PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezczelność headhunterów

  • 41. Data: 2008-12-15 20:00:56
    Temat: Re: Bezczelność headhunterów
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 15 Gru, 19:22, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Coz niektorzy tak maja. Btw. goscie robia tak naprawde wszystkim przysluge,

    LOL Agenci ubezpieczeniowi, sprzedawcy kredytow i inni domokrazcy
    takze :)

    > wiec odrobina cierpliwosci nie zawadzi. Bez instytucji headhuntera place
    > zapewne bylyby nizsze, w kazdym razie jesli chodzi o specjalistow itp..

    Moglbys rozwinac temat? W jaki sposob headhunter wplywa na moja
    pensje? Ja np moge wyprowadzic teorie ze gdyby nie headhunter to
    rekrutowany zawodnik moglby dostac premie (w wysokosci wynagrodzenia
    dla headhuntera) :)

  • 42. Data: 2008-12-15 20:43:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    badzio pisze:

> [...]
    > pensje? Ja np moge wyprowadzic teorie ze gdyby nie headhunter to
    > rekrutowany zawodnik moglby dostac premie (w wysokosci wynagrodzenia

    Argument w stylu "lepiej gdyby była jedna firma telekomunikacyjna,
    niż 100, bo wtedy mogłaby zaproponować niższe ceny (brak reklam, zakres
    obowiązków się nie dubluje itp.)".

    Podwyżki nie wynikają z tego, że pracodawcy mają dużo pieniędzy
    (których nie wydali na headhunterów), tylko z tego, że pracownicy mogą
    odejść do konkurencji (do innej pracy), jeśli pensja będzie zbyt niska.
    Prawdopodobieństwo zmiany pracy (a tym samym pensja przy jakiej
    pracownik jest skłonny jej nie zmieniać) zależy również od szeroko
    pojętej mobilności pracowników (rozumianej również jako rozeznanie w
    rynku, przeglądanie innych ofert). Niewątpliwie headhunterzy zwiększają
    prawdopodobieństwo odejścia pracownika, powodując ogólnie podwyższenie
    pensyj.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2008-12-16 06:45:07
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 15 Gru, 21:43, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > (których nie wydali na headhunterów), tylko z tego, że pracownicy mogą
    > odejść do konkurencji (do innej pracy), jeśli pensja będzie zbyt niska.

    True

> [...]
    > rynku, przeglądanie innych ofert). Niewątpliwie headhunterzy zwiększają
    > prawdopodobieństwo odejścia pracownika, powodując ogólnie podwyższenie

    Pracodawca zatrudnia headhuntera dlatego ze chce znalezc nowych
    pracownikow czy tez szuka nowych pracownikow dlatego ze zatrudnil
    headhuntera? IMHO to pierwsze. Wiec jakos nie czuje wdziecznosci dla
    headhunterow z powodu wyzszej pensji. Co najwyzej czasami jestem im
    wdzieczny za to ze mi umilaja prace swoimi 'inteligentnymi'
    wypowiedziami :)
    Np - panienka molestowala mnie mailowo o zmiane pracy a ja probowalem
    ja splawic mowiac ze nie chce sie wyprowadzac z Lodzi (chodzilo o
    oferte pracy w wawie). Wreszcie zaczelismy pisac na skype i ona
    wyskakuje ze mna z tekstem: "zatem panie Michale.... na czym polega
    problem?". Albo 'o jezu ale mi lataja te literki.... '. Albo myli moje
    imie i pisze do mnie 'panie Marcinie' :)
    A raz mi sie zdarzylo ze panienka byla strasznie namolna i koniecznie
    chciala poznac moja aktualna pensje. I nie mogla zrozumiec czemu nie
    chce jej podac tej informacji :)

  • 44. Data: 2008-12-16 16:37:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    badzio pisze:

> [...]

    Na Twoja na pewno nie, pislaem o specjalistach, a Ty wygladasz na
    ociezalego.

  • 45. Data: 2008-12-16 16:40:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > przeglądanie innych ofert). Niewątpliwie headhunterzy zwiększają
    > prawdopodobieństwo odejścia pracownika, powodując ogólnie podwyższenie

    To tez, ale ja mialem na mysli jeszcze druga strone i chyba wazniejsza.
    Headhunter jest zwyle oplacany proporcjonalnie do zarobkow zlowionej glowy -
    co ma skutek oczywisty.

  • 46. Data: 2008-12-16 23:39:50
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "badzio" napisał: /ciap/

    co robisz że majac ustawione kodowanie iso-2 prawidłowo widzisz posty
    kodowane uft-8 ?

  • 47. Data: 2008-12-18 05:32:35
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <gi8lvv$ksp$1@nemesis.news.neostrada.pl> Ghost napisal(a):

    > Na Twoja na pewno nie, pislaem o specjalistach, a Ty wygladasz na
    > ociezalego.

    Zejdź na poziom merytoryczny.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 48. Data: 2008-12-18 12:58:05
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 16 Gru, 17:37, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Na Twoja na pewno nie, pislaem o specjalistach, a Ty wygladasz na
    > ociezalego.

    Na temat nie umiemy?