PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiecie kosztow - strategia pracodawcy › Re: Ciecie kosztow - strategia pracodawcy
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciecie kosztow - strategia pracodawcy
    Date: 12 Jan 2003 02:46:14 -0800

    flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > osobowe. Dlaczego? Istnieja conajmniej dwa wyjasnienia:
    >
    > - szefowie sa wzrokowcami, jak to mezczyzni i tna to, co wystaje ponad
    > srednia;
    > - szefowie sa niedouczonymi glabami i mysla, ze tylko tnac koszty
    > uzyskaja jakis dlugotrwaly sukces (to tak jakby bezrobotny zalozyl, ze
    > niekupujac jedzenia bedzie zarabial realne pieniadze). Inaczej -->
    > zamiast zmiany strategii i dazenia do wykorzystania wlasnych pracownikow
    > (w pozytywnym slowa znaczeniu), daza do zlikwidowania firmy --> w
    > ostatecznym rozrachunku mozna wyprowadzic rownanie 0 pracownikow == 0

    ta.. zapomniales o prawdziwych przyczynach. na ogol pracownicy sa
    najdrozszym kosztem stalym (poza np. maszynami przemyslowymi etc.);
    rzadko zdarza sie tak, ze w jednej firmie _wszyscy_ pracownicy sa
    uczciwi, zaangazowani i wydajni. zwykle odsetek takowych jest
    niewielki. a poniewaz ciagle latwiej zatrudnic nowego niz zwolnic
    starego, to zwykle jak okazuje sie, ze ktos kiepski i nie bardzo
    wykonuje swoja robote, to zatrudnia sie nastepnego.
    bardzo czesto ma sie w duzych firmach do czynienia z sytuacja, ze jest
    pare osob naprawde zoeirntowanych, co rbia cala robote i zasuwaja jak
    male samochodziki, a reszta sie lagodnie rzecz biorac
    opierdziela. widzialam to wiele razy, w zasadzie w prawie kazdej
    firmie gdzie pracowalam.

    i tak to soie leci, do czasu do kiedy firma nie zaczyna miec klopotow
    finansowych (obojetnie czemu).
    wtedy przychodzi mysl: z powodu trudnosci obiektywnych zrobi sie
    zwolnienia grupowe i pozbedzie wreszcie tych obijaczy.

    i tak sie dzieje.
    zwolnienia grupowe redukuja powaznie wydatki - zazwyczaj kalkulacje
    robi sie tak, zeby wykazac zysk badz zwiekszony zysk.
    to napedza inwestorow.. i kolko se zaczyna toczyc znow.

    > Tutaj jakis czas temu przemysliwalem nt. placy minimalnej - wg mnie jest
    > to rozsadne podejscie (istnienie w/w), bo pracownik z racji braku wyboru
    > zgodzilby sie na stopniowe ograniczanie w/w do bardzo niskiego poziomu
    > -- placa minimalna chroni przed durnota pracodawcow, ktorzy byliby
    > skorzy zmniejszac koszt pracy do 0 i uzywali tego narzedzia jako

    oh, przed durnota pracodawcow powiadasz? a pracownik to co - kretyn
    bezmozgi, co podpisze co mu sie pod nos podsunie, nawet umowe w ktorej
    sam ma doplacac do interesu????

    no nie przesadzajmy, w kazdej umowie sa dwie strony, i jak jest to
    niekorzystna umowa to pracownik nie musi jej podpisywac, prawda?

    pracodawca zawsze bedzie dazyl do zmniejszenia kosztow uzysku do zera
    - takie sa prawa rynku; jak ktos tego nie rozumie i daje po sobie
    jezdzic jak po lysej kobyle, to przepraszam, ale nic sie nie zmieni.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net