PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV a zdjecie. › Re: CV a zdjecie.
    From: " Wojtek" <v...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV a zdjecie.
    Date: Mon, 24 Mar 2003 19:29:55 +0000 (UTC)

    leszek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    Prawa
    > zly
    >
    > Masz chyba na myśli artykuł III - zakaz dyskryminacji albo VII -
    przyjmowanie
    > do pracy. Zresztą w artykule VII masz napisane, że kandydat musi złożyć:

    > Więc i tak przed fotografią nie uciekniesz.
    Sa przeciez firmy w Polsce ktore przy rekrutacji zdjecia nie chca. Czyzby
    lamaly one prawo?
    > Czynisz jakieś błędne założenia - mianowicie uwazasz, że jak jest do CV
    > fotografia, to na pewno pracodawca nie zwraca uwagi na kwalifikacje, a
    zaraz
    > patrzy, czy blondynka czy brunetka. Wiesz mi, nie jest tak. Znam tę sprawę
    > drugiej strony (to znaczy pracodawcy) i zdecydowanie wolę CV z
    fotografiami,
    > jakoś bardziej przybliżają kandydata, niż dziesiątki (czy setki) takich
    > samych CV, które zazwyczaj zawierają dokładnie takie same informacje, jakby
    > kandydaci uczyli się wypełniać CV z dokładnie tych samych podręczników.

    Z tym zgoda. Ja bym takie "maszynowe" CV odrzucal. To chyba sprawa
    doswiadczenia zeby zadecydowac ktore CV reprezentuje wartosciowego kandydata.
    Watpie jednak zeby zdjecie w tym pomagalo. Nie wesze tutaj zadnego spisku,
    obawiam sie po prostu ze ciezki rynek pracy pozwala pracodawca wymyslac co
    raz to inne wymagania ktore po pewnym czasie nie wnosza automatycznie nic do
    procesu selekcji, co wiecej, powoduja ze selekcja staje sie raczej
    przypadkowa - taka loteria.

    > Jeśli zatrudniam tenora lub spikera, to pewnie tak. Jeśli miałbym zatrudnić
    > osobę, która będzie się zajmować sprzedażą, to też bym wolał posłuchać jak
    > taka osoba mówi. Natomiast nie domagałbym się próbek głosu, bo nie ma
    takiego
    > obyczaju.

    Ale ja tutaj nie mowie o tenorach ani ekspedietach. Co powiesz jak informatyk
    ma dolaczyc zdjecie (szczegolnie taki ktory nie bedzie mial zadnego kontaktu
    z klientami)? Mowimy tutaj o zdecydowanej wiekszosci, gdzie wyglad czlowieka
    nie bedzie mial zadnego wplywu na wykonywane przez niego czynnosci. Pewnie ze
    sa zawody gdzie pewne predyspozycje sa wymagane (np. w policji trzeba miec
    iles tam centymetrow wzrostu) ale nie o takich przypadkach tutaj mowa. Ktos
    na tej grupie kilka miesiecy temu podawal przyklad ogloszenia na magazyniera
    gdzie chcieli zdjecie...