PracaGrupypl.praca.dyskusje › 41 godzinny tydzień pracy ?!

  • 1. Data: 2006-04-05 17:35:28
    Temat: 41 godzinny tydzień pracy ?!
    Od: "Rafal" <n...@p...fm>

    Wczoraj szefowa wyjechała z takim właśnie hasłem.
    I kazala zostawaic 1h dłużej w tygodniu.
    Czy rzeczywiście tak jest i jeśli tak to będe wdzięczny za podstawe prawną,
    bo chyba mnie ktoś robi w bambuko.

    W Kodeksie Pracy nic takiego nie znalazłem (mam datowany na 29.12.2005)

  • 2. Data: 2006-04-05 17:47:20
    Temat: Re: 41 godzinny tydzień pracy ?!
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "Rafal" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawną,
    > bo chyba mnie ktoś robi w bambuko.
    >
    > W Kodeksie Pracy nic takiego nie znalazłem (mam datowany na 29.12.2005)

    Mysle,ze jest to kwestia odpracowania dnia pracy z maja.
    Tylko pytanie przez ile dni macie odpracowywac 1h wiecej?

    Mianowicie 1 i 3 maja 2006 r. przypadaja w poniedzialek i w srode. Zatem,
    wymiar czasu pracy na ten miesiac bedzie wynosil 176 godzin. Natomiast 25 i
    26 grudnia 2006 r. przypadaja w poniedzialek i we wtorek. Zatem, wymiar
    czasu pracy na ten miesiac wyniesie 160 godzin. W obydwu miesiacach
    zmniejszenie wymiaru czasu pracy nastapi tylko z tytulu jednego ze swiat.

    Wymiar czasu pracy, ustalony zgodnie z art. 130 KP, wskazuje nie tylko
    liczbe godzin, jaka pracownik powinien przepracowac w okresie
    rozliczeniowym, ale i maksymalna liczbe dni, która pracownik zgodnie z
    przepisami o czasie pracy moze przepracowac. Aby wiec obliczyc dopuszczalna
    liczbe dni do przepracowania w okresie rozliczeniowym, nalezy wymiar czasu
    pracy w tym okresie podzielic przez dobowa norme czasu pracy obowiazujaca
    pracownika, czyli co do zasady 8 godzin.

    Oznacza to, ze w maju br. (przy zalozeniu 1 miesiecznego okresu
    rozliczeniowego czasu pracy) pracodawca moze rozplanowac godziny pracy
    pracownika maksymalnie na 22 dni (176 godzin : 8 godzin = 22 dni). Natomiast
    w grudniu br. godziny pracy pracownika moga byc rozlozone maksymalnie na 20
    dni (160 godzin : 8 godzin = 20 dni).

    Trzeba jednak pamietac, ze pracodawca ma prawo wprowadzac wlasne regulacje w
    zakresie czasu pracy, ale tylko pod warunkiem, ze beda one korzystniejsze
    dla pracowników, niz wynikajace z powszechnie obowiazujacych przepisów prawa
    pracy.

    Jezeli zatem pracodawca w maju i grudniu br. wymagalby od pracowników pracy
    krótszej o 8 godzin (np. rezygnujac z odpracowania danego swieta) niz wynika
    to z wyliczenia wymiaru czasu pracy dokonanego na podstawie art. 130 KP - to
    bedzie mial obowiazek zaplaty wynagrodzenia za pelny wymiar czasu pracy
    wynikajacy z przepisów powolanego artykulu.

    Wydaje sie, ze ograniczenie ilosci dni wolnych od pracy w przypadku kilku
    dni swiatecznych w jednym tygodniu lezy w interesie pracodawców. Dlugie i
    czeste okresu swiateczne destabilizuja bowiem rytm pracy w wielu firmach, a
    wiec bezposrednio moga sie przekladac na pogorszenie ich sytuacji
    finansowej.

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 3. Data: 2006-04-05 19:41:30
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Rafal" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Mysle,ze jest to kwestia odpracowania dnia pracy z maja.
    > Tylko pytanie przez ile dni macie odpracowywac 1h wiecej?

    Ja bym sie jeszcze zastanowil czy za grudzien 2005 pracodawca dal na m
    dodatkowy dzien wolny bo
    wowczas byla analogiczna sytuacja ale na korzysc pracodawcy wiec jezeli nie
    mielismy dodatkowego dnia wolnego
    to bilans wyjdzie na zero i nie trzeba nic odpracowywac.

  • 4. Data: 2006-04-05 21:07:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e10v5k$nrb$1@atlantis.news.tpi.pl Rafal
    <n...@p...fm> pisze:

    > Wczoraj szefowa wyjechała z takim właśnie hasłem.
    > I kazala zostawaic 1h dłużej w tygodniu.
    > Czy rzeczywiście tak jest i jeśli tak to będe wdzięczny za podstawe
    > prawną, bo chyba mnie ktoś robi w bambuko.
    Czemu pytasz tu? Zapytaj tej zwierzchniczki. Jak odpowie, to zapodaj na
    grupę - się podyskutuje.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-04-06 05:17:43
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    ogólnie pisząc ... jesli kurna ... mogę oceniać wyjaśnienie ... na celujący
    :)

    ale kto to zrozumi ......????

    pozdrawiam
    fart