PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie

  • 1. Data: 2005-06-09 08:41:17
    Temat: Pytanie
    Od: "KB" <k...@w...pl>

    Witam,
    Jestem zatrudniony na podstawie umowy na czas określony (do 28 lutego 2006)
    w pewnej firmie. W umowie niema mowy o warunkach rozwiązania umowy (okres
    wypowiedzenia itp.). Czy pracodaca może zerwać taką umowę?

    Pozdrowienia.

  • 2. Data: 2005-06-09 09:33:18
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "KB" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w pewnej firmie. W umowie niema mowy o warunkach rozwiązania umowy (okres
    > wypowiedzenia itp.). Czy pracodaca może zerwać taką umowę?

    Pomijając sytuacje wyjątkowe (zwolnienie dyscyplinarne, rażące zaniedbanie
    obowiązków pracodawcy itp.) takak umowa nie może być rozwiązana przed
    okresem na jaki została zawarta. Jeśli mimo to pracodawca taką umowę
    rozwiąże, to ma tu zastosowanie art. 58 kp:
    "(...) Jeśli rozwiązano umowę o pracę, zawartą na czas określony albo na
    czas wykonania określonej pracy, odszkodowanie przysługuje w wysokości
    wynagrodzenia za czas, do którego umowa miała trwać, nie więcej jednak niż
    za 3 miesiące."

    Można również wnioskować o przywrócenie do pracy (art. 56 kp.)

    L.

  • 3. Data: 2005-06-09 10:48:49
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

> [...]
    > za 3 miesiące."
    >
    > Można również wnioskować o przywrócenie do pracy (art. 56 kp.)

    Błąd

    Umowa na czas określony nie może być rozwiązana przed jej upływem o ile
    została zawarta na czas krótszy niż 6 miesięcy.

    Umowę na czas określony zawartą na okres powyżej 6 misięcy mozna rozwiązać z
    zachowanie 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia.

    pzdr

    WK

  • 4. Data: 2005-06-09 10:57:30
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 12:48:49 +0200, Wielki Kot <w...@a...pl>
    napisał:

    > Umowę na czas określony zawartą na okres powyżej 6 misięcy mozna
    > rozwiązać z
    > zachowanie 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia.

    Wielokrotnie bylo dyskutowane - nie ma takiej mozliwosci.
    Jesli jest, to podaj zrodla tej informacji.

  • 5. Data: 2005-06-09 11:16:21
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wielokrotnie bylo dyskutowane - nie ma takiej mozliwosci.
    > Jesli jest, to podaj zrodla tej informacji.

    KP:

    Art. 33 [Umowy terminowe] Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony,
    dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność
    wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Z tego by wynikalo, ze rowniez za miesiecznym, jesli strony sobie w umowie
    napisza miesieczne, poniewaz jest to odejscie od przepisow KP na korzysc
    pracownika.

    I.

  • 6. Data: 2005-06-09 11:27:06
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 13:16:21 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > Z tego by wynikalo, ze rowniez za miesiecznym, jesli strony sobie w
    > umowie
    > napisza miesieczne, poniewaz jest to odejscie od przepisow KP na korzysc
    > pracownika.

    Przedpisca nie pisal, ze mozna sobie przy zawieraniu umowy zastrzc inny
    okres rozwiazania, tylko wyraznie napisal jedyny termin - miesiac, i to w
    takiej formie, jakby okres 2-tygodniowy byl nieprawda.

  • 7. Data: 2005-06-09 12:16:29
    Od: "KB" <k...@w...pl>

    > Przedpisca nie pisal, ze mozna sobie przy zawieraniu umowy zastrzc inny
    > okres rozwiazania, tylko wyraznie napisal jedyny termin - miesiac, i to w
    > takiej formie, jakby okres 2-tygodniowy byl nieprawda.

    Poza tym w umownie nie ma wogole mowy o okresie wypowiedzenia.
    Ja się dowiedziałem, że nie ma możliwości wypowiedzenia, chyba że za
    porozumieniem. Czy ktoś z Was miał taki przypadek? Myślę, że dojdzie do
    tego, że będę musiał walczyć o swoje i chcę się do tego przygotować. Umowa
    została zawarta na rok (czyli 1 marca 2005 do 28 lutego 2006).

    Pozdrawiam,
    KB

  • 8. Data: 2005-06-09 12:24:49
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 14:16:29 +0200, KB <k...@w...pl>
    napisał:

    > Ja się dowiedziałem, że nie ma możliwości wypowiedzenia, chyba że za
    > porozumieniem.

    Jesli nie placi ci w terminie, to mozesz z marszu dac wypowiedzenie z
    przyczyn pracodawcy.

  • 9. Data: 2005-06-09 13:18:05
    Od: "KB" <k...@w...pl>

    > Jesli nie placi ci w terminie, to mozesz z marszu dac wypowiedzenie z
    > przyczyn pracodawcy.

    Płaci. I nie o to chodzi. Przeczuwam, że będzie chciał mnie zwolnić pod
    koniec miesiąca i chcę wiedzieć, co mogę zrobić, żeby się bronić. Czy np
    dobrym jest pomysłem stawianie warunków, np. ok, zgodzę się zerwać umowę (za
    porozumieniem) w zamian za np. wypłatę "z góry" 3/4 tego, co zarobiłbym do
    końca trwania umowy. Czy to wogole ma sens?

    Pozdrawiam,
    KB