PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odebranie części pensji przez pracodawcę?

  • 1. Data: 2008-12-10 14:41:35
    Temat: Odebranie części pensji przez pracodawcę?
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie odebrania części pensji przez pracodawcę? W
    umowie nie ma żadnych zapisów na ten temat. Sprawa dotyczy pracowników
    w firmie i przełożeni mają zamiar ukarać pracowników obciecięciem
    pensji. Napiszcie mi proszę jeśli wiecie czy pracodawca może to zrobić
    i ew. na jakiej podstawie. Miał może ktoś taki przypadek?
    Pozdrawima i dzięki.

  • 2. Data: 2008-12-10 15:32:19
    Temat: Re: Odebranie części pensji przez pracodawcę?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 10 Dec 2008 06:41:35 -0800 (PST), belgrano
    <a...@g...net.pl> wrote:

> [...]
    >pensji. Napiszcie mi proszę jeśli wiecie czy pracodawca może to zrobić
    >i ew. na jakiej podstawie. Miał może ktoś taki przypadek?

    Może obciąć tylko uznaniowe premie. Inne rozwiązanie, to wypowiedzenie
    zmieniające.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-12-10 22:39:26
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    <a...@g...net.pl> wrote:

> [...]
    >w firmie i przełożeni mają zamiar ukarać pracowników obciecięciem
    >pensji. Napiszcie mi proszę jeśli wiecie czy pracodawca może to zrobić

    "Na jakiej podstawie" to całkiem niezłe pytanie. Dlaczego nie zadać
    go pracodawcy?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 4. Data: 2008-12-10 23:35:37
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Może obciąć tylko uznaniowe premie. Inne rozwiązanie, to wypowiedzenie
    > zmieniające.

    polecam kodeks pracy, szczegolnie art. 87 i 108, z nich sie mozna
    dowiedziec za co, w jakim terminie, do jakiej wysokosci i w jakiej
    kolejnosci pracodawca moze sciagac naleznosci z wynagrodzenia

  • 5. Data: 2008-12-12 13:58:42
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Ok. dzięki, narazie trzeba mieć premie:-). Chyba się załodze upiecze i
    za pozostawienie jednej rzeczy w innym miejscu nie odbiorą nic.
    Dzieki.