PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3 maja

  • 1. Data: 2006-05-05 11:18:09
    Temat: 3 maja
    Od: "potyr1" <p...@p...onet.pl>

    Witam, słyszałem gdzieś że 3 maj będzie trzeba odpracować z uwagi na to, że
    to jest drugie święto w tygodniu !
    Czy to prawda ??
    zna się ktoś na przepisach pomóżcie, bo mój szef każe mi przyjść w sobote :(

  • 2. Data: 2006-05-05 11:22:39
    Temat: Re: 3 maja
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    potyr1 napisał(a):

    > Witam, słyszałem gdzieś że 3 maj będzie trzeba odpracować z uwagi na to, że
    > to jest drugie święto w tygodniu !
    > Czy to prawda ??

    To prawda. Jednak równie dobrze możesz odpracować 1-go maja... ;)

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-05-07 10:17:38
    Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)>

    ponoc jest tak, że w tygodniu pracownikowi nalezy sie tylko 8 godxzin
    wolnego i kazde kolejne nalezy odpracowac !!

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2006-05-07 10:26:34
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: e3khjt$i85$...@n...news.tpi.pl,
    allesek <a...@i...pl(skasuj_to)> napisal:

    > ponoc jest tak, że w tygodniu pracownikowi nalezy sie tylko 8 godxzin
    > wolnego i kazde kolejne nalezy odpracowac !!

    E tam. Tydzien ma 168 godzin. Pracujesz 160 godzin w tygodniu?

    Po prostu - jesli w tygodniu przypadaja dwa swieta lub wiecej, wymiar pracy
    skraca sie tylko o 8 godzin, a nie tyle ile by wynikalo z liczby świąt..

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 5. Data: 2006-05-08 10:47:47
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    potyr1 napisał(a):
> [...]
    > Czy to prawda ??
    > zna się ktoś na przepisach pomóżcie, bo mój szef każe mi przyjść w sobote :(

    Troche porąbane jest to w tych kodeksach. Fakt faktem jedno z tych dwóch
    świąt trzeba odpracować. Masz za to inny argument 11 listopada przypada
    w sobotę i na to konto nalezy ci się jeden dzień wolny płatny oczywiście.
    Mój pracodawca odwraca kota ogonem i wciska kity że mam potrącić sobie 1
    dzień z urlopu (tak czy siak dzień w plecy). Co do innego przepisu o tym
    11 listopada to (ściemniacz jeden) tłumaczy że mam płacone za godziny i
    przepis nie ma zastosowania.

    I tu mam pytanie coś mi się wydaje, że nie ma żadnego rozgraniczenia czy
    mam stałą pensję czy pensja układa się w zależności od dni roboczych w
    miesiącu. W kwitach to wszystko sprytnie jest regulowane premią
    uznanuiową i wychodzi zgodnie z tymi godzinami.
    Mam zamiar się ostro stawiać (akurat mogę sobie pozwolić na taki komfort
    :-) i domagać sie egzekwowania obu ptrzepisów albo żadnego.
    Słusznie postępuję???

    zch

  • 6. Data: 2006-05-14 10:54:40
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    a ja mam pytanie z innej beczki...
    otoz moj pracodawca obudzil sie 4 maja ze trzeba odpracowac 3 maja! i
    nagle zarzadza ze 6 maja mamy odpracowywac a poniewaz wlasciwie w
    sobote nie ma co robic to najlepiej zebysmy sobie wypisali urlopy na
    ta sobote... podniosly sie protesty ze po fakcie i ze wlasciwie
    wszyscy maja plany na sobote - wiec laskawie przelozono odpracowywanie
    na 13 maja- ale tak czy tak prawie wszyscy wypisali sobie urlopy bo
    przeciez nie ma sensu siedziec i patrzec na sciane...tylko desperaci
    poszli do pracy :)

    i ja mam pytanie: czy tak mozna?? czy mozna z dnia na dzien zarzadzac
    cos takiego?? i czy pracodawca postapil slusznie? Prawo chyba nie
    dziala wstecz, a takie rzeczy ustala sie na poczatku roku
    kalendarzowego a nie juz po fakcie (po przeczytaniu artykulu w
    gazecie)...
    wszak mogl juz odpuscic bo z tego co wiem dopuszczalne sa dzialania
    takie ktore sa na korzysc pracownika...

    CanoE
    Time is on my side