PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absurd w ustawie !

  • 11. Data: 2003-02-12 08:35:53
    Temat: Re: Absurd w ustawie !
    Od: "Kromek Turlanek" <k...@p...invalid>

    >Użytkownik "flyer" <f...@g...pl>
    >Czasami jednak pracodawcy chodzi o dokladnie okreslona osobe, np.
    >dziewczyne do promocji i w efekcie ogloszenia bez norm dostanie caly
    >stos niepotrzebnych ofert.
    Jak chodzi mu o osobę to niech ją zatrudni a nie wysyła ogłoszenia do tych, których
    nie chce zatrudnić.
    >Przynajmniej moze zmusi pracodawcow do zobaczenia chociaz tych, ktorych
    >wg czesto ich niepotwierdzonego mniemania, nie ma sensu zatrudniac ;).
    ...oczywiście na koszt oglądanych. A jeśli chodzi o sens to pracodawcy są idiotami.
    Wysyłają ogłoszenia z ofertami pracy na które otrzymują setki odpowiedzi, których
    nie są w stanie nawet przeglądnąć, zamiast zgłosić zapotrzebowanie firmie doradzctwa
    personalnego na konkretnego pracownika. W efekcie pracownicy zajmują się płodzeniem
    kolejnych listów motywacyjnych miast wykonywać swoją pracę dla tych, którzy jej
    potrzebują.

  • 12. Data: 2003-02-12 10:31:35
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b2c1k8$86o$1@absinth.dialog.net.pl> GreG napisał(a):
    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    >
    > Stek bzdur...

    Nie kłóć się, przecież Nina napisała Ci, jak jest U NICH w Ameryce. To
    musi być dobrze, a nie żaden stek bzdur, w końcu to Ameryka... U nich
    nawet nie wolno wymagać zdjęcia w CV, po prostu raj v2.0 w państwie
    policyjnym.

    A od siebie dodam, że to totalny absurd, pracodawca oczywiście i tak
    zatrudni młodą dziewczynę, będzie miał tylko więcej roboty przy
    przeglądaniu ofert. Jeszcze sami szukający pracy się zbuntują, bo będą
    czytali oferty, które nic nie mówią i będą marnować czas i pieniądze na
    staranie się o pracę z założenia dla nich niedostępną.

    P.S. Jeszcze trochę dalej zabrniemy w ten absurd i okaże się, że w
    ogłoszeniu nie wolno podać wymaganych umiejętności, bo to dopiero jest
    dyskryminacja! Co to znaczy, że wyższe wykształcenie konieczne? Do czego?
    Przecież Józek siedem klas podstawówki skończył i też mu się należy!
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2003-02-12 10:37:47
    Temat: Odp: Absurd w ustawie !
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...

    > bzdura. takie same zapisy sa w usa na przyklad i jakos na nie nikt w
    > ten sposob nie narzeka, a przeciwnie, ludzie sobie chwala.

    Haha!! Nina...nie poznaję koleżanki :-)) A gdzie Twój liberalizm???? :-)))
    A ja myślałem, że Ty naprawdę jesteś zwolennikiem wolnego rynku.

    Ale to potwierdza moją teorię, że wolnego rynku dlatego nie ma (i chyba nie
    będzie), bo nawet jak ktoś zdaje sobie sprawę z jego efektywności, to jednak
    w swojej działce będzie robił wszystko żeby zachować swoje przywileje nawet
    jeżeli nie są wolnorynkowe.

    Tym samym udowadniasz, że wolny rynek owszem - ale tylko wtedy kiedy to ja
    mam korzystać.

    Niby myślenie rozsądne - no bo rozumiem, ze działasz w swoim interesie. Ale
    właśnie dlatego wolnego rynku nie będzie.

    > po prostu to zmusi pracodawcow do podawania w ogloszeniu
    > stanowiska/rodzaju pracy i kwalifikacji, jakich sie spodziewaja.

    Jeżeli pracodawca zechce zatrudnić kobietę nie ze względu na kwalifikacje,
    tylko ze wzgledu na urodę, to żadnymi przepisami tego nie ograniczysz.
    Dlaczego inne ograniczenia w kodeksie pracy dotyczące pracodawców Ciebie
    bulwersują, a ten nie?

    > teraz pracodawca juz z gory sobie ustala, bez nawet dania szansy, ze
    > na jego stanowisko najlepsza bedzie "mloda kobieta". a dlaczego nie
    > mlody mezczyzna, a dlaczego nie ktos starszy?

    :-)))) Aż nie mogę uwierzyć jak zmieniły się Twoje poglądy w sosunku do tego
    co pisałaś w wątku "inflacja".
    Tam jakoś przekonywałaś, że każdy sam wie lepiej od urzędników jakie decyzje
    chce podjąć. A teraz sama chcesz na te decyzje wpływać urzędowo?

    > tego typ ustawa wlasnie pozwoli tym ludziom miec rowne szanse - o ile
    > bedzie przestrzegana.

    :-)))) Normalnie szok :-))))) A czyż socjalizm nie mówi właśnie o rzekomym
    wyrównaniu szans??? Przecież to jest dokładnie taka sama argumentacja jak w
    tej chwili Twoja.

    > pracodawca nie powinien miec prawa rzadac okreslonej plci na okreslone
    > stanowisko pracy (chyba, ze szuka obsady do zenskiej roli w filmie),
    > rowniez nie powinien miec prawa pytac sie o wiek ani o zdjecie (no
    > chyba ze szuka modeli/ki).

    Dr Jekyll i Mr Hyde :-)))))
    Jak to nie powinien? Przecież to on płaci, więc on chyba lepiej wie kogo
    potrzebuje. Czy jak Ty kupujesz chleb w sklepie, to też chcesz, żeby ktoś Ci
    narzucał, że zdrowszy jest pszenny, czy żytni?

    Ale tak to niestety z wolnym rynkiem jest... tutaj nie chodzi nawet o
    przekonanie, czy on jest lepszy, czy nie (bo to jest oczywiste). Wiadomo, ze
    każdy kieruje się swoim interesem (w końcu to jest podstawa wolnego rynku).
    Ale przecież nie możemy dopuścić, żeby pilnowanie swojego interesu odbywało
    się za pomocą przymusu i ograniczaniu swobody innych...

    zdziwniony (i jednocześnie rozbawiony) - Rafał

  • 14. Data: 2003-02-12 10:38:15
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    Hi hi moze to okrutne co napisze ale ja sie nawet ciesze :)
    Problem pozostanie, tzn pracodawcy nadal beda dyskryminowac kandydatow bo
    niestety
    pewnych stereotypow patrzenia na potencjalnego pracownika nie zmieni zadna
    ustawa.

    A dlaczego sie ciesze? Bo biedny pracodawca bedzie mial swiadomosc ze zglosi
    mu sie mnostwo ludzi ktorych nie potrzebuje... to oznacza stosy papierow...
    mnostwo pracy i gdzie z tym problemem sie zwroci? Do doradztwa kadrowego.
    Prawda jest taka ze na "nieoficjalnych" rozmowach klient jasno mi oswiadczy
    ze potrzebuje "mlodej pani" a moja juz w tym glowa zeby ze stosu cv wylowic
    tych kandydatow ktorzy spelniaja te oficjalne wymagania i te o ktorych
    klient glosno powiedziec nie moze.

    W praktyce ustawa na prawde niczego nie zmienia. Watpie zeby z tego powodu
    zwiekszylo sie zainteresowanie osobami po 35 roku zycia, czy zeby nie
    wzbraniano sie przed zatrudnianiem kobiet. Zamysl ustawodawcy godny podziwu
    i poparcia jednak w praktyce .. coz nie wierze w mozliwosc realizacji
    dzisiaj czy w przyszlosci. O tym czy dany kandydat jest atrakcyjnym
    potencjalnym pracownikiem czy nie, zawsze beda przesadzac nie tylko jego
    kompetencje ale tez inne cechy jak wlasnie wiek czy plec. Tak bylo jest i
    tak pozostanie niestety.

    A tak na marginesie... z mojego doswiadczenia wynika ze tylko w 3
    przypadkach na 10 prowadzonych rekrutacji otrzymuje jasny warunek ze
    kandydatem ma byc mezczyzna ( i bylo to bardzo dobrze uzasadnione) . Co do
    rasy czy wyznania nigdy mi sie nie zdarzylo aby klient mial jakies
    zastrzezenia.

    A na koniec mam jeszcze dwa pytania :

    1.Czy pracodawca będący wyłącznym właścicielem swojej firmy, ponoszący w
    związku z tym odpowiedzialność, sam kształtujący swoją firmę jej obraz i
    miejsce na rynku nie ma prawa wybierać sobie pracowników do realizacji misji
    firmy zgodnie z własnymi upodobaniami?

    2. Czy zabronienie jawnego ogłaszania dyskryminujacyh ograniczeń względem
    kandydatów nie dziala tylko jak puder na wielkiego pryszcza? Czy ustawodawca
    nie jest swiadomy ze nie wprowadza zakazu dyskryminacji tylko zakaz jawnej
    dyskryminacji... czyli tak na prawde wprowadza NAKAZ hipokryzji.

    Mirage

    Użytkownik GreG <g...@N...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2ble2$qql$...@a...dialog.net.pl...

  • 15. Data: 2003-02-12 10:51:57
    Od: "lukasz.sciborowski" <l...@g...pl>

    Michal Talaga wrote:

    > przepis o ktorym mowa, jest nie tylko sztuczny ale co gorsza totalnie
    > debilny.

    może wsparciem dla tej gorącej dyskusji będzie moja propozycja, żeby
    najpierw dokładnie przeczytać stosowny przepis. mówiąc ogólnie, zabrania
    on dyskryminacji _jedynie_ ze względu na płeć, wyznanie itp., jeśli
    kryterium to nie ma znaczenia dla wykonywanej pracy. i tak np. nie mogę
    odmówić mężczyźnie pracy w recepcji dlatego, że jest mężczyzną, ale mogę
    dlatego, że kobieta lepiej pasuje do wizerunku firmy, jest
    skuteczniejsza, klienci lepiej się czują itd.

    przepis, o którym mowa, powstał dla pracowników, nie dla pracodawców i,
    moim zdaniem, nie ma się do czego w nim przyczepić.

    pozdrawiam,
    Ł.

    ps. nie twierdzę, że zakaz dyskryminacji jest panaceum na pracodawców
    głupich, nieuczciwych czy oszczędnych. takiego środka nie ma. zakaz
    dyskryminacji ma tylko jeden cel: utrudnić dyskryminację. i już ;-)

  • 16. Data: 2003-02-12 12:42:13
    Temat: Re: Odp: Absurd w ustawie !
    Od: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>

    Mystery Me wrote:
> [...]
    > niestety
    > pewnych stereotypow patrzenia na potencjalnego pracownika nie zmieni zadna

    Ale byc moze dzieki temu stereotypom bedzie sie trudniej autopowielac.

    Kiedys na pytanie dlaczego w firmie, ktora nie prowadzi zadnych szkolen,
    a rotacja personelu jest bardzo duza, zatrudnia sie tylko swiezych
    absolwentow uzyskalem odpowiedz "bo teraz wszyscy tak robia".

    Mozna sobie wyobrazic, ze pracodawca chcac dac ogloszenie "kompetentna i
    doswiadczona osobe zatrudnie" po przejrzeniu ogloszen z branzy, w
    ktorych szuka sie "mlodych, ladnych i dyspozycyjnych" zmieni zdanie. Byc
    moze dojdzie do wniosku, ze bedzie to wygladalo, ze jest nienowoczesny,
    a moze rzeczywiscie to on nie ma racji bo 95% pracodawcow nie moze sie
    mylic i w koncu w ogloszeniu napisze cos podobnego. W ten sposob
    stereotyp zaczyna zyc wlasnym zyciem szkodzac nie tylko pracownikom po
    trzydziestce, ale czesto i samym pracodawcom.

  • 17. Data: 2003-02-12 13:03:15
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprecyzowac swoich wymagan juz w ogloszeniu, co bedzie
    > rodzic same trudnosci przy rekrutacji a i tak niczego

    Przepis rzeczywiście nieco trąci absurdem, bo w rzeczywistości tylko
    zwiększa liczbę aplikacji, które przyjdą w odpowiedzi na mniej precyzyjne
    ogłoszenie.

    Ale ma on też pozytywne strony, z których pozwolę sobie wskazać dwie - nie
    wymieniane dotąd przez innych dyskutantów.;-)

    1.. Mniej precyzyjne wymagania zwiększą liczbę aplikacji przychodzących w
    odpowiedzi na ofertę. W tej sytuacji pracodawcy zamiast przebijać się przez
    tony makulatury częściej będą korzystać z usług agencji pośrednictwa. W
    rezultacie agencje będą miały więcej pracy - zwiększy się ilość zleceń, a
    również ich
    obsługa będzie bardziej pracochłonna (wiecej CV/oferta). Taka sytuacja zmusi
    je do zatrudniania nowych ludzi, często nawet mało doświadczonych, którzy
    będą robili wstępną selekcję aplikacji.
    2.. Ponieważ zamiast "sekretarkę" czy "kierowcę" będzie trzeba pisać
    "osobę do prowadzenia sekreteriatu" lub "osobę z uprawnieniami do kierowania
    samochodem" zwiększy się przeciętna długość ogłoszenia z ofertą pracy.
    Spowoduje to
    wzrost objętości gazet zamieszczających ogłoszenia,co pociągnie to za sobą
    wzrost produkcja papierni, które z kolei zaczną zamawiać więcej drzewa.....
    Wzrośnie też zapotrzebowanie na farbe drukarską.

    Można zatem śmiało powiedzieć, że ta drobna zmiana przepisu jest wielkim
    sukcesem w walce z bezrobociem - spowoduje wzrost zatrudnienia w firmach
    HR-owskich, papierniach, zakładach chemicznych a nawet lasach
    państwowych.... :-)

    I tym optymistycznym akcentem pozwolę sobie zakończyć :-)
    Paweł

  • 18. Data: 2003-02-12 13:08:04
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@o...fr> Janusz Szpilewski napisał(a):

> [...]
    > a rotacja personelu jest bardzo duza, zatrudnia sie tylko swiezych
    > absolwentow uzyskalem odpowiedz "bo teraz wszyscy tak robia".

    Jasne, ale nie dlatego, że jest taka moda, tylko dlatego, że absolwenci
    pracują za małe pieniądze, zgadzają się na pracę ponad wymiar i
    dodatkowo niespecjalnie protestują.

> [...]
    > stereotyp zaczyna zyc wlasnym zyciem szkodzac nie tylko pracownikom po
    > trzydziestce, ale czesto i samym pracodawcom.

    Strasznie sprytnie to wymyśliłeś, ale przekombinowałeś. Pracodawcy
    starają się przy pomocy pracownika zarobić pieniądze i kierują się
    prawidłami ekonomicznymi, ewentualnie innymi mniej merytorycznymi
    kryteriami, ale na pewno nie modą na zatrudnianie określonego typu
    pracowników. Nie są idiotami, żeby przy wyborze pracowników decydować na
    podstawie aktualnej fazy księżyca, ciśnienia atmosferycznego, mody i
    rzutu kostką sześcienną. Kierują nimi czysto kapitalistyczne pobudki. ;)
    --
    Samotnik

  • 19. Data: 2003-02-12 13:10:57
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b2dgpa$rm3$1@srv.cyf-kr.edu.pl> Pawel A. napisał(a):
> [...]
    > Spowoduje to
    > wzrost objętości gazet zamieszczających ogłoszenia

    Kolejny spisek Michnika. :P
    --
    Samotnik

  • 20. Data: 2003-02-12 13:19:03
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Można zatem śmiało powiedzieć, że ta drobna zmiana przepisu jest wielkim
    > sukcesem w walce z bezrobociem

    ale to wszystko szlag trafi jak wejda biopaliwa, gdyz zdrozeje benzyna,
    koszty transportu .....

    i efekty mniej wiecej odwrotne do wymienionych przez Ciebie, z tym ze ze
    zwielokrotniona sila :-(

    ;-)

    --
    Michal