PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przykładowe zarobki górników

  • 11. Data: 2003-08-05 09:43:19
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    > Trzeba było nie kończyć tyko czegoś się nauczyć. Ile lat pracowałeś w
    > kopalni?

    :) zawsze ktos taki jak ty sie odezwie :)

    --
    Svi

  • 12. Data: 2003-08-05 10:39:20
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Sasza wrote:
    > I ze to niby duzo?
    >
    > Chyba nie zdajecie sobie sprawy jak cholernie ciezko sie pracuje w
    > kopalni.
    Pewnie jest bardzo ciezko i mam duzy szacunek od ich pracy. Jednak to nie sa
    jedyni ciezko pracujacy fizycznie ludzie w PL ! I o tym nalezy pamietac.
    Nie mowilismy o wyrzucaniu gornikow z pracy, tylko o rozsadniejszej
    gospodarce finansowej. Zamykac nierentowne zaklady (a wlasnie duza czesc
    kopalni taka jest) Utrzymywanie tych molochow przy zyciu tylko dla
    unikniecia niepokoju spolecznego to pomylka, bo kiedys zbuntuje sie ta
    reszta placaca za gornikow ZUS, US i inne i wtedy bedzie naprawde zle w tym
    padole..
    Co do statystyk to ilosc wypadkow w gornictwie i osob, ktore zostaly w nich
    poszkodowane z pewnoscia jest mniejsza niz chocby zawodowych kierowcow
    ginacych codziennie na drogach.

    Maniek
    GG: 2220373

  • 13. Data: 2003-08-05 10:45:56
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    SławekM wrote:

    > Nie, to cholernie mało jak na taką harówkę. Zwłaszcza w świetle
    > dysproporcji pomiędzy pensją spasionego prezesa spółki węglowej z
    > partyjnego nadania który nie ma nic do roboty oprócz robienia
    > przekrętów a pensją uczciwie pracującego i ryzykującego życiem
    > górnika dołowego.
    Typowe spojrzenie czlowieka "z dolu" Dla wielu osob funkcja prezesa kojarzy
    sie z siedzeniem, piciem kawy, czytaniem gazet etc. Ale w czasie kiedy ten
    prezes (oczywiscie nie kazdy) sleczal nad ksiazkami przyszly gornik z
    przodka lykal piwko albo gral w pilke z kolegami, kiedy prezes szedl na
    studia gornik z przodka podjal decyzje, ze juz nie lubi szkoly i idzie na
    sztygara, bo zarobi pieniadze a prezes - niech sie uczy jak taki glupi.
    To nie sa dysproporcje - na prezesie spoczywa troche wieksza
    odpowiedzialnosc niz na gorniku, ktory ma na stanie kask, kilof, lampke i
    maske przeciwgazowa oraz gumaki a jego zadaniem jest ufedrowac tyle a tyle
    wegla w jednej zmianie. Ale o tym sie nie mowi - "prezes to czlowiek ktory
    nie ma nic do roboty" :(

    Maniek
    GG: 2220373

  • 14. Data: 2003-08-05 10:50:57
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Sviodo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > :) zawsze ktos taki jak ty sie odezwie :)

    Inaczej nie istniały by grupy dyskusyjne :-)

  • 15. Data: 2003-08-05 10:53:23
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

> [...]
    > wegla w jednej zmianie. Ale o tym sie nie mowi - "prezes to czlowiek ktory

    Czy aby znasz dysproporcje? Czy zarobki prezesów idą w parze z wynikami
    spółek węglowych?

  • 16. Data: 2003-08-05 10:59:06
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    napisał w wiadomości news:bgo1t5$dib$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wegla w jednej zmianie. Ale o tym sie nie mowi - "prezes to czlowiek ktory

    A Ty z kolei przedstawiasz typowe podejście człowieka "z góry", który pracą
    fizyczną się nie splamił.
    Miałem okazję popracować fizycznie jak i umysłowo (obecnie). I owszem, wiele
    prac fizycznych jest całkiem ok - dają luz psychiczny, nie trzeba się
    stresować w porównaniu z wysiłkiem umysłowym, podejmowaniem decyzji.
    Natomiast specyfika pracy w górnictwie jest nieco inna niż przy kopaniu
    rowów.
    Mojemu ojcu, pomimo, że przestał pracować dwadzieścia parę lat temu (renta
    inwalidzka) do dzisiejszego dnia czasami śni się w nocy "kopalnia" :(

    pozdr
    Krzysiek

  • 17. Data: 2003-08-05 10:59:11
    Od: "mk" <k...@p...onet.pl>

    Zresztą taki
    > właśnie cel miały wprowadzone u nas duże odprawy górnicze czy urlopy
    > górnicze. Warto przypomnieć, że tak korzystnych warunków nie stworzono
    > żadnej innej grupie zawodowej,

    Najwiekszym bledem tego posuniecia bylo pozostawienie
    tych ludzi z "fura" pieniedzy nie uczac ich jak to wykorzystac.
    Nagle sie okazalo, ze gornik dostajac odprawe szedl do salonu po
    nowke tico lib matiza a reszte przechlal w budce z piwem.
    Nie myslac, ze te pieniadze powinny zapewnic byt jemu i 5 jego rodzinie
    w przyszlosci.
    Rzad pewnie nie wzial pod uwage tego, ze spora wiekszosc ludzi ktorzy 1/2
    zycia
    fedrowali pod ziemia nie jest w stanie wymyslec innego "sposobu na zycie"
    majac nawet
    do dyspozycji spora czesc gotowki.

    --
    pzdr
    mk

  • 18. Data: 2003-08-05 10:59:58
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Użytkownik "winetu" <P...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy aby znasz dysproporcje? Czy zarobki prezesów idą w parze z wynikami
    > spółek węglowych?

    Nie mogą iść, bo wydobycie węgla z założenia jest nieopłacalne. Obecne
    wydobycie to kolejny "sposób" na kupienie chwili spokoju społecznego. Jak
    rentowna może być spółka, której węgiel jest tak drogi, że państwo do niego
    dopłaca?

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 19. Data: 2003-08-05 11:01:12
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    > wegla w jednej zmianie. Ale o tym sie nie mowi - "prezes to czlowiek ktory

    Poniekąd masz rację. Poniekąd. To o czym piszesz ma miejsce przede wsyzstkim
    w firmach prywatnych, które muszą osiągać jakieś wyniki bo znikną z rynku. W
    spółkach skarbu państwa zaś.... sam wiesz, polityka, kolesie, rodzina,
    królik i cała ferajna.

  • 20. Data: 2003-08-05 11:20:06
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wydobycie to kolejny "sposób" na kupienie chwili spokoju społecznego. Jak
    > rentowna może być spółka, której węgiel jest tak drogi, że państwo do

    Wyniki to nie koniecznie zysk netto ale np. jakiś tam procent rentowności,
    obniżanie kosztów albo stałe postepy w restrukturyzacji. Zdaje się, że jedna
    ze spółek weglowych (rybnicka, jastrzębska?) osiagneła zysk. Ponadto ktos
    kupił kopalnię, która zbankrutowała. Najlepiej powiedziec nie da się i
    koniec. Poza tym to z Twojego postu mam rozumieć, że to jest OK, iż prezes
    spółki do której się grubo dopłaca zarabia kilkanaście razy tyle co
    człowiek ryzykujący życie i ciężko pracujący w b. trudnych warunkach.