewno zwariowac :)

    Suma summarum.. cos w tym musi byc, tzn w oczach.. i mysle, ze czasem
    mozna cos wyczytac, jednak prosze tego nie traktowac jako glowne zrodlo
    wiedzy do dalszego leczenia...

  • 7. Data: 2005-06-10 07:57:40
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "ve" <v...@v...vwed> napisał w wiadomości

> [...]
    > zielone szkielko... mowie wiec: dobra gotowe, mozemy zaczynac.. a gosciu
    > na to: "Czy ma Pan jakies problemy z zawrotami glowy?"

    no cóż, zawroty głowy mogą wystąpić w przypadku silnego stresu, zmian
    ciśnienia, niewyspania, upojenia alkoholowego, przedawkowania środków
    farmakologicznych, po zażyciu narkotyków, podczas wstrząsu pourazowego, pod
    wpływem hiperwentylacji, przy silnym zatruciu pokarmowym, także w okresie
    dorastania pod wpływem zmian ciśnienia młodzi chłopcy ulegają zawrotom
    głowy.

    To jest takie pytanie, jak zadaje czasem wróżka (a propos - wierzycie
    wróżkom?), np. czy w Twojej rodzinie ktoś choruje? Nikt nie musi mieć raka,
    ale wystarczy że wujka bolą zęby i już wróżka wyprorokowała dobrze. Na pewne
    pytania odpowiedź zawsze będzie twierdząca.

    To nie oznacza, że neguję to co napisałeś. Sam znam bioenergoterapeutę,
    który prowadzi jednocześnie zakład fotograficzny. Sam byłem świadkiem
    sytuacji, gdy klientce, która przyszła po odbiór zdjęcia i grymasiła, że
    wyszła blado i z balkonami pod oczami od niechcenia zaproponował, by
    wreszcie zajęła się leczeniem nadnerczy, to balkony znikną i cera też będzie
    lepsza. I miał rację, a klientę ścięło z nóg. Zresztą mnie też kilka razy
    tak ścinał z nóg, choć z założenia jestem niezwykle mało odporny na wszelki
    sugestie, również te podprogowe.

    > Suma summarum.. cos w tym musi byc, tzn w oczach.. i mysle, ze czasem
    > mozna cos wyczytac, jednak prosze tego nie traktowac jako glowne zrodlo
    > wiedzy do dalszego leczenia...
    Suma summarum lecznicze zdolności ma również placebo i siła własnej
    sugestii, więc mam nadzieję, że Ci się polepszyło?

  • 8. Data: 2005-06-10 08:04:02
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Hmm.

    Z tego co wiem z punktu widzenia fizjologii i anatomii, hipoteza o tym, że
    schorzenia powodują specyficzne zmiany w wyglądzie siatkówki, jest
    delikatnie mówiąc mało prawdopodobna. Za to na podstawie ogólnego oglądu
    osoby z dużym prawdodobienstwm określić na co się skarży - zwłaszcza w
    przypadku objajów o charakterze ogólnym.

    .

    Popatrzmy na opisany przypadek.

    Zawroty głowy to bardzo częsty i niespecyficzny objaw - więc można spokojnie
    strzelać.

    Prawdopodobieństwo trafienia zwiększa się też przyglądając pacjentowi.

    Napisz czy dobrze zgaduję - jesteś człowiekiem niestarym, pracujesz głownie
    w pozycji siedzącej - papiery, komputer, samochód. Jeżeli to prawda, to z
    dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że masz początek zmian w szyjnym
    odcinku kręgosłupa (zanika lordoza, pojawia się kifoza) - jeden z typowych
    objawów to zawroty głowy. Zaglądając do oka, można dowiedzieć się czy masz
    przewlekle nadciśnienie (widać wtedy mikrowylewy w dnie oka) z reguły
    towarzyszą temu inne dolegliwości, z częstym objawem w postaci zawrotów
    głowy. Przyglądając się oczom można też stwierdzić czy nie jesteś
    przypadkiem przemęczony - zgadnij jaki jest jeden z typowych objawów...

    Z nosa ci nie płynie, głos nie zmieniony, a więc sprawy dróg oddechowych
    odpadają. Nie czuć od ciebie delikatnego "chemicznego" zapachu
    charakterystycznego dla osób z dlugotrwałą intensywną kuracją
    farmakologiczną...Jednak po coś przyszedłeś - więc zaryzykujmy
    najpowszechniejszy niespecyficzny, a niepokojący ludzi objaw..

    To, że zgadł mógł wyczytać z twojej reakcji:

    "Myslalem, ze spadne z krzesla... normalnie po prostu doslownie powalilo
    mnie z nog.. szok totalny."

    BINGO nie trzeba dalej zgadywać. Z twojego listu wynika, że nawet nie
    próbował postawić diagnozy, co do przyczyny..

    Zalecił jeść bakalie oraz inne suszone owoce - bardzo dobrze. Po pierwsze
    sporo mikroelementów (głownie Mn, Zn i Se) a do tego działanie adaptogenne.
    Ja bym jeszcze dodał ogólnie rozluźniający i przeciwdepresyjny dziurawiec ;)

    Irydologia, podobnie jak wiele innych niekonwencjonalnych metod leczenia to
    IMO połączenie psychologi i rachunku prawdopodobieństwa...

    Ale nie wiem czy to temat na pl.praca.dyskusje

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 9. Data: 2005-06-10 09:33:46
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Pomyliłam grupy, ale tu się dowiedziałam więcej niż na
    grupie nauki ścisłe / medycyna.

    stokrotka

  • 10. Data: 2005-06-10 12:14:18
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    Użytkownik "stokrotka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    > Pomyliłam grupy, ale tu się dowiedziałam więcej niż na
    > grupie nauki ścisłe / medycyna.

    ROTFL!!!

    Jak to dobrze czasami się pomylić :-)))