PracaGrupypl.praca.dyskusje › Grafik komputerowy, Operator DTP

  • 1. Data: 2006-05-05 12:03:45
    Temat: Grafik komputerowy, Operator DTP
    Od: Piciu <p...@j...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Interesuję się grafiką komputeową, składem i poligrafią właściwie od
    początku mojej przygody z PC, tj od P386SX :) Źródłem wiedzy były
    książki, znajomi, prasa. Właściwie tematem tym zajmowałem sie tylko
    amatorsko, chociaż bywało że dorabiałem sobie na zleceniach typu jakieś
    foldery reklamowe, kalendarzyki wizytówki, strony www, później nawet
    miałem małą działalnośc gospod. w tym zakresie. Przez ten czas poznałem
    całkowicie min. Photoshopa, Corela i PageMakera. Jednakże to było ok 4
    lata temu.

    Teraz chciałbym wrócić do tematu, zająć się zawodowo składem
    komputerowym i pracować w firmie reklamowej czy wydawnictwie. Może
    również za granicą. Co zatem proponujecie aby wejść na rynek pracy i
    zdobyc większe doświadczenie zawodowe? Jakieś certyfikaty, szkolenia u
    profesjonalistów? Jakie są Wasze opinie o rynku pracy w tej branży?
    Wszelkie sugestie i porady mile widziane.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Masalski

  • 2. Data: 2011-06-16 21:58:01
    Temat: Re: Grafik komputerowy, Operator DTP
    Od: "Grafik DTP" <pawelryzy@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Witam serdecznie
    Branża wydawnicza przeżywa w ostatnich latach duży kryzys a i zarobki w wydawnictwach
    są marne.
    Szkolenia czy certyfikaty zawsze się przydadzą, ale nie są niczego gwarantem, na
    pewno podniosą twoją własną samoocenę co na pewno Cie zmotywuje do dalszego
    działania. Rynek jest duży, ale i konkurencja jest ogromna. Jeśli na prawdę chcesz
    się tym zająć! To ćwicz ,oglądaj tutoriale choćby na YT i podglądaj konkurencje;)
    Życzę powodzenia

  • 3. Data: 2011-06-17 08:50:29
    Od: z <z...@g...pl>

    Grafik DTP pisze:
> [...]
    się tym zająć! To ćwicz ,oglądaj tutoriale choćby na YT i podglądaj konkurencje;)

    Samo "grafikowanie" to raczej nie moja działka (chociaż zdarza się) ale
    za to składanie, poprawianie po innych, robienie montaży przygotowywanie
    matryc drukarskich (obsługa CTP) zrobiło się cenne. Pewnie dlatego że
    specjalistyczny sprzęt potaniał (unia też finansuje). Drukarnia która
    chce przetrwać na rynku (nawet mała) musi mieć człowieka który ma
    doświadczenie i potrafi to wszystko ogarnąć. Przyuczanie i szkolenia
    kosztują i trwają a czas to pieniądz. Takie dziwne czasy nastały że
    muszę odmawiać pracodawcom :-) Najlepiej sprawdza się dwóch ludzi. Jeden
    młody utalentowany a drugi doświadczony, wprowadzający te "cuda" w
    życie. :-)