PracaGrupypl.praca.dyskusje › 7 tysiecy miesiecznie

  • 21. Data: 2006-09-17 21:26:52
    Temat: Re: 7 tysiecy miesiecznie
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

    "Michał Buslik" <b...@i...pl> wrote in message
    news:eejpj0$st5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > ja znam kilka osob zarabiajacych sporo wiecej niz owe 4 - 6 k brutto (
    > niestety sam sie do nich nie zaliczam a nawet mam sporo mniej niz owe
    > 4k ) - sa to kierownicy sredniego szczebla pewnej wielkiej spolki skarbu
    > panstwa, niektorzy z nich sa przed 40 - tka i wychodza z
    > premiami/wnioskami racjonalizatorskimi pod 1 mln PLN brutto rocznie ....
    >
    > krotko mowiac gdzies te 1 % jest w spoleczenstwie ale pozostale 96 %
    > miesci sie w przedziale do 2 tys PLN netto a 3 % w przedziale 2 - 3 tys
    > netto

    Dane GUS za rok 2004, miesięczne dochody brutto pracowników zatrudnionych
    w sektorze przedsiębiorstw - czyli bez edukacji, służby zdrowia itp.
    (cyt. za http://biznes.interia.pl/news?inf=781860 )

    do 850 zł otrzymuje wynagrodzenie ok. 4,5 proc. zatrudnionych
    od 851 do 1200 zł - ok. 12,5, proc.
    od 1201 do 1800 zł - ok. 26,5 proc.
    od 1801 do 2400 zł - ok. 21,0 proc.
    od 2400 do 3000 zł - ok. 13,4 proc.
    od 3001 do 3500 zł - ok. 7,8 proc.
    od 3501 do 4100 zł - ok. 4,3 proc.
    od 4101 do 5300 zł - ok. 4,0 proc.
    od 5301 do 10000 zł - ok. 4,8 proc.
    pow. 10000 zł - ok. 1,2 proc.

    W 2006 jest na pewno znacznie lepiej - boom w takich branżach jak budowlana
    czy IT (+rosnąca emigracja) wymusił pewną podwyżkę wynagrodzeń, ale jednak
    wygląda to marnie. Ja w ogóle nie wyobrażam sobie jak można prowadzić
    normalne życie mając mniej niż 10000 PLN netto/miesiąc na rodzinę
    (przy założeniu, że na dom trzeba sobie zapracować)...

    Z.

  • 22. Data: 2006-09-17 22:02:28
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Zdenek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    Ja w ogóle nie wyobrażam sobie jak można prowadzić
    > normalne życie mając mniej niż 10000 PLN netto/miesiąc na rodzinę

    no to masz kiepska wyobraznie
    z 99 % rodzin w Polsce ma o wieeele mniej i zyje

    powiem wiecej - mnostwo rodzin w Polsce ma okolo 2 tys netto i zyje

    ps. wystarczy zrobic krotkie rozeznanie po znajomych/rodzinie by dojsc do
    wniosku ze te dane GUS ( rozumiem ze brutto ) to niestety ale science -
    fiction

  • 23. Data: 2006-09-17 22:07:02
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    Zdenek <z...@g...pl> pisze:

    > Ja w ogóle nie wyobrażam
    > sobie jak można prowadzić normalne życie mając mniej niż 10000 PLN
    > netto/miesiąc na rodzinę (przy założeniu, że na dom trzeba sobie
    > zapracować)...

    Rysiu Krauze też nie wyobraża sobie jak można prowadzić normalne życie przy
    takich zarobkach jak Twoje.

    --
    Nixe
    Jeśli trollujesz, to daruj sobie. Kiepska prowokacja.

  • 24. Data: 2006-09-18 06:45:29
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    Mozliwe.

    Boa.

  • 25. Data: 2006-09-18 08:02:16
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 17 Sep 2006 23:23:52 +0200, the_foe <t...@W...pl>
    w <o68fzspq8m6g$.1481bdp2ga0gs$.dlg@40tude.net> napisał:

    > dlaczego? uwazasz ze praca dla idei jest glupia?

    To zależy od tej idei. Sporo bywa głupich.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 26. Data: 2006-09-18 12:40:24
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

    > Użytkownik "Zdenek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ja w ogóle nie wyobrażam sobie jak można prowadzić
    >
    > no to masz kiepska wyobraznie
    > z 99 % rodzin w Polsce ma o wieeele mniej i zyje

    Wiem, że to możliwe, moi rodzice zarabiają coś koło średniej krajowej
    i na "wszystko" (subiektywnie) im wystarcza, ale:

    - mieszkają w małym miasteczku na ścianie wschodniej
    - mają spłacone mieszkanie
    - nie mają już dzieci na utrzymaniu
    - samochodem typu Schrottwagen jeżdzą ~200 km miesięcznie
    - wakacje najchętniej spędzają na działce
    - wkrótce idą na emeryturę

    W sytuacji kogoś mieszkającego w Warszawie, zaczynającego praktycznie
    "od zera", z rodziną 2+0 ewoluującą w stronę 2+1 czy 2+2, koszty są inne:

    1. kupno/budowa domu w sensownej odległości od centrum to min. 600kPLN
    2. dziecko = koszty
    3. samochód używany na codzień = koszty
    4. wakacje za granicą = koszty
    5. na "emeryturę" trzeba samodzielnie odłożyć, bo na ZUS nie ma co liczyć

    Miesięcznie wygląda to tak:

    1. Kredyt na dom 600k/15 lat ~= 4500
    2. Koszt utrzymania dziecka ~= 1000
    3. Całkowity koszt posiadania samochodu, przebieg 20kkm/rok ~= 1500
    4. (Koszt roczny wakacji)/12 miesięcy ~= 1000
    5. Fundusze inwestycyjne = 1000
    6. Inne (utrzymanie domu, jedzenie, ubranie, rozrywki) ~= 2500

    Razem wychodzi 11500 netto, bez specjalnych szaleństw: znam całkiem
    dobrze rynek w UK, tam analogiczny poziom życia mają rodziny,
    zarabiające ok. 60k GBP brutto rocznie, czyli będące +/- na poziomie
    dwóch przeciętnych tamtejszych zarobków (lub jednych dosyć dobrych).
    Innymi słowy, podana kwota to po prostu polski odpowienik dla
    bardzo przeciętnego poziomu życia w Europie Zachodniej.

    > <cut>
    > ps. wystarczy zrobic krotkie rozeznanie po znajomych/rodzinie by
    > dojsc do wniosku ze te dane GUS ( rozumiem ze brutto ) to niestety ale
    > science - fiction

    Ja podejrzewam, że średnia GUS jest bliska prawdy - co prawda, z jednej
    strony nie uwzględnia sfer, gdzie zarobki są raczej niskie (znaczna część
    służby zdrowia i edukacji), ale z drugiej - nie uwzględnia masy dobrze
    zarabiających ludzi pracujących w wolnych zawodach czy prowadzących
    jednoosobową działalność gospodarczą (prywatne praktyki lekarskie,
    notariusze, adwokaci, konsultanci, kontraktorzy itp).

    Nie przekładałbym osobistych obserwacji wśród rodziny/znajomych na cały
    kraj. Większość osób z mojego rodzinnego miasteczka na ścianie wschodniej
    zarabia zapewne poniżej 2000 brutto, z kolei na kilkadziesiąt znajomych
    z Warszawy, których znam na tyle, że wiem lub mogę się domyślać ile
    zarabiają ;) - większość ma dochody powyżej 8-9k brutto.

  • 27. Data: 2006-09-18 12:42:38
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

    "Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:eekgu8$tdn$1@news.mm.pl...
    >W wiadomości <news:eekejn$6pr$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Rysiu Krauze też nie wyobraża sobie jak można prowadzić normalne życie
    > przy takich zarobkach jak Twoje.

    Pełna zgoda, tak to (niestety?) działa.

    Z.

  • 28. Data: 2006-09-18 13:15:44
    Od: michał <m...@p...onet.pl>

    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,75055,3608616.html

    za 7k to zyjesz jak zebrak w warszawie ... radze czytac z ;)

  • 29. Data: 2006-09-18 13:21:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 15:15:44 +0200, michał <m...@p...onet.pl>
    w <eem5ph$q8k$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,75055,3608616.html
    >
    > za 7k to zyjesz jak zebrak w warszawie ... radze czytac z ;)

    Bo ten gościu co to wypocił to jakaś totalna pierdoła:
    Buli za mieszkanie 1.5 kzł, bo wynajmuje. Jakby wziął kredyt, to ta sama
    kasa szłaby na jego własne mieszkanie, a nie komuś do kieszeni.

    2k zł miesięcznie na: samochód, bilety autobusowe i karty do prepaidów.
    On chyba tymi kartami pali w samochodzie.

    Żarcie, rozrywki, kino, wyjazd do rodziców - 2kzł. Szacuneczek.

    koszty okazjonalne: ubrania, buty, impreza, prezenty czy ubezpieczenie
    samochodu - 0.3 - 0.5 kzł.
    Słowa kluczowe: impreza, prezenty, ubezpieczenie samochodu.
    Jakaś ściema, bo samochód był wymieniany w punkice 2, a impreza i
    prezenty jako rozrywki powinny pójść do punktu 3.

    Z pozostałych 3 tys. około tysiąca rozchodzi się np. na dofinansowanie
    najbliższej rodziny i przyjemności. Zostaje 2 tys. zł.
    Przyjemności pojawiają się trzeci raz, z ciwkawe co dzieje się z
    pozostałymi 2kzł?

    W skrócie - gościu nie wie, na co wydaje tę kasę, wydaje mu się tylko,
    i zarówno w Polsce, jaki gdziekolwiek indziej kasa będzie mu przeciekała
    przez palce.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 30. Data: 2006-09-18 13:47:16
    Od: michał <m...@p...onet.pl>

    generalnie ten artykul to jakies przegiecie, chyba gw chce zeby wszyscy
    wyjezdzali z tej polski, bo przeciez tu nie ma przyszlosci!

    koles ma chyba depresje, bo ludzie maja duzo mniej i sa szczesliwi. kwestia
    priorytetow i mniejszych wymagan od calego swiata.