PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezczelność headhunterów › Re: Bezczelność headhunterów
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezczelność headhunterów
    Date: Mon, 15 Dec 2008 21:43:41 +0100

    badzio pisze:

    > LOL Agenci ubezpieczeniowi, sprzedawcy kredytow i inni domokrazcy
    > takze :)

    > Moglbys rozwinac temat? W jaki sposob headhunter wplywa na moja
    > pensje? Ja np moge wyprowadzic teorie ze gdyby nie headhunter to
    > rekrutowany zawodnik moglby dostac premie (w wysokosci wynagrodzenia
    > dla headhuntera) :)

    Argument w stylu "lepiej gdyby była jedna firma telekomunikacyjna,
    niż 100, bo wtedy mogłaby zaproponować niższe ceny (brak reklam, zakres
    obowiązków się nie dubluje itp.)".

    Podwyżki nie wynikają z tego, że pracodawcy mają dużo pieniędzy
    (których nie wydali na headhunterów), tylko z tego, że pracownicy mogą
    odejść do konkurencji (do innej pracy), jeśli pensja będzie zbyt niska.
    Prawdopodobieństwo zmiany pracy (a tym samym pensja przy jakiej
    pracownik jest skłonny jej nie zmieniać) zależy również od szeroko
    pojętej mobilności pracowników (rozumianej również jako rozeznanie w
    rynku, przeglądanie innych ofert). Niewątpliwie headhunterzy zwiększają
    prawdopodobieństwo odejścia pracownika, powodując ogólnie podwyższenie
    pensyj.

    --
    Liwiusz