PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1 + 1/4 = 1 ?

  • 1. Data: 2007-01-23 19:50:51
    Temat: 1 + 1/4 = 1 ?
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam krotkie pytanie. Czy pracodawca jest w stanie dowiedziec sie w
    normalnym trybie (czyli tylko na podstawie dokumentow typu swiadectwo pracy,
    kontakty z ZUS'em, jakies dokumenty do OFE jesli sa), czy bylem zatrudniony
    dodatkowo w innej firmie. Pytam poniewaz kiedys pracowalem na caly etat a
    dodatkowo w innej firmie na 1/4 etatu. Teraz zmieniam prace i nie chcialbym
    byc posadzony o brak "dyspozycyjnosci" (jedno z drugim wtedy nie kolidowalo
    ale jak wiadomo kazdy ma swoje teorie, w szczegolnosci kadrowcy).
    Kontynuujac, nie chcialbym sie przyznac do tego 1/4.

    Marcin

  • 2. Data: 2007-01-23 20:07:49
    Temat: Re: 1 + 1/4 = 1 ?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drugim wtedy nie kolidowalo ale jak wiadomo kazdy ma swoje teorie, w
    > szczegolnosci kadrowcy). Kontynuujac, nie chcialbym sie przyznac do

    Świadectwo pracy? Jak przedłożysz pracodawcy świadectwo pracy z 1/4
    etatu to się dowie ;)
    Jak nie pokażesz to niby skąd ma wiedzieć?

    Zus -> jedynie w przypadku jak w danym roku przekroczyłeś kwotę
    graniczną oskładkowania /bo przychody brutto z 1 etatu i 1/4 etatu po
    zsumowaniu daly więcej niż kwota ograniczenia/ to zus wysle informację
    do aktualnego pracodawcy /jednego, dwóch/ o tym fakcie i wezwie któregoś
    go skorygowania dokumentów. (ale to w danym roku - na bieżąco).
    Aha zus jeszcze w jednym przypadku pracodawca może domyślić się że coś
    nie tak. Tzw CRU - czyli jak sprawdza swoje dane, z danymi zapisanymi w
    zusie. Przykład, jeżeli w zaczynasz pracę w styczniu u pracodawcy A,
    który rejestruje cię w zusie że mieszkasz przy ulicy Z, a pracodawca B
    rejestruje cię w lutym, że mieszkasz przy ulicy T, to pracodawca A
    sprawdzając swoje dane z tymi w zusie /cru/ (np. w kwietniu) będzie miał
    niezgodność, bo mu zus odeśle, że wg ich danych mieszkasz przy ulicy T.
    /ja miałam taki przypadek bo pracownik poszedł na ćwiczenia wojskowe na
    miesiac, i się potem dziwiłam czemu skoro zgłaszałam kasę chorych 03, to
    w zusie jest 01 -> i to ja musiałam skorygować potem te dane, chociaż
    prawidłowo zgłosiłam... paranoja).

    Inne instytucje -> raczej nie, nie kojarzę.