PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - kolejny raz

  • 1. Data: 2006-07-10 06:54:01
    Temat: Urlop - kolejny raz
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Witam
    Znalazłem taki paragraf w kodeksie pracy

    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. Co
    najmniej jedna część urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych
    dni kalendarzowych.

    Może mi ktoś powiedzieć czy musze wziąć urlop 14 dniowy czy mogę. Ma to
    dla mnie dość duże znaczenie.

  • 2. Data: 2006-07-10 09:25:53
    Temat: Re: Urlop - kolejny raz
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Dnia Mon, 10 Jul 2006 08:54:01 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > dni kalendarzowych.
    >
    > Może mi ktoś powiedzieć czy musze wziąć urlop 14 dniowy czy mogę. Ma to

    Słowo klucz w tym artykule to 'powinna'.
    Wg mnie (a prawnikiem nie jestem) oznacza to tylko tyle, że sugerowane jest
    żeby tak było.

  • 3. Data: 2006-07-10 16:58:08
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. Co
    > najmniej jedna część urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych

    To oznacza, że pracodawca nie może wyrazić zgody na takie podzielenie
    urlopu, że żadna z jego części nie wynosi 14 dni wypoczynku. Jak weźmiesz
    urlop od poniedziałku jednego tygodznia do piątku tygodnia następnego, przy
    założeniui, że pracujesz od poniedziałku do piątku, to będziesz miał 16
    kolejnych dni wypoczynku i wymóg przepisu zostanie spełniony. Zwróć uwagę,
    że również przepisy o dopłatach do wypoczynku z zakładowego funduszu
    świadaczeń socjalnych uzależniają dopłatę od tego czy wypoczynek trwa co
    najmniej 14 dni.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-07-11 11:17:04
    Od: "lula78" <l...@g...pl>

    Tomek <t...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > dni kalendarzowych.
    >
    > Może mi ktoś powiedzieć czy musze wziąć urlop 14 dniowy czy mogę. Ma to

    To już kwestia dogadania się z pracodawcą, ale prawo stanowi w ten sposób, że
    powinnieneś wziąść w roku conajmniej 2 tygodnie urlopu. U mnie w firmie nikt
    bynajmniej nikogo nie zmusza, żeby szedł obowiązkowo na 2 tygodnie urlopu.

    --
    http://www.poradopedia.pl/ - porady na każdy temat

  • 5. Data: 2006-07-11 16:15:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8stfr$o8e$1@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

> [...]
    > dni kalendarzowych.
    > Może mi ktoś powiedzieć czy musze wziąć urlop 14 dniowy czy mogę. Ma to
    Zapis ten ma zapewnić pracownikowi fragment urlopu pozwalający na faktyczny
    odpoczynek i regenerację sił. Uniemożliwia jednocześnie pracodawcy nadmierne
    stosowanie nieformalnych metod zmierzających do "rozdrobnienia"
    przysługujacego pracownikowi czasu urlopu.
    Pracodawca nie powinien wyrazić zgody na takie wnioski urlopowe, które
    powodowałyby niespełnienie tego warunku.
    Mówiąc prosto - w myśl prawa pracy powinieneś choć raz wystąpić z wnioskiem
    o minimum 14-dniowy urlop, inaczej pracodawca powinien udzielić Ci go bez
    wnioskowania (czyli przymusowo, bo nie możesz zrezygnować z prawa do
    urlopu).

    Jotte