PracaGrupypl.praca.dyskusje › 7 tysiecy miesiecznie

  • 31. Data: 2006-09-18 16:04:32
    Temat: Re: 7 tysiecy miesiecznie
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Jakub Lisowski napisał(a):
    > Buli za mieszkanie 1.5 kzł, bo wynajmuje. Jakby wziął kredyt, to ta sama
    > kasa szłaby na jego własne mieszkanie, a nie komuś do kieszeni.

    Nie do konca... Jak sypnie Ci sie robota, to wyprowadzasz sie z
    wynajmowanego i wracasz do rodzicow czy znajomych i tam czekasz az sie
    odkujesz... A bank nie bedzie czekal, az sie odkujesz, zebys mogl
    splacic kredyt. Obciazone kredytem mieszkanie tez ciezko sprzedac, a
    przynajmniej nie zrobisz tego od reki...

    Blondi

  • 32. Data: 2006-09-18 16:17:53
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 18 Sep 2006 09:04:32 -0700, blondi <m...@g...com>
    w <1...@i...googlegroups.com
> [...]

    > wynajmowanego i wracasz do rodzicow czy znajomych i tam czekasz az sie
    > odkujesz... A bank nie bedzie czekal, az sie odkujesz, zebys mogl

    I masz gówno. Literalnie gówno, do końca życia. Bez sensu.

    > splacic kredyt. Obciazone kredytem mieszkanie tez ciezko sprzedac, a
    > przynajmniej nie zrobisz tego od reki...

    Wydaje mi się, że w innej rzeczywistości.
    Teraz jest tak, że jak kupowaliśmy (co prawda we Wrocławiu) mieszkanie w
    końcu lutego, to zaczęliśmy od 3.1 kzł/metr. Po uwzględnieniu
    waloryzacji skonczymy +- 3.5 kzł/metr. Obecnie to mieszkanie kosztuje w
    granicach 5 kzł/metr.
    Gdyby nam się robota sypnęła tak, ze nie mielibyśmy za co spłacać rat,
    próba sprzedaży tego mieszkania za 4 kzł/metr mogłaby się powieść,
    bylibyśmy odpowiednio do przodu.
    Druga sprawa - wakacje kredytowe, na kilka miesięcy mozna zawiesić
    spłatę kredytu jak się porozmawia z bankiem i ma w umowie.
    Trzy - gościowi zostaje 2kzł miesięcznie na nic, 500 miesięcznie na
    lokatę jako zabezpieczenie. Wiecznie roboty szukał nie będzie.
    Cztery - scenariusz "wracam do starych", ale mieszkanie wynajmuję.
    Pięć - jeżeli pomijamy ww scenariusz, po sypnięciu sięroboty szybki
    wypad (w granicach miesiąca, dwóch) do Anglii do pracy. Zanim bank się
    zdenerwuje na tyle, żeby mu się chciało uruchamiać windykację pieniądze
    zaczynają znowu płynąć.

    A w wersji wynajmu jest syf.
    I zawsze właśicciel może powiedzieć magiczne słowo 'wypad'.

    > Blondi

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 33. Data: 2006-09-18 16:38:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    blondi napisał(a):

> [...]
    > splacic kredyt. Obciazone kredytem mieszkanie tez ciezko sprzedac, a
    > przynajmniej nie zrobisz tego od reki...

    Wynajmujesz i wracasz do rodzicow czy znajomych i tam czekasz az sie
    odkujesz.... Wiec bank dostaje swoje ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 34. Data: 2006-09-18 17:30:08
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    blondi wrote:

> [...]
    > zebys mogl splacic kredyt. Obciazone kredytem mieszkanie tez
    > ciezko sprzedac, a przynajmniej nie zrobisz tego od reki...

    Moze sie udac ale ze spora strata ... Brak stabilizacji rynku
    pracy przyczynia sie do malej ilosci kredytow. Moj znajomy w USA
    przeprowadza sie co mniej wiecej 10 lat bo zmienia sie mapa gdzie
    poszukuja takich jak on specjalistow ale nie ma problemow z
    kredytami bo ma kontrakt (ubezpieczony) i wie ile mu wplynie na
    konto kazdego miesiaca przez 10 lat.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 35. Data: 2006-09-18 18:28:48
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik the_foe napisał:

    > dlaczego? uwazasz ze praca dla idei jest glupia?

    nie.

  • 36. Data: 2006-09-18 21:08:28
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

    "michał" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,75055,3608616.html
    >
    > za 7k to zyjesz jak zebrak w warszawie ... radze czytac z ;)

    Przeczytałem raczej z lekkim niesmakiem - brzmi to jak opis
    klinicznego przypadku "nieumiejętność racjonalnego wydawania pieniędzy"
    (+ elementarne braki w matematyce)

    Niemniej jednak, z puentą trudno się nie zgodzić - 7k netto w Wawie
    na dwie osoby wystarczy co najwyżej na waciki i fistaszki.
    Jeśli jest to maksimum, które ten ktoś miałby zarabiać,
    to niech faktycznie lepiej szuka szczęścia na emigracji.

    Z.

  • 37. Data: 2006-09-19 06:40:09
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Michał Buslik [Mon, 18 Sep 2006 00:02:28 +0200]:

    > no to masz kiepska wyobraznie
    > z 99 % rodzin w Polsce ma o wieeele mniej i zyje

    Kluczowym słowem jest tu chyba "normalne". Znaczy żyć to się
    pewnie i da, ale normalne życie to to nie jest.

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 38. Data: 2006-09-19 06:41:18
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: michał [Mon, 18 Sep 2006 15:47:16 +0200]:

    > ludzie maja duzo mniej i sa szczesliwi. kwestia
    > priorytetow i mniejszych wymagan od calego swiata.

    Im większe masz wymagania w stosunku do świata, tym więcej
    od niego dostajesz. Choćby na odczepnego ;)

    Kira

  • 39. Data: 2006-09-19 09:57:55
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

    "Kira" <c...@e...wytnij.pl> wrote in message

    > Re to: Michał Buslik [Mon, 18 Sep 2006 00:02:28 +0200]:

    > Kluczowym słowem jest tu chyba "normalne". Znaczy żyć to się
    > pewnie i da, ale normalne życie to to nie jest.

    Dokładnie o to mi chodziło: niezdrowa jest sytuacja, kiedy niemal wszystko,
    co człowiek zarobi idzie na pokrycie czysto "fizjologicznych" aspektów
    egzystencji.
    W każdym razie ja normalnym życiem to bym tego nie nazwał.

    7k netto na rodzinę w Warszawie jako docelowe/maksymalne zarobki to właśnie
    niewiele więcej niż fizjologia.

  • 40. Data: 2006-09-19 11:20:49
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Zdenek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 7k netto na rodzinę w Warszawie jako docelowe/maksymalne zarobki to
    > właśnie
    > niewiele więcej niż fizjologia.

    nie moge sie z tym zgodzic ( zakladajac ze rodzina to 2 + 2 )

    chyba ze fizjologia jest nowe auto co dwa,trzy lata, dalekie wczasy dwa razy
    do roku, duze mieszkanie i nie oszczedzanie na niczym