PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezczelność headhunterów › Re: Bezczelność headhunterów
    From: badzio <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezczelność headhunterów
    Date: Mon, 15 Dec 2008 22:45:07 -0800 (PST)

    On 15 Gru, 21:43, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Argument w stylu "lepiej gdyby była jedna firma telekomunikacyjna,
    > niż 100, bo wtedy mogłaby zaproponować niższe ceny (brak reklam, zakres
    > obowiązków się nie dubluje itp.)".
    >
    >    Podwyżki nie wynikają z tego, że pracodawcy mają dużo pieniędzy
    > (których nie wydali na headhunterów), tylko z tego, że pracownicy mogą
    > odejść do konkurencji (do innej pracy), jeśli pensja będzie zbyt niska.

    True

    > Prawdopodobieństwo zmiany pracy (a tym samym pensja przy jakiej
    > pracownik jest skłonny jej nie zmieniać) zależy również od szeroko
    > pojętej mobilności pracowników (rozumianej również jako rozeznanie w
    > rynku, przeglądanie innych ofert). Niewątpliwie headhunterzy zwiększają
    > prawdopodobieństwo odejścia pracownika, powodując ogólnie podwyższenie
    > pensyj.

    Pracodawca zatrudnia headhuntera dlatego ze chce znalezc nowych
    pracownikow czy tez szuka nowych pracownikow dlatego ze zatrudnil
    headhuntera? IMHO to pierwsze. Wiec jakos nie czuje wdziecznosci dla
    headhunterow z powodu wyzszej pensji. Co najwyzej czasami jestem im
    wdzieczny za to ze mi umilaja prace swoimi 'inteligentnymi'
    wypowiedziami :)
    Np - panienka molestowala mnie mailowo o zmiane pracy a ja probowalem
    ja splawic mowiac ze nie chce sie wyprowadzac z Lodzi (chodzilo o
    oferte pracy w wawie). Wreszcie zaczelismy pisac na skype i ona
    wyskakuje ze mna z tekstem: "zatem panie Michale.... na czym polega
    problem?". Albo 'o jezu ale mi lataja te literki.... '. Albo myli moje
    imie i pisze do mnie 'panie Marcinie' :)
    A raz mi sie zdarzylo ze panienka byla strasznie namolna i koniecznie
    chciala poznac moja aktualna pensje. I nie mogla zrozumiec czemu nie
    chce jej podac tej informacji :)