PracaGrupypl.praca.dyskusje › 20zl dla kandydata za minute rozmowy kwalifikacyjnej

  • 1. Data: 2007-03-19 14:49:38
    Temat: 20zl dla kandydata za minute rozmowy kwalifikacyjnej
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,3996615.html
    "Co druga firma w Polsce ma kłopot ze znalezieniem pracownika, a w co
    trzeciej kandydat zrezygnował z etatu, bo wolał wyjechać za granicę -
    wynika z badań SMG/KRC. Zaradzić temu próbuje firma Wisdom należąca do
    Ordina N.V., największej holenderskiej firmy teleinformatycznej. Dziś
    rozpoczyna w Polsce rekrutację przyszłych pracowników.
    - Będziemy płacić za rozmowę kwalifikacyjną. Wybrani wcześniej kandydaci
    niezależnie od wyniku rozmowy otrzymają 20 zł za każdą minutę jej
    trwania. Czas oraz kwota będą wyświetlane na specjalnym zegarze - mówi
    Kamil Furmański, Recruitment Campaign Coordinator z firmy Wisdom. Po co?
    - Chcemy pokazać wszystkim, z którymi rozmawiamy, że poważnie ich
    traktujemy - wyjaśnia.
    Jednak firma nie zamierza płacić wszystkim, którzy się do niej zgłoszą.
    Oferta skierowana jest do doświadczonych polskich programistów. Wszyscy
    muszą m.in. posiadać wykształcenie wyższe techniczne, co najmniej
    trzyletnie doświadczenie i biegle znać język angielski. W zamian będą
    pracować w Holandii. Legalnie nasi rodacy będą mogli być tam zatrudnieni
    już za kilka miesięcy.
    - Jeżeli ta firma zapłaci za samą rozmowę, to ja się chętnie do nich
    wybiorę - mówi Piotr Kijewski, programista z pięcioletnim stażem. - Ale
    to musiało się stać. Dobrych programistów jest mało. Pracodawcy o tym
    wiedzą i sami proponują dobre zarobki. Mniej niż 15 tys. zł w ogóle nie
    wchodzi w rachubę.
    Pomysł płacenia za rozmowy Holendrzy przetestowali już u siebie w kraju
    - z powodzeniem. Organizatorzy liczą na to, że podobnie będzie w Polsce,
    bo poświęconą jej witrynę tylko przez tydzień odwiedziło aż 40 tys.
    użytkowników.
    Wisdom nie wyklucza więc, że jeśli pomysł się powiedzie, to za kolejne
    rekrutacje - już nie tylko programistów - znów będzie gotowy zapłacić.
    Prof. Jacek Wódz, socjolog z Uniwersytetu Śląskiego: - To doskonały
    pomysł, szczególnie że skierowany do ludzi młodych, którzy będą
    wiedzieli, że nawet jeśli nie zostaną przyjęci, i tak nic nie stracą."
    --
    badzio

  • 2. Data: 2007-03-19 15:06:39
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]

    > to musiało się stać. Dobrych programistów jest mało. Pracodawcy o tym
    > wiedzą i sami proponują dobre zarobki. Mniej niż 15 tys. zł w ogóle nie

    Kolejny przykład psucia rynku... Już ostatnio pisałem na swoim blogu
    (adres w stopce) o psuciu rynku przez pewną amerykańską firmę, ale to
    jest już po prostu przegięcie...

    --
    Jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-03-19 15:31:31
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 19-03-2007 o 16:06:39 Any User <z...@u...pl> napisał(a):

    > Już ostatnio pisałem na swoim blogu (adres w stopce) o psuciu rynku
    > przez pewną amerykańską firmę

    Przeczytałem.
    Może to bez te nawozu sztućne
    Moze był w szkole zbyt pilnym ucznem
    Moze to wszcyćko bez te atomy...

    --
    """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""

  • 4. Data: 2007-03-19 15:42:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 19 Mar 2007 16:06:39 +0100, Any User
    <z...@u...pl> zakodował:

    >Kolejny przykład psucia rynku... Już ostatnio pisałem na swoim blogu

    Uczestnicy rynku nie mogą go popsuć - oni go tworzą. Psuć może co
    najwyżej państwo wprowadzając nierynkowe prawo.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2007-03-19 17:09:18
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Kolejny przykład psucia rynku... Już ostatnio pisałem na swoim blogu
    > (adres w stopce) o psuciu rynku przez pewną amerykańską firmę, ale to jest
    > już po prostu przegięcie...

    A pomimo wszystko i tak ponad 15 % bezrobocie,
    a gdzie nie gdzie nawet 30%.

    Józek

  • 6. Data: 2007-03-19 17:39:06
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 19 Mar 2007 18:09:18 +0100, Józek wrote:

    > A pomimo wszystko i tak ponad 15 % bezrobocie,
    > a gdzie nie gdzie nawet 30%.

    oficjalna stopa bezrobocia określa procent rynku pracowników dla których
    przewidywane prawem warunki (szczególnie koszty zatrudniania) są na tyle
    niekorzystne że opłaca im się utrzymywać z dochodów czerpanych WYŁACZNIE z
    szarej strefy

    --
    futszaK
    0601061867

  • 7. Data: 2007-03-19 19:22:22
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Kolejny przykład psucia rynku...

    Tak, ale nie naszego :)

    e.

  • 8. Data: 2007-03-19 20:33:27
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przewidywane prawem warunki (szczególnie koszty zatrudniania) są na tyle
    > niekorzystne że opłaca im się utrzymywać z dochodów czerpanych

    Nie można jedna twierdzić że szara strefa jest korzystna dla pracownika!
    To dla czego pracuje na czarno? bo brak pracy z odpowiednią
    płacą legalnie!
    I następne pytanie : skąd pracodawca ma pieniądze?

    Józek

  • 9. Data: 2007-03-19 20:41:09
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Józek napisał(a):

    [...]

    > Nie można jedna twierdzić że szara strefa jest korzystna dla pracownika!
    > To dla czego pracuje na czarno? bo brak pracy z odpowiednią
    > płacą legalnie!

    Niekoniecznie. Bo może np. uważać, że oddawanie państwu ~40% swojego
    wynagrodzenia, to przegięcie, w którym nie ma ochoty uczestniczyć.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2007-03-19 22:26:39
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Niekoniecznie. Bo może np. uważać, że oddawanie państwu ~40% swojego
    > wynagrodzenia, to przegięcie, w którym nie ma ochoty uczestniczyć.

    Z przykrością musze Cię poinformować że decyzja nie należy
    z reguły do pracownika ale do pracodawcy.
    Wątpię aby którykolwiek pracodawca wypłacał więcej na czarno niż
    legalnie(brutto), na taka płace można sobie pozwolić będąc zatrudnionym
    legalnie,
    (tak zwana fucha)
    A na takie "uważanie" można sobie pozwolić mając lat naście :)))))))

    Józek