PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chory system czy moze mi sie wydaje?

  • 11. Data: 2006-07-10 10:00:47
    Temat: Re: Chory system czy moze mi sie wydaje?
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Michał napisał(a):
    > Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > procent
    > Dodając
    > roczne

    > A jak to udowodnisz ??? Co napiszesz w CV... ???? Mam 2 letnie
    > doświadczenie - pisałem programy w domu ???

    Jesli pisales programy w domu, to chyba po to, zeby komus je sprzedac
    ew dac, wiec jakies referencje masz. Chyba, ze pisales "do szuflady".

    --

    glos

  • 12. Data: 2006-07-10 10:01:15
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

    Legionnaire <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > można dojść do wniosku, że jedyną rzeczą, którą można robić po studiach,

    Wykazywanie niezaradnosci obcej osobie na usenecie nie ma zbytniego sensu. Ale
    ja zwyczajnie powstrzymac sie nie moge. Bedac mloda osoba i nie moc znalezc
    prace na entry position w IT w obecnych czasach (w Polsce rowniez) to jakis
    zawrotny poziom niezaradnosci. Tak, tak - mowie o osobie, ktora zobaczysz
    jesli zawiesisz na scianie duze lustro, a potem uwaznie i z bliska w nie
    spojrzysz. A nastepnie - tak mocno, jak sie tylko da - walnij w owe lustro
    lbem. Przy odrobinie szczescia dostaniesz rente. Innej rady nie ma.
    Z innej strony: dla wiekszosci prac w IT (na poczatkujace pozycje) wymagania
    wejsciowe maja nie 20% wspolnego ze studiami a dokladne i okraglutkie zero.
    Wymaga sie zwykle znajomosc technologii (a czasami sie i tego nie wymaga) i to
    takich, ktorych bez problemu by mozna bylo nauczyc jakiegos przecietnie
    rozgarnietego szympansa. Jako czlowiek masz jednak duzy plus na ryku IT,
    bowiem: a) szympansom jest obce sado-maso, wiec sa bardzo niechetne poznaniu
    PHP albo jakiegos kolejnego rozdmuchanego g... Markeplace Edition z IBM b)
    szympansow jest malo i c) status prawny szympansow jest ponoc problematyczny.

    A.

  • 13. Data: 2006-07-10 10:19:00
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

    > A jak to udowodnisz ??? Co napiszesz w CV... ???? Mam 2 letnie
    > doświadczenie - pisałem programy w domu ???

    W CV sie umieszcze referencje z prac/praktyk/uczelni. Rowniez wymienia sie
    certyfikaty, (ktore mozna zdobyc bez zadnego doswiadczenia). Jak ktos ma duzo
    czasu to moze podziobac jakis open source. I tak jak sie przyjmuje absolwenta
    do pracy to domyslnie sie przyjmuje osobe zupelnie bez zawodowego
    doswiadczenia. Wiec rozmowa bedzie z reguly zupelnie inaczej przebiegala niz
    osoba z doswiadczeniem.
    W czasach dobrej koniuktury (a teraz jest wlasnie taki czas) to IT bierze sie
    czesto na ulicznych lapankach, bo tak bardzo sie ludzi potrzebuje.
    A jak sie duka minimalnie w jezyku Kuby Rozpruwacza, to sie nie zatrudnia na
    zmywaku w UK. Zatrudnia sie w IT - w UK, USA, Australii, Kanadzie, NZ. U mnie
    w okolicy kilka firm potrzebuje testerow i nie moga znalezc.

    A.

  • 14. Data: 2006-07-10 10:21:44
    Od: "Legionnaire" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:e8t8ha$95r$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    > PHP albo jakiegos kolejnego rozdmuchanego g... Markeplace Edition z IBM b)
    > szympansow jest malo i c) status prawny szympansow jest ponoc

    Wiesz... te swoje ironiczne pierdoly to mozesz sobie wsadzic w d...

  • 15. Data: 2006-07-10 10:22:49
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

    Maciek Sobczyk <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "delak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W kogo? Jest rzeczą naturalną, że absolwent zmienia kilka razy pracę,

    U mnie w branzy jest to malo naturalne - absolwent, ktory nie ukonczyl ani
    jednego projektu - to kiepsko w CV wyglada. Na czeste zmiany moze pozwolic
    sobie osoba z pewnym doswiadczeniem. A i tak nie zawsze.

    A.

  • 16. Data: 2006-07-10 10:29:59
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

    > problematyczny.
    > >

    > Wiesz... te swoje ironiczne pierdoly to mozesz sobie wsadzic w d...

    A dukasz in english? W UK ponoc jest wielkie zapotrzebowanie na malo
    wykwalifikowana sile robocza w IT.

    A.

  • 17. Data: 2006-07-10 10:56:48
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    Legionnaire wrote:
> [...]
    > zawodowe, conajmniej 1 roczne można dojść do wniosku, że jedyną
    > rzeczą, którą można robić po studiach, jest wyjazd do Anglii na

    Jesli chodzi o wymagania, to niestety, pracodawcy sa przyzwyczajeni, ze tak
    moga. Musi jeszcze minac z rok, aby nie bylo nikogo do pracy, wtedy zmienia
    'spiewke'.
    Wiadomo, ze kwalifikacje sa mocno naciagane i w 99% nie bedziesz ich
    wykorzystywac w pracy. Ale tez nie ma co zalamywac rak. W CV mozesz przeciez
    napisac, ze znasz wszystko doskonale, jak bedziesz na rozmowie i zaczna sie
    Ciebie pytac, co i jak, odpowiadasz - ok, a konkretnie -czym bede sie
    zajmowac w firmie, jaki zasob z mojej wiedzy bedzie wykorzystywany itp. Masz
    wszystko jak na dloni.
    Powyzszy przyklad jest na fakcie - kumpel z szkolnej lawki jest adminem w
    duzej (przez duze D) firmie, kwalifikacje mieli potezne, on sciemnil. Na
    spotkaniu okazalo sie, ze z calego ogloszenia, chcieli osobe, ktora potrafi
    naprawic stanowsko userowi i doradzic w pakiecie office. O jezykach
    programowania zapomnij, jaka firma z doradztwa personalnego bedzie robic ci
    test?
    No, chyba ze zatrudniasz sie w firmie badawczej, to test cie nie ominie :)

    --
    Jacek - j...@g...pl
    tel.: 505 57 99 63

  • 18. Data: 2006-07-10 11:05:47
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > A jak to udowodnisz ???

    Całkiem zwyczajnie. O ile oczywiście się nie nakłamało przy okazji/

    > Co napiszesz w CV... ????

    Prawdę.

    > Mam 2 letnie doświadczenie - pisałem programy w domu ???

    Nie. Mam 3-letnie doświadczenie potwierdzone zatrudnieniem w czasie studiów
    w firmie C, jak również wykonanymi zleceniami m. in. dla firm X, Y, Z, A
    itd.

    Ale oczywiście to 'sięsamo' nie zrobi. Ja na ten przykład właśnie będę miał
    coś podobnego w CV jak skończę studia za rok.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2006-07-10 11:12:31
    Od: "Maciek Sobczyk" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>

    Użytkownik "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:e8t9pp$ev1$1@inews.gazeta.pl...
    > U mnie w branzy jest to malo naturalne - absolwent, ktory nie ukonczyl ani
    > jednego projektu - to kiepsko w CV wyglada. Na czeste zmiany moze pozwolic
    > sobie osoba z pewnym doswiadczeniem. A i tak nie zawsze.
    Chodzi mi o to, że naturalną cechą absolwentów jest chęć sprawdzenia kilku
    miejsc pracy, zanim się osiądzie w jednym stałym. Jest to naturalny etap
    rozwoju w życiu człowieka. Dlatego nie inwestuje się wiele w młodych
    pracowników. Ta tendencja została przeszczepiona na grunt polski, choć
    akurat cechą polskiego rynku pracy jest to, że tak łatwo pracy zmienić nie
    można. Teoretycznie więc inwestowanie w młodych pracowników powinno być
    opłacalne. Ale nie jest, podobnie jak w wielu firmach opłacalne nie jest
    zapewnienie pracownikowi minimum godziwych warunków pracy.

    pzdr.
    m.

  • 20. Data: 2006-07-10 13:15:57
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Legionnaire wrote:

> [...]
    > można dojść do wniosku, że jedyną rzeczą, którą można robić po studiach,

    Jeśli jesteś tak ograniczony, że nie możesz się po C przestawić na inny
    język to faktycznie zmywak będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.