PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absurd w ustawie !

  • 21. Data: 2003-02-12 13:31:54
    Temat: Odp: Absurd w ustawie !
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Michal Talaga <m...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2dhl5$paq$...@s...man.poznan.pl...

    > ale to wszystko szlag trafi jak wejda biopaliwa, gdyz zdrozeje benzyna,
    > koszty transportu .....

    Ale dzięki temu banki więcej zarobią na większych opłatach za przelewy :-)

  • 22. Data: 2003-02-12 13:50:00
    Temat: Re: Absurd w ustawie !
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ale to wszystko szlag trafi jak wejda biopaliwa, gdyz zdrozeje benzyna,
    > koszty transportu .....
    >
    > i efekty mniej wiecej odwrotne do wymienionych przez Ciebie, z tym ze ze
    > zwielokrotniona sila :-(

    Malkontent :-P
    Przecież jak bioplaiwa zaczną zacierać silniki wzrośnie popyt na
    odcholowywanie, a że na biopaliwa najodporniejszy jest Qń to od razu
    rozwiąże się problem bezrobocia na wsi :-)
    Pozdrawiem
    Paweł

  • 23. Data: 2003-02-12 14:38:07
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "Nina M. Miller" w news:m2n0l2gncw.fsf@pierdol.ninka.net napisał(a):

    > ciekawe jest to, ze z jednej strony szereg osob tutaj
    > na tej grupie narzeka na "przyjmowanie po
    > znajomosci", ale z drugiej jak zaproponowac przepisy,
    > ktoreby to ukrocily to zaraz sie podnosi wrzask.

    W jaki sposob niby te przepisy to ukroca? Nie moge sobie przypomniec gdzie
    to slyszalem (czytalem)... w kazdym badz razie chodzi o taka mysl:
    "Czlowiekowi mozna nakazac co ma mowic, ale nie mozna nakazac tego co ma
    myslec."

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

  • 24. Data: 2003-02-12 14:43:36
    Temat: Re: Odp: Absurd w ustawie !
    Od: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>

    Samotnik wrote:

    > Strasznie sprytnie to wymyśliłeś, ale przekombinowałeś. Pracodawcy
    > starają się przy pomocy pracownika zarobić pieniądze i kierują się
    > prawidłami ekonomicznymi, ewentualnie innymi mniej merytorycznymi
    > kryteriami, ale na pewno nie modą na zatrudnianie określonego typu
    > pracowników. Nie są idiotami, żeby przy wyborze pracowników decydować na
    > podstawie aktualnej fazy księżyca, ciśnienia atmosferycznego, mody i
    > rzutu kostką sześcienną. Kierują nimi czysto kapitalistyczne pobudki. ;)

    Zgadzam sie, ze pracodawca chce zarobic pieniadze, ale jesli przede
    wszystkim zalezy mu na obecnej wartosci gieldowej firmy, lub jezeli
    przyjal strategie defensywna - "po pierwsze nie stracic" czy ogolnie nie
    czuje sie na danym gruncie zbyt pewne, to bedzie kierowal sie wlasnie
    moda czy stereotypem i powielal istniejace rozwiazania, a nie wprowadzal
    cos nowego bez wzgledu na to jak slusznego w jego przekonaniu (jeszcze
    raz argument o 95%). A jaka jest moda to widzi miedzy innymi w ofertach
    pracy...

    Oczywiscie z punktu widzenia panstwa czy spoleczenstwa na pewno nie jest
    dobre szerzenie stereotypu, ze tylko mlodzi pracownicy sa wartosciowi,
    bo to czesto zupelnie bezzasadnie wyklucza z rynku jakies 2/3
    potencjalnych pracownikow co pociaga zrozumiale problemy spoleczne.
    Prawdopodobnie ustawa nie wyeliminuje tego zjawiska, ale przynajmniej
    ograniczy jego wszechobecnosc i zdolnosc do samopowielania...

  • 25. Data: 2003-02-12 14:56:28
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Greg <o...@f...sos.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2dml4$4ee$...@a...news.tpi.pl...

    > "Czlowiekowi mozna nakazac co ma mowic, ale nie mozna nakazac tego co ma
    > myslec."

    Niestety nasz system prawno-gospodarczy próbuje stosować nawet to drugie....

    Rafał

  • 26. Data: 2003-02-12 16:35:47
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    GreG <g...@n...pl> wrote:
    > Co sadzicie o nowych zapisach w ustawie o zapobieganiu
    > niuczciwej konkurencji, zabraniajacych dyskryminowania
    > w ogloszeniach o prace rasy, plci, wyznania itd ?

    ja sadze ze ta ustawa to strata czasu paralemntu, ilustam prawnikow.

    Nie dlatego, ze mam cos przeciwko rownym szansom itd,
    glownie dlatego, ze nie da sie tego wprowadzic w zycie zgodnie
    z ,,duchem'' tego (moze i madrego co do zasady) prawa.
    Tak jak nie udalo sie _sensownie_ tego wprowadzic w stanach.
    Co glupsze firmy obracaja te przepisy antydyskryminacyjne w calkowicie
    dyskryminacyjne np. poprzez stosowanie parytetow - co najmniej 25% czarnych,
    co najmniej 35% kobiet czy tp. bzdury o jakich juz slyszalem - komustam
    odmowili pracy, bo co prawada byl najlepszy w czasie testow, ale niestety,
    nie jest kobieta, ani nawet czarnym, a tu musza tego pilnowac, zeby ich
    jakies organizacje feministyczne czy antyrasistowskie po sadach nie ciagaly.
    Jesli tak ma byc i u nasz w Polszcze ;-) to ja sie wynosze na wschod. Tam musi
    byc jakies zycie ;) Podatki juz opanowali po ludzku - niezle im idzie.

    Wracajac do Polski.
    Kto i jak ma kontrolowac zgodnosci _procesu rekrutacji_ z ta ustawa?
    Bo co z tego, ze ogloszenia beda bardziej ,,political corretion'' skoro
    rekrutacja nie konczy sie na ogloszeniu a tylko zaczyna...
    Szkoda czasu bezrobotnych i HRow, ale widac komus nie szkoda - moze
    to metoda na obnizenie bezrobocia o pare osob, ktore beda siedzialy
    w firmach i stosujac _prawdziwe_ choc nieoficjlane kryteria beda
    sortowaly naplywajace zgloszenia? Moze lobby prawnicze liczy na
    dodatkowa porcje spraw w sadzie ;-) ?
    Moze poczta polska ma nadzieje sprzedac wiecej znaczkow na listy?
    Moze jakas partia uznala, ze w ten sposob zdobedzie pare glosow
    kobiet?

    Tak czy siak imho to bez sensu.
    _praktycznie_ bez sensu.
    bo teoretycznie to piekne. Jak komunizm.

    pozdrawiam

    romekk

  • 27. Data: 2003-02-12 20:11:30
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w firmach i stosujac _prawdziwe_ choc nieoficjlane kryteria beda
    > sortowaly naplywajace zgloszenia? Moze lobby prawnicze liczy na

    Aj ludzie, ludzie. To kolejna ustawa zrobiona na odwal, aby spelnic jakies
    wymogi EU, ktorej i tak
    nikt nie bedzie przestrzegl.

    --
    Jacek

  • 28. Data: 2003-02-12 21:11:27
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Kromek Turlanek napisał:

    > Jak chodzi mu o osobę to niech ją zatrudni a nie wysyła ogłoszenia do
    > tych, których nie chce zatrudnić.

    Jakie wysyla - publikuje za wlasne pieniadze, a Ty za wlasne pieniadze,
    chcac poznac oferty pracy, kupujesz te publikacja. Jezeli jakas gazeta
    zamieszcza totalny shit z twojego punktu widzenia, to przestajesz ja
    kupowac. Naprawde nie widze problemu. Tak samo powinienes miec pretensje
    do pisarza, rezysera itd., ze musiales zaplacic za mozliwosc obcowania z
    jego tworczoscia.

    > ....oczywiście na koszt oglądanych. A jeśli chodzi o sens to pracodawcy
    > są idiotami. Wysyłają ogłoszenia z ofertami pracy na które otrzymują
    > setki odpowiedzi, których nie są w stanie nawet przeglądnąć, zamiast
    > zgłosić zapotrzebowanie firmie doradzctwa personalnego na konkretnego
    > pracownika. W efekcie pracownicy zajmują się płodzeniem kolejnych listów
    > motywacyjnych miast wykonywać swoją pracę dla tych, którzy jej
    > potrzebują.

    A firmy doradztwa personalnego to niby skad biora wiekszosc kandydatow.
    W wiekszosci z tego samego zrodla co pracodawcy, tylko jeszcze kasuja za
    to kase, "rozdymajac" do granic nieprzyzwoitosci pakiet swoich uslug i
    wmawiajac pracodawcy, ze skorzystanie z nich wszytkich spowoduje
    suuuuper wyniki.
    Przynajmniej moge powiedziec, ze ostatnia moja posade, operatora kija ze
    szmata, dostalem, bo pracodawca napisal ogloszenie w rodzaju meskim
    (poszukuje pracownikow) i sie do niego pofatygowalem osobiscie. Fakt -
    robota znikla w kilka dni po mojej decyzji, ze sytuacja jest bez sensu.

    Flyer

  • 29. Data: 2003-02-13 07:05:31
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Samotnik <s...@s...eu.org> writes:

    > Nie kłóć się, przecież Nina napisała Ci, jak jest U NICH w Ameryce. To
    > musi być dobrze, a nie żaden stek bzdur, w końcu to Ameryka... U nich
    > nawet nie wolno wymagać zdjęcia w CV, po prostu raj v2.0 w państwie
    > policyjnym.

    a moze jakies argumenty, zamiast atakow osobistych?

    > A od siebie dodam, że to totalny absurd, pracodawca oczywiście i tak
    > zatrudni młodą dziewczynę, będzie miał tylko więcej roboty przy
    > przeglądaniu ofert. Jeszcze sami szukający pracy się zbuntują, bo będą
    > czytali oferty, które nic nie mówią i będą marnować czas i pieniądze na
    > staranie się o pracę z założenia dla nich niedostępną.

    skoro to tak dziala to wytlumacz mi czemuz to w usa szukajacy pracy
    sie nie buntuja - ba, malo tego - wlasnie do tego kraju caly czas wala
    drzwiami i oknami emigranci zarobkowi?

    > P.S. Jeszcze trochę dalej zabrniemy w ten absurd i okaże się, że w
    > ogłoszeniu nie wolno podać wymaganych umiejętności, bo to dopiero jest
    > dyskryminacja! Co to znaczy, że wyższe wykształcenie konieczne? Do czego?
    > Przecież Józek siedem klas podstawówki skończył i też mu się należy!

    a cos poza demagogia masz w tym temacie moze przez przypadek do
    powiedzenia?
    zaprezentowales nic wiecej jak czysta reakcjeemocjonalna za zasadzie
    "a po co i tak sie nie uda a w ogole to absurd durnota"

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 30. Data: 2003-02-13 07:15:23
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> writes:

> [...]
    > byc jakies zycie ;) Podatki juz opanowali po ludzku - niezle im idzie.

    ciekawe, bo nikt takich parytetow w firmach tu gdzie pracuje nie
    stosuje. za to owszem, sa takie w niektorych panstwowych instytucjach.

    > Wracajac do Polski.
    > Kto i jak ma kontrolowac zgodnosci _procesu rekrutacji_ z ta ustawa?

    nikt.
    jak ty to sobie wyorazasz? w usa (znow, powoluje sie tuta na ten kraj
    ale tutaj wlasnie pracuje i mieszkam od paru lat a nie gdzie indziej;)
    po prostu przepis prawny jest. jesli delikwent ktorego odrzucono w
    procesie rekrutacji uzna, ze nie sluznie, wystepuje do sadu powolujac
    sie wlasnie na takie zapis w ustawie. jak udowodni, ze faktycznie nie
    zostal zatrudniony (alo zostal zwolniony) TYLKO DLATEGO ze np. jest
    czarny albo ze jest kobieta czy np. wyznawca buddyzmu, to sprawe
    wygrywa.

    tak to dziala i nie trzeba armi pilnujacych i rozstrzygajacych
    urzednikow.
    trzeba natomiast sprawnie dzialajacych sadow, czego w polsce niestety
    nie ma.

    ale tez sam fakt, ze jakies prawo w danej chwili prawie nie jest
    egzekwowane to jeszcze nie powod, zeby go zniesc/nieuchwalac.

    bo gdyby tak myslec, to moznaby uznac, ze usuwamy z kodeksu takie
    przestepstwa jak kradzieze kieszonkowe i wymuszenia - wszak
    egzekwowanie tegoz i tak nie dziala....