PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie. Bezrobocie??

  • 31. Data: 2003-08-13 17:47:04
    Temat: Re: Bezrobocie. Bezrobocie??
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Poza tym, zawsze dla kogos jakos kwota gdzies bedzie niewystraczająca.
    > Tyle, ze jak sie ma dziecko na utrzymaniu to lepiej zarabiac 1200 zł niz
    > nic nie zarabiac.
    A co z mieszkaniem za 1000zł, jedzeniem, pieluchami itp...Markot to nie
    mieszkanie...

    > Dla jednego to jest dobrze, dla innego nei jest. Dla mnie 1200 zł - nei
    > jest dobrze, ale znam osoby ze swojej podstawówki, ktorym kariera naukowa
    > zakonczyła sie dosc szybko, i dla nich 1200 zł - jest dobrze.
    j.w.

    > A po co dyskutowac o tych, którzy nie mogą?
    > Są oni de facto wyłaczeni z rynku pracy, czy to z powodu ciezkiej choroby,
    > czy z innego (własnie jeksigo innego?). Wtedy mają rente, lub jakas
    > wczesniejsza emeryture i własciwie nie sa bezrobotni [ i nei ma sensu
    > dyskutowac o wysokosci rent i emerytur, bo to niewiele zmieni]

    Nie każdy bezrobotny jest rencistą, są miejsca w Polsce gdzie nie ma pracy
    i juz.
    A dlaczego o nich nie dyskutowac ??? To nie jest grupa poszukiwaczy leni i
    nierobów. Rozmawiamy tu o rynku pracy na jego wszystkich płaszczyznach.

    > Nie wiem, nie mam problemów z przemianą materii :)
    > Aczkolwiek mozna by przedstawic argumenty swiadczace o tym, ze ulga jest
    > tak wielka, ze jest mu w koncu dobrze.
    >
    > ps. Ten przyklad to chyba jest nie całkiem na miejscu.

    To jest bardzo dobry przykład, dzięki tej materii mozna wyjasnić bardzo
    wiele zjawisk zachodzących w relacjach miedzyludzkich. Jak byś nie stał(a) ,
    dupa z tyłu.
    Sławek

  • 32. Data: 2003-08-13 17:50:30
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > ja zauwazyłam ....
    > Smutno mi, ze nie czytasz moich postów ;)

    Oj, a ile się teraz musze natłumaczyć...Bedę uważniejszy

  • 33. Data: 2003-08-13 17:50:53
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 19:47:04 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Sławek* skreślił te oto słowa:

    > A co z mieszkaniem za 1000zł, jedzeniem, pieluchami itp...Markot to nie
    > mieszkanie...

    Trzeba pracowac i szukac cały czas czegos lepszego... to chyba oczywiste.
    Nie mow, ze tego nei wiesz, bo Cie uznam za klasyczny przypadek wyuczonej
    bezradnosci ;)

    > j.w.

    Nie, jw, bo w Poznaniu mieszkania są tansze.

    > Nie każdy bezrobotny jest rencistą, są miejsca w Polsce gdzie nie ma pracy
    > i juz.

    Przecziez Ty pisałes o osobach nie mogacych pracowac.
    IMO nie moze pracowac inwalida, a taki otrzymuje jakies swiadczenia.

    > A dlaczego o nich nie dyskutowac ??? To nie jest grupa poszukiwaczy leni i
    > nierobów. Rozmawiamy tu o rynku pracy na jego wszystkich płaszczyznach.

    Dla mnie osoby, ktore nie mogą pracowac nie są uczestnikami rynku pracy
    dopóki ich status nie zmieni sie na: 'mogą'.

    > To jest bardzo dobry przykład, dzięki tej materii mozna wyjasnić bardzo
    > wiele zjawisk zachodzących w relacjach miedzyludzkich. Jak byś nie stał(a) ,
    > dupa z tyłu.

    Jest to dla mnie zbyt abstrakcyjne.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154
    howuser&userid=39102

  • 34. Data: 2003-08-13 18:07:25
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Trzeba pracowac i szukac cały czas czegos lepszego... to chyba oczywiste.
    > Nie mow, ze tego nei wiesz, bo Cie uznam za klasyczny przypadek wyuczonej
    > bezradnosci ;)

    Wiem to oczywiście, ale nie nazywam tego świetną sytuacją.

    > Nie, jw, bo w Poznaniu mieszkania są tansze.

    Jednak j.w. bo kolega Nygus odnosił się do Warszawy , a nie całej Polski.

    Nie do końca są wyłączeni , bo ludzie pracujący składają się na ich renty,
    tak jak oni kiedyś składali się na odbudowę Polski, naszą edukację i rozwój
    potencjału zbrojeniowego ZSRR. Nie było by nas bez nich i nie może być ich
    bez nas. Zus i podatki nie idą tylko na pensje ministrów, tak więc nie
    możesz ich skreślać.

    > Przecziez Ty pisałes o osobach nie mogacych pracowac.
    > IMO nie moze pracowac inwalida, a taki otrzymuje jakies swiadczenia.
    Powiedz to zdrowym młodym ludziom mieszkających na terenach byłych PGR-ów,
    których nie stać na wyjazd do wspaniałej Warszawy, u nich nie ma pracy i nie
    mają co ze sobą począć.

    bez komentarza

    Sławek

  • 35. Data: 2003-08-13 18:07:35
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A co z mieszkaniem za 1000zł, jedzeniem, pieluchami itp...Markot to nie
    > mieszkanie...

    Mieszkanie za 1000? Popowiekszali sie i w dupach sie poprzewracalo???

    Jak musisz wynajmowac to po pierwsze niekoniecznie od razu mieszkanie. A po
    drugie jak musisz w Warszawie - to Twoj problem. Tam jest kolejka
    miejscowych, ktorym 1,200.00 przez jakis czas wystarczy. Zapewnianie
    warunkow mieszkaniowych jest zadaniem wlasnym gminy a nie pracodawcy.

    <dygresja>
    A co do pieluch... Jakos wydaje mi sie ze pokolenia wychowane na tetrowych
    maja zdrowsze podejscie do zycia i pracy niz obecne, wychowane na pampersach
    n-tej generacji. Jak bachorowi bylo w tetrowej mokro to wydzieral ryja,
    uczac sie reagowac na niesprzyjajace okolicznosci. No i szybciej i
    skuteczniej szlo mu przesiadanie sie na nocnik.

    Czasami odnosze wrazenie, ze spora czesc lamentu mlodych ludzi (w tym na
    rynek pracy) wynika stad ze im sie pampers przepelnil, a nie ma juz chetnych
    do wymienienia go na nowy.
    </dygresja>

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 36. Data: 2003-08-13 18:09:10
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Może to nie jest główny temat wątku, ale... byłam w tym roku nad morzem i
    > jako smakoszka lodów zjadłam kilka w czasie swojego pobytu. Pyszne, duże
    > lody kosztują od 2 zł (tak, tak!) do 3,50 zł - zależy od punktu. Takie z
    > zastygającą polewą kosztują są o 0,50 zł droższe. Ceny te dotyczą jednej z
    > bardziej popularnych miejscowości w Zachodniopomorskim.
    >
    > Iza

    Dyskusja jest goraca, a lody nad morzem mają jednak nizsza cene.

  • 37. Data: 2003-08-13 18:12:03
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 20:07:25 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Sławek* skreślił te oto słowa:

    > Wiem to oczywiście, ale nie nazywam tego świetną sytuacją.

    Zawsze moze byc gorzej...

    > Jednak j.w. bo kolega Nygus odnosił się do Warszawy , a nie całej Polski.

    A jednak nie skoro wątek sie inaczej rozwinał, pisałam o sobie i swoich
    znajomych.
    Kontekst wypowiedzi jest niezwykle istotny przy jej interpretowaniu.

> [...]
    > potencjału zbrojeniowego ZSRR. Nie było by nas bez nich i nie może być ich
    > bez nas. Zus i podatki nie idą tylko na pensje ministrów, tak więc nie

    Skreslam ich w tym sensie, ze nie sa kandydatami do pracy. Nie sa
    bezrobotni.
    Wiec nie leza w kregu moich zainteresowan.

    Na brak mobilnosci nic nie poradze.

  • 38. Data: 2003-08-13 18:15:25
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    > miejscowych, ktorym 1,200.00 przez jakis czas wystarczy. Zapewnianie
    > warunkow mieszkaniowych jest zadaniem wlasnym gminy a nie pracodawcy.

    Kto tu mowił o checi czy musie mieszkania w W-wie? Gmina zapewnia warunki
    mieszkaniowe?? Kolejna ciekawostka...

  • 39. Data: 2003-08-13 18:49:00
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    PGR-ów,

    > Na brak mobilnosci nic nie poradze.

    Upraszczasz wszystko...Czy mobilność pomoże w spaniu, jedzeniu i zachowaniu
    higieny? Egoistyczne podejście do tematu nic nie wniesie do naszej dyskusji
    o sytuacji w kraju. Gdyby ich rodzice byli komunistami, a nie rolnikami byli
    by teraz ustawieni. Ukradli by co się da w 89-90 i by się nie martwili.
    Dobrze im tak, tak?

  • 40. Data: 2003-08-13 18:55:32
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 20:49:00 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
> [...]

    > nie

    > Upraszczasz wszystko...Czy mobilność pomoże w spaniu, jedzeniu i zachowaniu

    Wybacz, jesli sie mieszka gdzies gdzie nie ma *zadnych* perspektyw na
    zdobycie pracy to siedzenie w tym miejscu jest zwyczajną głupotą.
    I o ile moge zrozumiec, ze starsi ludzie nie maja po co przeprowadzac sie
    gdzie indziej, to młodzi ludzie, ktorych nic nie trzyma w miejscu, ktorzy
    jeszcze nie pobudowali tam domow, nie maja rodziny powinni sie spakowac i
    szukac pracy gdzie indziej.
    Nikt za nich nie znajdzie tej pracy... no ale zamiast wykazac sie
    mobilnoscia lepiej siedzic na PGRze i biadolic i uzalac sie nad swoim
    losem... Prosze bardzo, ale w takim przypadku ja takich ludzi mam gdzies,
    bo nie przepadam za utrzymyaniem drmozjadów ze swoich podatkow. Własciwie
    lepiej dla wszystkich by było by natura szybko usuneła takie jednostki.
    Taka naturalna selekcja.

    Wiesz, zrozumiałe jest, ze moze sie komus nie udac w nowym miejscu -
    gwarancji nie ma, ale nie zasługuja nawe na dobre słowo osoby,ktore siedza,
    pija i narzekają. Oni maja gdzies swoj los - to tymbardziej ja mam ich los
    gdzies.

    > Egoistyczne podejście do tematu nic nie wniesie do naszej dyskusji
    > o sytuacji w kraju.

    A gdzie zobaczyles egoistyczne podejscie?
    To jest racjonalne podejscie do tematu.

    > Gdyby ich rodzice byli komunistami, a nie rolnikami byli
    > by teraz ustawieni.Ukradli by co się da w 89-90 i by się nie martwili.

    Ojoj, a moi rodzice nie byli komunistami, nic nie ukradli, a sa teraz
    *ustawieni*, a i ja nie narzekam.
    Cosik klapki oczy komus tu przysłoniły.

    > Dobrze im tak, tak?

    Rodziny nikt nie wybiera, jednak kazdy ma wpływ na to jak jego zycie bedzie
    wygladac.