PracaGrupypl.praca.dyskusje › 80%

  • 1. Data: 2011-06-16 09:22:01
    Temat: 80%
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jak podała TVP1 80% społeczeństwa popiera wstąpienie do Wspólnoty
    Europejskiej, myślę, że na Euro spokojnie dojdziemy do 300%...

  • 2. Data: 2011-06-17 06:29:23
    Temat: Re: 80%
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:itchvq$155$1@news.onet.pl...
    > jak podała TVP1 80% społeczeństwa popiera wstąpienie do Wspólnoty
    > Europejskiej, myślę, że na Euro spokojnie dojdziemy do 300%...

    No bo 79% z tych 80% społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy z faktu że
    większość podatku VAT jaki wpływa wysyłamy do UE jako składke. Potem EU
    biurokraci przekazują nam naszą kase jako dotacje UE. Wiekszość ludzi myśli
    że dotacje dostajemy za darmo z składek Niemiec, Francji, Angli itd... i
    dlatego popiera EU.
    W rzeczywistości jesteśmy na plusie niewielką ilość euro. W Polsce podstawą
    rozwoju popytu wewnętrznego (a w efekcie PKB) są przelewy od ludzi którzy
    wyjechali za chlebem do Angli, Irlandi, Niemiec itd.... sumaryczna wysokość
    tych kwot jest porównywalna z całą pomocą EU.

    pozdr

  • 3. Data: 2011-06-17 08:57:08
    Od: z <z...@g...pl>

    Emeryt pisze:

    > No bo 79% z tych 80% społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy z faktu że
    > większość podatku VAT jaki wpływa wysyłamy do UE jako składke.

    A najbardziej są wkurzające te materiały reklamowe i wielkie tablice
    zachwalające UE jaka to ona jest wspaniałomyślna. Przecież to kosztuje
    kupę szmalu. 300m asfaltu i od razu 3m wysokości tablica + 3/4 gazetki
    gminnej na temat "inwestycji UE". Się scyzoryk otwiera.
    LUDZIE to nie unia nam daje tylko unia rozporządza Waszymi podatkami!!!

  • 4. Data: 2011-06-17 09:13:38
    Od: "Songo" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ludzi którzy wyjechali za chlebem do Angli, Irlandi, Niemiec itd....
    > sumaryczna wysokość tych kwot jest porównywalna z całą pomocą EU.

    W 2010 rok wpłacaliśmy 1 mld 160 mln zł miesięcznie z budżetu Polski, a co
    się składa na budżet Polski? podatki, VAT, podatek akcyzowy, podatek PIT,
    podatek CIT.
    Do tej pory Komisja Europejska przekazała Polsce 17,3 mld euro. W teorii
    stanowi to 21% z 81 mld euro. Z moich wyliczeń wpłaciliśmy około 100 mld zł,
    wszyscy mówią o plusie ja widzę minus.
    Poz.

  • 5. Data: 2011-06-17 10:36:38
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-06-17 11:13, Songo pisze:
    > U?ytkownik "Emeryt"<w...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > W 2010 rok wp?acali?my 1 mld 160 mln z? miesi?cznie z bud?etu Polski, a co
    > si? sk?ada na bud?et Polski? podatki, VAT, podatek akcyzowy, podatek PIT,
    > podatek CIT.
    > Do tej pory Komisja Europejska przekaza?a Polsce 17,3 mld euro. W teorii
    > stanowi to 21% z 81 mld euro. Z moich wylicze? wp?acili?my oko?o 100 mld z?,
    > wszyscy m?wi? o plusie ja widz? minus.
    > Poz.

    Tak, tylko że te 100 mld zł zostało by przejedzone przez emerytów,
    urzędników, krus itp.
    17,3 mld euro zostało wydane na inwestycje

  • 6. Data: 2011-06-17 12:25:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:13:38 +0200, Songo napisał(a):

> [...]
    > stanowi to 21% z 81 mld euro. Z moich wyliczeń wpłaciliśmy około 100 mld zł,

    Aha. Wpłaciliśmy 1,16mld, czyli 100mld. Weź się naucz naciągania faktów,
    bo kiepsko sobie radzisz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2011-06-17 12:59:30
    Od: "Songo" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Aha. Wpłaciliśmy 1,16mld, czyli 100mld. Weź się naucz naciągania faktów,
    > bo kiepsko sobie radzisz.

    Przepraszam! Za nie pełną informacje, 17,3 mld euro otrzymaliśmy od 2004
    roku do konca 2010 roku, a 100 miliardów to skaładki od 2004 roku do konca
    2010 roku, 7 lat.

  • 8. Data: 2011-06-17 13:36:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:59:30 +0200, Songo napisał(a):

    > Przepraszam! Za nie pełną informacje, 17,3 mld euro otrzymaliśmy od 2004
    > roku do konca 2010 roku, a 100 miliardów to skaładki od 2004 roku do konca
    > 2010 roku, 7 lat.

    Bzdury.

    Otrzymaliśmy niemal 52 mld EUR wpłacając 20 mld EUR.

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=1&dzial=408&
    id=42178

    Najświeższe dane:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/program
    y_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/tabela_tran
    sfery_kwiecien_2011.pdf

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2011-06-17 16:32:56
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Najświeższe dane:
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/program
    y_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/tabela_tran

    http://euro.bankier.pl/news/article.html?article_id=
    2345830

    Lider na papierze
    Do tej pory Komisja Europejska przekazała Polsce 17,3 mld euro. W teorii
    stanowi to 21% z 81 mld euro, które do te pory wypłacono wszystkim krajom UE
    w ramach polityki spójności. Przedstawiając dane w ten sposób, Polska nie
    tylko otrzyma najwięcej, ale także jest liderem w pozyskiwaniu środków na
    rozwój. Jednak zdaniem BCC, odnosząc przekazane przez KE kwoty do całkowitej
    dostępnej alokacji z UE dla poszczególnych krajów, to okazuje się, że
    zajmujemy dopiero 9 miejsce w pozyskiwaniu środków w ramach polityki
    spójności. Wskaźnik ten według Business Centre Club jest o wiele bardziej
    miarodajny, ponieważ pokazuje rzeczywisty stopień wykorzystania funduszy
    unijnych.

    Józek

  • 10. Data: 2011-06-17 20:20:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 18:32:56 +0200, Józek napisał(a):
    y_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/tabela_tran
> [...]

    Uhm. Szkoda tylko, że autorowi się wszystko totalnie popieprzyło. Pisze o
    funduszu spójności, a później przytacza kwoty z WPR (wspólna polityka
    rolna). Owszem, rolnicy dostali 17,3 mld EUR, ale fundusze strukturalne i
    inne niemal drugie tyle.

    Odnieś się do danych MF. Tylko błagam, nie wklejaj mi teraz linków do
    blogów jakichś europaranoików mających problemy z matematyką.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl