PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-02-11 14:48:48
    Temat: wypowiedzenie
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam

    Mimochodem dowiedziałem się, że szef ma ochotę wręczyć mi wypowiedzenie.
    Jestem nienagannym pracownikiem od połowy 1997 roku.
    Czy obowiązuje mnie 1 czy 3 miesięczny okres wypowiedzenia, czy należy mi się
    jakaś odprawa.
    Jak można czymś zgasić szefa to podpowiedzcie ten dzień może nadejść szybko.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-11 15:39:55
    Temat: Re: wypowiedzenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 11 Feb 2003 15:48:48 +0100,
    m...@p...onet.pl zakodował:

> [...]
    >Jestem nienagannym pracownikiem od połowy 1997 roku.
    >Czy obowiązuje mnie 1 czy 3 miesięczny okres wypowiedzenia, czy należy mi się

    Zakładając, że cały czas była to umowa o pracę i z jedną firmą to masz
    3 miesięczny okres wypowiedzenia.
    Odprawa się należy, pod warunkiem, że na wypowiedzeniu będzie
    przyczyna ekonomiczna/likwidacja stanowiska. Jeżeli będzie coś innego
    to się nie należy (ale możesz się odwołać o czym musi być pouczenie -
    wbrew pozorom zwolnienie pracownika wcale nie jest takie proste)

    >Jak można czymś zgasić szefa to podpowiedzcie ten dzień może nadejść szybko.

    Nie można wypowiedzieć umowy pracownikowi, który jest nieobecny w
    pracy i nieobecność ta jest usprawiedliwiona. Czyli ratuje Cię
    zwolnienie i/lub urlop. Wypowiedzenie kończy się z miesiącem
    kalendarzowym, więc zazwyczaj jest wręczane na koniec miesiąca. Jeżeli
    zatem będzie się zbliżał koniec miesiąca, to możesz uciec na L4 czy
    urlop na nagłą niedyspozycję (wystarczy, jak np. 28 lutego zadzwonisz
    rano do pracy i powiesz, że jakoś taki oklapły jesteś i nie możesz
    przyjść do pracy). Jeżli wręczą Ci wypowiedzenie 3 marca, to kończy
    się z końcem czerwca - zyskujesz więc miesiąc.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-02-11 15:57:09
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam raz jeszcze

    Nie jestem osbą, która będzie kombinowała i grała w jakieś uniki sprawę trzeba
    rozegrać po męsku.
    Ale warto wiedzieć co mi się należy, i w tej kwestii jeszcze jedno pytanie:

    jestem zatrudniony od 10.97 mam 3 miesiące wypowiedzenia w jakiej wysokosci
    odprawa mi się należy 1 czy 3 krotna wartość poborów.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-11 16:33:34
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu 11 Feb 2003 16:57:09 +0100, m...@p...onet.pl
    napisał:

> [...]
    >
    >jestem zatrudniony od 10.97 mam 3 miesiące wypowiedzenia w jakiej wysokosci
    >odprawa mi się należy 1 czy 3 krotna wartość poborów.
    Na podstawie USTAWA
    z dnia 28 grudnia 1989 r.
    o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy
    z przyczyn dotyczących zakładu pracy.

    Należy Ci się jednomiesięczna odprawa, bo przepracowałeś łacznuie
    mniej niż 10 lat.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 5. Data: 2003-02-11 16:39:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 11 Feb 2003 16:57:09 +0100,
    m...@p...onet.pl zakodował:

    >jestem zatrudniony od 10.97 mam 3 miesiące wypowiedzenia w jakiej wysokosci
    >odprawa mi się należy 1 czy 3 krotna wartość poborów.

    Zależy od ogólnego stażu pracy (faktycznego, nie dodaje się szkoły).
    Do 10 lat 1x wynagrodzenie liczone jak ekwiwalent za urlop.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-02-11 17:46:57
    Od: m...@p...onet.pl

    > Pięknego dnia 11 Feb 2003 16:57:09 +0100,
    > m...@p...onet.pl zakodował:

    > Zależy od ogólnego stażu pracy (faktycznego, nie dodaje się szkoły).
    > Do 10 lat 1x wynagrodzenie liczone jak ekwiwalent za urlop.

    Dzięki śliczne jak zwykle jesteście wielcy

  • 7. Data: 2003-02-12 09:17:48
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Odprawa się należy, pod warunkiem, że na wypowiedzeniu będzie
    > przyczyna ekonomiczna/likwidacja stanowiska. Jeżeli będzie coś innego
    ostatnio sie dowiadywalem bo sam tracilem prace i z tego co ja wiem odprawa
    sie nie nalezy przy dyscyplinarce oraz gdy zwolnienie nastepuje z powodu
    "utraty zaufania do pracownika". Przy czym ten ostatni argument latwo obalic
    (sad pracy) jesli niegdy nie byles karany naganami a jeszcze latwiej jesli
    mozesz wskazac w swoim zyciorysie pracowniczym jakies nagrody.

    [ciach]
    > Jeżeli
    > zatem będzie się zbliżał koniec miesiąca, to możesz uciec na L4
    [ciach]
    ... a namawianie do popelniania oszustwa (przestepstwo) powinno byc karalne
    :->

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 8. Data: 2003-02-12 10:47:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 12 Feb 2003 10:17:48 +0100, "dromader"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

    >... a namawianie do popelniania oszustwa (przestepstwo) powinno byc karalne

    Nie namawiam, tylko informuję o skutkach zachorowania pod koniec
    miesiąca ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-02-12 17:49:54
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > Nie namawiam, tylko informuję o skutkach zachorowania pod koniec
    > miesiąca ;)

    jassssne :-/