1. Data: 2007-01-23 13:40:12
Temat:Praca w godzinach nocnych
Od:"Asaki^" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie moge odnalezdz w przepisach informacji dotyczacej nadgodzin podczac
pracy w nocy.
Mianowicie pracuje od 20-4 rano i czasami zdarzaja sie nadgodziny. Wiem ze
kiedys byly 50% i 100% i jakis czas temu miala zostac wprowadzona zmiana iz
za prace w nocy nie ma byc juz 50% za 1 godzine nadgodzin.

Czy orientuje sie ktos w tym.

Wybaczcie za ciut moze chaotyczny opis :)

Pozdrawiam.

2. Data: 2007-01-24 20:56:14
Temat:Re: Praca w godzinach nocnych
Od:"jagg" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asaki^ wrote:
> [...]
> temu miala zostac wprowadzona zmiana iz za prace w nocy
> nie ma byc juz 50% za 1 godzine nadgodzin.

Nadgodziny a praca nocna to zupełnie różne kwestie. Nadgodziny są wypłacane
po przekroczeniu wymiaru godzin zaplanowanych, po przekroczeniu wymiaru
dobowego, tygodniowego lub miesięcznego - zależy jak jest rozliczany czas
pracy w Twojej firmie.
Natomiast za godziny nocne przysługuje dodatek w postaci 20% najniższej
stawki godzinowej i to jest minimum, natomiast pracodawca może płacić więcej
ale nie musi.
Innymi słowy, pracujesz od 20 - 4 czyli 8 godzin, jeśli jesteś dłużej to
oczywiście przysługuje Ci wynagrodzenie za godziny nadliczbowe - ale pod
warunkiem, że zaplanowane miałeś tego dnia tylko 8 godzin pracy i Twoje
nadgodziny mają odzwierciedlenie na liście obecności.

Jacek

3. Data: 2007-01-24 21:02:05
Od:"jagg" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asaki^ wrote:
Wiem ze kiedys byly 50% i 100% i jakis czas
> temu miala zostac wprowadzona zmiana iz za prace w nocy
> nie ma byc juz 50% za 1 godzine nadgodzin.

Aha, i w nocy masz normalne nadgodziny 50% i 100% chyba że to niedziela.
Wtedy zawsze 100%.

Jacek

4. Data: 2007-01-24 21:10:26
Od:Alien <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jagg napisał(a):
> Asaki^ wrote:
> Wiem ze kiedys byly 50% i 100% i jakis czas
>
> Aha, i w nocy masz normalne nadgodziny 50% i 100% chyba że to niedziela.
> Wtedy zawsze 100%.

Art 151 ze znaczkiem 1 par. 1 KP
Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego wynagrodzenia,
przysługuje dodatek w wysokości:
1) 100 % wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających:
a) w nocy, [...]

--
http://8nostromo.blogspot.com/

5. Data: 2007-01-25 10:10:39
Od:Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24 sty o godzinie 22:02, na pl.praca.dyskusje, jagg napisał(a):

> Aha, i w nocy masz normalne nadgodziny 50% i 100% chyba że to niedziela.
> Wtedy zawsze 100%.

Nie kojarzę czy uległo to zmianie - ale było tak, że w nocnych zmianach nie
można było wykonywać pracy w nadgodzinach. Mówię o "normalnych"
pracownikach a nie np. strażakach, lekarzach itp.

Czy wobec tego obecnie można pracować "na noc" w nadgodzinach czy nie?

--
Herbi
25-01-2007 11:10:37

6. Data: 2007-01-25 16:20:10
Od:Alien <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbi napisał(a):

> [...]
> pracownikach a nie np. strażakach, lekarzach itp.
>
> Czy wobec tego obecnie można pracować "na noc" w nadgodzinach czy nie?

Wyobraź sobie taką sytuację:

Pracujesz na drugą zmianę 14-22 (pora nocna w firmie to 22-6 rano),
czyli 8 godzin. Zachodzi potrzeba, żebyś został godzinę dłużej czyli do
23:00.
Dostaniesz dodatek za 1h pracy w nocy, oraz 100% dodatek za nadgodzinę,
która wystąpiła w porze nocnej (zakładam, że w harmonogramie miałeś
pracować 8h)

--
http://8nostromo.blogspot.com/