PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV a zdjecie.

  • 31. Data: 2003-03-23 13:30:16
    Temat: Re: CV a zdjecie.
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    nospam napisał:

    > to sobie przejrzyj mase ogloszen w internecie, czy w ktorymkolwiek jest
    > prosba o zdjecie?
    > wiele firm dale tzw. "male ogloszenia" w rubryce "dam prace"... dopisanie,
    > ze chce ktos zdjecie *kosztuje* dodatkowe miejsce ;P
    > chyba malo ogloszen czytales...

    Przejrze sobie jutro wydanie gazetowe (jak zwukle) - a co do kosztow -
    rozumiem, ze dodanie do pozycji CV, LM slowa "foto" (tak samo jak
    uzywanie skrotow fax, tel, tel kom) podnosi niebotycznie koszt
    ogloszenia ?

    Zreszta tak jak napisalem w odpowiedzi, na post twierdzacy, ze zwyczajem
    jest zamieszczanie prosby o NIEPRZYSYLANIE zdjec - kiedy mowi sie o
    zwyczaju to trzeba miec do tego jakas podstawe - powtarzam - jedyne co
    widzialem w ogloszeniach to prosba o PRZYSYLANIE zdjec, wiec idac tym
    tropem - taki jest zwyczaj.

    Zreszta (znow ?) - bez posiadania (lub dostepu) do skanera i drukarki
    (puki co analogowe ksera niezbyt dobrze przenosza zdjecia, a cyfrowych
    jeszcze nie ma tak duzo) wysylanie rzeczywistego zdjecia jest dosyc
    kosztowna inwestycja, zwlaszcza jak ma sie wizje wysylania n.set
    aplikacji. Co zabawniejsze - nie ma okreslonego zwyczaju w jakiej formie
    wysylac zdjecia - niejako z oszczednosci wysylajacy wysylaja zeskanowane
    i wdrukowane na CV czy LM, natomiast ogloszeniodawcy jak na razie nie
    wyrazili sie jasno o tym, co mysla o takich zdjeciach.

    Flyer

  • 32. Data: 2003-03-23 14:01:11
    Od: "Larry" <l...@N...wp.pl>

> [...]
    > rozumiem, ze dodanie do pozycji CV, LM slowa "foto" (tak samo jak
    > uzywanie skrotow fax, tel, tel kom) podnosi niebotycznie koszt

    Dyskusja wydaje mi sie pusta. Dlaczego niby fakt zamieszczenia zdjecia
    mialby ze wgledow proceduralnych przekreslac aplikacje???
    Bedac pracodawca, jesli wymagam zgloszen ze zdjeciem (bo np zatrudniam
    na stanowisko gdzie mila aparycja jest wazna), to odrzucam te cv, ktore
    zdjecia nie zawieraja (bo wprost nie spelniaja wymagan, ktore postawilem).

    Jesli natomiast wyglad nie jest istotny, to zamieszczenie zdjecia
    dziala in plus, chyba, ze ma sie koszmarna fizjonomie. To jednak nalezy
    zostawic ocenie wysylajacego.
    Mysle, ze jesli cv + zdjecie (legitymacyjne, dyplomowe) nie zajmuje wiecej niz
    50kB, to ogloszeniodawca absolutnie nie ma prawa sie "obrazic".

    Larry

  • 33. Data: 2003-03-23 14:07:59
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

> [...]
    > zwyczaju to trzeba miec do tego jakas podstawe - powtarzam - jedyne co
    > widzialem w ogloszeniach to prosba o PRZYSYLANIE zdjec, wiec idac tym

    hm, ale gdyby zwyczajowo bylo przyjete wysylanie aplikacji ze zdjeciem to
    firmy nie prezyzowalyby ("CV + foto"), bo rozumialoby sie to samo przez sie.
    Zwyczajem jest chyba przeslanie czystej cefalki z pismem przewodnim ze w
    odpowiedzi na Panstwa ogloszenie z dnia bla bla bla :)

    Asiek

  • 34. Data: 2003-03-23 17:01:11
    Od: " Wojtek" <v...@N...gazeta.pl>

    mer <b...@i...pl> napisał(a):

    > Nie rozumiesz o czym piszemy.
    >
    > mer

    Tomek pytal o prawo wiec mu odpowiedzialem (na tyle na ile wiem). I jak,
    bedziesz wysylal kasete z probka glosu, no bo przeciez uzywamy sluch na
    codzien i pracodawca ma prawo wiedziec z kim bedzie obcowal? Pracowca moze
    sobie na przyklad zazyczyc deklamacji pierwszej ksiegi Pana Tadeusza... Wiem
    bardzo dobrze o czym piszecie, tylko po prostu bardzo sie z tym nie
    zgadzam :) I argument rzeczowe poprosze. Wojtek

  • 35. Data: 2003-03-24 16:14:52
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    nawrotka <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Amerykanie w swoim resume raczej nie wkleja zdjec, ma to zapobiegac np
    > dyskryminacji rasowej. Nie jest obowiazkiem nawet podawanie wieku.

    Przecież wiek delikwenta chyba dość łatwo ustalić na podstawie przebiegu
    pracy zawodowej czy roku, w którym na przykład skończył studia. Niepodawanie
    wieku to chyba trochę przerost formy nad treścią.
    Poza tym, jak delikwent przyjdzie ma interview, to chyba dośc łatwo da się
    ustalić jego przynalezność rasową i w szczególności dyskryminować.

  • 36. Data: 2003-03-24 16:18:45
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Wojtek <v...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Stefan Turalski <s...@k...chip.pl> napisał(a):
    > Czytam te wasze wypowiedzi i glos mi sie jezy na glowie. Wiekszosc z ludzi
    > tutaj sie wypowiadajacych, uwaza za normalne ze zdjecie powinno byc
    dolaczone
    > do CV. W wiekszosci zachodnich krajow jest to nie do pomyslenia! Ludzie z
    tej
    > biedy zapominaja o ludzkiej godnosci i wszystkie wymogi pracodawcow
    > (jakiekolwiek by nie byly) uwazaja za normalne. Rozumiem ze jak czlowiek ma
    > noz na gardle to zrobi prawie wszystko aby prace dostac ale prosze nie
> [...]

    Ale dlaczego zamieszczenie zdjęcia ma być chorym zjawiskiem ? Przeciez jak
    kandydat przyjdzie na interview to i tak jego powierzchownośc stanie się
    publiczną tajemnicą.

    Pracodawca zatrudnia człowieka i o tym człowieku chce wiedzieć trochę więcej -
    przeciez w szczególności będzie z nim spędzał 8 godzin dziennie przez 5 dni
    w tygodniu - niewykluczone, że więcej czasu niż z własną żoną.

    Według twojej argumentacji kandydat do pracy to nie człowiek tylko maszyna,
    gdzie jedyne co się liczy, to parametry techniczne.

  • 37. Data: 2003-03-24 17:18:52
    Od: " Wojtek" <v...@N...gazeta.pl>

    leszek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Według twojej argumentacji kandydat do pracy to nie człowiek tylko maszyna,
    > gdzie jedyne co się liczy, to parametry techniczne.

    1.Wedlug prawa polskiego, pracodawca nie ma calkowitej swobody wybierania
    sobie pracownika, pomimo ze moze z tym pracownikiem moze spedzac "wiecej
    czasu niz z wlasna zona". Odsylam Ciebie do Dodatku do Ubezpieczeń i Prawa
    Pracy 4(70) z dnia: 2002-02-10 artykul 11. Czy jest to przepis dobry czy zly
    to juz zupelnie inna dyskusja. Takie jest prawo i tak dlugo jak ono
    funkconuje pracodwacy musza tego przestrzegac.
    2. Wedlug Twojej argumentacji (uzylem juz tego argumentu wczesniej)
    pracodawca moglby zazadac probki Twojego glosu. Wszak bedzie on z Toba
    przebywal tyle czasu a sluch jest jednym z najwazniejszych zmyslow. Jak mu
    sie nie bedzie Twoj glos podobal, toz on bedzie przeciez cierpial a to jego
    firma. Chcialbys dolaczac kasete z Twoim glosem to CV? Ja nie...

  • 38. Data: 2003-03-24 18:26:23
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Pracy 4(70) z dnia: 2002-02-10 artykul 11. Czy jest to przepis dobry czy

    Masz chyba na myśli artykuł III - zakaz dyskryminacji albo VII - przyjmowanie
    do pracy. Zresztą w artykule VII masz napisane, że kandydat musi złożyć:

    > wypełniony kwestionariusz osobowy wraz z niezbędną ilością fotografii,

    Więc i tak przed fotografią nie uciekniesz.

    Czynisz jakieś błędne założenia - mianowicie uwazasz, że jak jest do CV
    fotografia, to na pewno pracodawca nie zwraca uwagi na kwalifikacje, a zaraz
    patrzy, czy blondynka czy brunetka. Wiesz mi, nie jest tak. Znam tę sprawę z
    drugiej strony (to znaczy pracodawcy) i zdecydowanie wolę CV z fotografiami,
    jakoś bardziej przybliżają kandydata, niż dziesiątki (czy setki) takich
    samych CV, które zazwyczaj zawierają dokładnie takie same informacje, jakby
    kandydaci uczyli się wypełniać CV z dokładnie tych samych podręczników.

> [...]
    > sie nie bedzie Twoj glos podobal, toz on bedzie przeciez cierpial a to jego
    > firma. Chcialbys dolaczac kasete z Twoim glosem to CV? Ja nie...

    Jeśli zatrudniam tenora lub spikera, to pewnie tak. Jeśli miałbym zatrudnić
    osobę, która będzie się zajmować sprzedażą, to też bym wolał posłuchać jak
    taka osoba mówi. Natomiast nie domagałbym się próbek głosu, bo nie ma takiego
    obyczaju.

  • 39. Data: 2003-03-24 19:09:49
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    jego
    > firma. Chcialbys dolaczac kasete z Twoim glosem to CV? Ja nie...

    jesli sie pojawi takie ogloszenie w ktorym bedzie zadanie kasety z probka
    glosu to poprostu nie wysylaj na nie odpowiedzi.
    swoja droga ja takie ogloszenie widzialem i sie nie dziwie - w GW zespol
    muzyczny szukal wokalistki (oczywiscie CV nie wyslalem ;-) ).
    nie sa to jednak wylacznie az tak specyficzne ogloszenia. w firmie, w ktorej
    pracowalem zatrudnialismy telemarketerow. nie pisalismy w ogloszeniu zeby
    przysylali kasety ale jak ktos mial glos dyskwalifikujacy go w telefonicznej
    rozmowie z klientaem to na prace nie mial szans. jak latwo sobie wyobrazic
    sa pewne kryteria, ktore dyskwalifikuja niektorych ludzi w wyscigu o
    okreslone stanowiska pracy. wyglad zewnetrzny jest tak samo wazny jak to czy
    czlowiek potrafi mowic.

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 40. Data: 2003-03-24 19:29:55
    Od: " Wojtek" <v...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > do pracy. Zresztą w artykule VII masz napisane, że kandydat musi złożyć:

    > Więc i tak przed fotografią nie uciekniesz.
    Sa przeciez firmy w Polsce ktore przy rekrutacji zdjecia nie chca. Czyzby
    lamaly one prawo?
> [...]
    > kandydaci uczyli się wypełniać CV z dokładnie tych samych podręczników.

    Z tym zgoda. Ja bym takie "maszynowe" CV odrzucal. To chyba sprawa
    doswiadczenia zeby zadecydowac ktore CV reprezentuje wartosciowego kandydata.
    Watpie jednak zeby zdjecie w tym pomagalo. Nie wesze tutaj zadnego spisku,
    obawiam sie po prostu ze ciezki rynek pracy pozwala pracodawca wymyslac co
    raz to inne wymagania ktore po pewnym czasie nie wnosza automatycznie nic do
    procesu selekcji, co wiecej, powoduja ze selekcja staje sie raczej
    przypadkowa - taka loteria.

> [...]
    > osobę, która będzie się zajmować sprzedażą, to też bym wolał posłuchać jak
    > taka osoba mówi. Natomiast nie domagałbym się próbek głosu, bo nie ma

    Ale ja tutaj nie mowie o tenorach ani ekspedietach. Co powiesz jak informatyk
    ma dolaczyc zdjecie (szczegolnie taki ktory nie bedzie mial zadnego kontaktu
    z klientami)? Mowimy tutaj o zdecydowanej wiekszosci, gdzie wyglad czlowieka
    nie bedzie mial zadnego wplywu na wykonywane przez niego czynnosci. Pewnie ze
    sa zawody gdzie pewne predyspozycje sa wymagane (np. w policji trzeba miec
    iles tam centymetrow wzrostu) ale nie o takich przypadkach tutaj mowa. Ktos
    na tej grupie kilka miesiecy temu podawal przyklad ogloszenia na magazyniera
    gdzie chcieli zdjecie...